Czuć paliwo na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
T0MEK86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 12, 2008 03:18
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Czuć paliwo na zimnym silniku

Post autor: T0MEK86 » sob sty 12, 2008 04:01

Witam.
W moim golfie mk4 (AGN) podczas pracy na zimnym silniku czuć niedopalone paliwo, dodatkowo czasami towarzyszy temu głośno pracujący katalizator. Gdy silnik się nagrzeje katalizator milknie i nie czuć już paliwa. Wcześniej wymieniłem 2 katalizatory, przepływomierz z czujnikiem temp. powietrza zasysanego oraz sondę lambda dlatego uszkodzenie tych części odrzucam. Autko było także podpinane pod komputer ale nie wykazał on żadnych błędów. Prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo z problemem borykam sie już prawie rok tzn. odkąd kupiłem autko.
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 04:14 przez T0MEK86, łącznie zmieniany 3 razy.



g4mario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn lip 16, 2007 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4mario » ndz sty 13, 2008 19:24

T0MEK86,
moze to cos zwiazane z tym tematem!


pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » pn sty 14, 2008 12:11

Sprawdź filtr z węglem aktywnym może to jest tego przyczyna


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » pn sty 14, 2008 12:14

A ja stawiam na nieszczelny układ wydechowy a zwłaszcza w okolicy środkowego tłumika .
Małem coś podobnego w PUNCIE



Awatar użytkownika
T0MEK86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 12, 2008 03:18
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: T0MEK86 » pn sty 14, 2008 13:33

Układ wydechowy jest szczelny, Sprawdze filtr z węglem aktywnym choś wątpie żeby to było tego przyczyną. Ogólnie to problem jest taki że autko na ssaniu ma za bogatą mieszankę.
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 13:44 przez T0MEK86, łącznie zmieniany 1 raz.



g4mario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn lip 16, 2007 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4mario » pn sty 14, 2008 21:14

wczesniejszy moj wpis mial tez sugerowac filtr weglowy(brakuje skopiowanego linka) :grin:

moze rozjasnij, ten zapach to zapach benzyny czy przepalona benzyna(spaliny)

[ Dodano: 14 Sty 2008 20:23 ]
moze byc tak, ze katalizator jest zimny i nie dopala spalin


pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
T0MEK86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 12, 2008 03:18
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: T0MEK86 » pn sty 14, 2008 22:26

Co do zapachu to czuć spalone paliwo a przy przegazowaniu z wydechu wydobywa sie sadza. Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem gdy rano zapalam samochód katalizator pracuje cicho a wolne obroty wynoszą ok 1100, natomiast gdy silnik w ciągu dnia się ostudzi to po pozniejszym odpaleniu wolne obroty utrzymują sie na poziomie 1200 i katalizator pracuje glosno na ssaniu. W lecie przy każdym uruchomieniou zimnego silnika katalizator pracowal glosno. Wymienilem juz 2 katalizatory ale problem dalej sie pojawia. A czy może być to spowodowane awarią czujnika temp. cieczy chlodzącej?



g4mario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn lip 16, 2007 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4mario » wt sty 15, 2008 22:18

czyli, jak czuc spaliny to wskazywaloby to na nieszczelny uklad wydechowy. piszesz jednak, ze jest on szczelny, w moim 2.0 czasami tez mam wrazenie, ze padl katalizator - na zimnym silniku czuc inaczej spaliny niz na rozgrzanym, ale na razie nie zwracam na to uwagi(glosniej nie pracuje). wedlug mnie inna jest mieszanka paliwowo-powietrzna i stad taki zapach, mozna zrobic analize spalin na stacji diagnostycznej. ja bym raczej nie podejrzewal czujnika temperatury moze sonda lambda pada? PSZCZYNA tez dobrze pisze o wydechu, moze glosno pracuje, bo faktycznie jest nieszczely, jak sie rozgrzeje uklad to robi sie scislejszy np. na laczeniach?


pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
T0MEK86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 12, 2008 03:18
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: T0MEK86 » śr sty 16, 2008 00:04

Jestem na 90% pewien że na ssaniu ma za bogatą mieszankę ale czego to może być przyczyną? Czy może to być wina samych wtryskiwaczy?
Układ wydechowy jescze raz dzis sprawdzilem i jest szczelny pozatem głosny jest tylko katalizator i rura miedzy nim a kolektorem(metaliczny odgłos) a zapach czuc tylko z rury wydechowej
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 00:16 przez T0MEK86, łącznie zmieniany 1 raz.



g4mario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn lip 16, 2007 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4mario » śr sty 16, 2008 22:34

z tego co piszesz to wszystko wyglada, ze jest ok, (mieszanka na ssaniu jest na pewno inna, to ulatwia rozruch zimnego silnika- przystosowany jest do pracy 90-110stopniC) ten metaliczny odglos tez raczej sie pojawia- szczegolnie w nowych ukladach wydechowych.


pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
T0MEK86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 12, 2008 03:18
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: T0MEK86 » czw sty 17, 2008 01:15

Wiem że na ssaniu jest bogatsza mieszanka ale ta jest za bogata jak na prace na zimnym silniku. A pozatem widac to jeszcze po tym że z rury wydechowej wydobywa sie sadza.]



g4mario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn lip 16, 2007 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4mario » czw sty 17, 2008 21:03

wiec pewnie nie obedzie sie bez podlaczenia pod komputer :(


pozdrawiam
Mariusz

Awatar użytkownika
T0MEK86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 12, 2008 03:18
Lokalizacja: SBI
Kontakt:

Post autor: T0MEK86 » pt sty 18, 2008 01:59

Tylko co konkretnie sprawdzic jak już bedzie podpiety bo już 2 razy byl podpinany i nie wyskakiwaly żadne błędy?



g4mario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn lip 16, 2007 18:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: g4mario » sob sty 19, 2008 23:53

nie koniecznie musza pojawiac sie bledy, a jak spalanie? ma apetyt na paliwo?


pozdrawiam
Mariusz

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 510 gości