szarpanie przy gwaltownym przyśpieszaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sty 16, 2008 18:20

sapi74 pisze:biegi niezaleznie czy jest zimny czy rozgrzany wchodza ciezko sprzeglo mysle ze bierze normalnie mniej wiecej w polowie

Skoro nie zgrzyta, tylko opornie wchodzi, to moze czas zmienic olej w skrzyni ?



sapi74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 16, 2008 16:52
Lokalizacja: nowa deba
Kontakt:

Post autor: sapi74 » śr sty 16, 2008 18:23

o tym nie pomyslalem ale auto ma dopiero 100tys co ile sie zmienia olej w skrzyni a co do tego dlawienia przy przyspieszaniu czego to moze byc wina posiadam vw polo 1.4 z2001roku


polo

pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » śr sty 16, 2008 18:51

skoro wyjaśniła się kwestia gaźnika to co może by przyczyną tego duszenia się i szarpania podczas przyśpieszania

[ Dodano: 16 Sty 2008 17:53 ]
czujnik od tem. już wymieniłem bo wogle nie pokazywał ale nawet jak byl zepsuty to kontrolka mrugała
nikt kogo się pytam nie wie do czego ona jest



sapi74
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 16, 2008 16:52
Lokalizacja: nowa deba
Kontakt:

Post autor: sapi74 » śr sty 16, 2008 18:53

no ja tez probuje sie dowiedziec wiec musimy poczekac na wskazowke


polo

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sty 16, 2008 18:59

sapi74 pisze:o tym nie pomyslalem ale auto ma dopiero 100tys co ile sie zmienia olej w skrzyni

e, to raczej nie wina oleju, 100 tys to zaden przebieg w sumie, to ja nie mam juz pomyslow co do skrzyni.

pawełłłł pisze:skoro wyjaśniła się kwestia gaźnika to co może by przyczyną tego duszenia się i szarpania podczas przyśpieszania

no to lecim po kolei :chytry:

1. czy zaplon jest prawidlowo ustawiony? podcisnieniowy regulator wyprzedzenia zaplony jest sprawny?
2. werefikacja rurek podcisnienia w aucie. Najlepiej kup troche przewodu paliwowego, srednicy chyba 3 i powymieniaj wszystkie gumowe rurki na nowe. Ja u siebie mialem kikla dziurawych, co bardzo komplikowalo sprawe regulacji no i osiagow.
3. Swice, kable, kopulka i palece rozdzielacza sprawne ?
4. Przyczyna moze byc rozniej silownik drugiego przelotu w gazniku, ale najpierw sprawdz to co zapisalem w punkcie 1, 2 i 3 :chytry:

[ Dodano: 16 Sty 2008 18:01 ]
pawełłłł pisze:czujnik od tem. już wymieniłem bo wogle nie pokazywał ale nawet jak byl zepsuty to kontrolka mrugała
nikt kogo się pytam nie wie do czego ona jest

migajaca kontrolka jest od temperatury, wiec
1. albo temperatura jest niewlasciwa
2. sama kontrolka w zegarach jest uwalona



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » śr sty 16, 2008 19:01

w sprawie tego oleju to są rużne wersie zależy jaki mechanik mi powiedział że do puki ci nie wycieknie to nie zmieniać najlepszy jest oryginalny szfagier w lagunie wymienił i po roku w zimie ciężko biegi chodzą ale skoro na zimnym i na rozgrzanym oleju tak samo wchodza to raczej nie jest wina oleju



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sty 16, 2008 19:02

no i ktory czujnik wymieniales, bo jest ich kilka tam. Na pewno jest jeden w chlodnicy, ale on wlacza wentylator, kolejny jest na kruccu wychodzacym z glowicy i on podaje sygnal do gaznika, i jeszcze jeden na kruccu dajacy sygnal do licznika.



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » śr sty 16, 2008 19:07

palec, kopulka i przewody są nowe bo niesamowicie mnie kopał faktycznie te przewody są stare wymienie przewody , a zapłonem to jest pokręcone ale ja tak cały czas jeżdze a z tym duszeniem to od niedawna mam problem

[ Dodano: 16 Sty 2008 18:09 ]
w chlodnicy jest dobry wymieniłem jeden z dw óch co są przy silniku chyba przy termostacie nie pamiętam koloru

[ Dodano: 16 Sty 2008 18:10 ]
a jeszcze mam problemy z saniem długo się wyłącza zawsze tak miałem zimą potrafi palić 10l na setke



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sty 16, 2008 19:10

pawełłłł pisze:a zapłonem to jest pokręcone ale ja tak cały czas jeżdze a z tym duszeniem to od niedawna mam problem
tym to sie nie sugeruj, masz silnik iskrowy tak, wiec uklad zaplonowy musi byc sprawny. Nie musisz od razu kopowac nowych kabli, wystarczy podmienic od znajomego, i sprawdzic czy dalej jest taki problem.

pawełłłł pisze:a zapłonem to jest pokręcone

a co masz na mysli ?

[ Dodano: 16 Sty 2008 18:13 ]
pawełłłł pisze: w chlodnicy jest dobry wymieniłem jeden z dw óch co są przy silniku chyba przy termostacie nie pamiętam koloru
no to w takim razie prawdopodobnie siadl wskaznik w liczniku, a powiedz jeszcze jaka wskazuje temperature.
pawełłłł pisze:jeszcze mam problemy z saniem długo się wyłącza zawsze tak miałem zimą potrafi palić 10l na setke
czyzby sie dlugo nagrzewal ? jaka jest temperatura plynu wlasnie ?



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » śr sty 16, 2008 19:15

przewody i tak były do wymiany a z zapłonem to jest tak nie jest ustawiny na znakach nie wiem czemu ale na znakach dziwnie chodzi jak się ustawi i dużo wtedy pali jak się ustawi a tak jak mam to normalne obroty ma i wogle

[ Dodano: 16 Sty 2008 18:19 ]
u mnie nie ma cyfer są tylko kreski więc nie wiem jaką osiąga temp. gdy się nagrzeje to wskazówka staje przedostatnią kreską jest tak zawsze a do tego nagrzania potrzebuje w zimie jakieś 1o może więcej zaczyna się podnośić po prejechniu okolo 3 km



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sty 16, 2008 19:23

pawełłłł pisze:u mnie nie ma cyfer są tylko kreski więc nie wiem jaką osiąga temp. gdy się nagrzeje to wskazówka staje przedostatnią kreską jest tak zawsze a do tego nagrzania potrzebuje w zimie jakieś 1o może więcej zaczyna się podnośić po prejechniu okolo 3 km
w kazdym mk2 sa kreski. Jezeli wskazowka stoi nieruchomo na srodku, to oznacza, ze temp silnika wynosi 90 stopni, i jest to optymalna temperatura dla silnika. U ciebie ona stoi pionowo po srodku czy nie dochodzi do srodka, czy przekracza ten srodek. Sorry, ale nie uzywasz przecinkow, i ciezko sie zorientowac co masz na mysli. :blush:



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » śr sty 16, 2008 19:26

a cha u mnie wskazówka przekracza środek



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sty 16, 2008 19:34

pawełłłł pisze:a cha u mnie wskazówka przekracza środek
to w takim razie jest za duza. Czy wentylator sie w ogole wlacza? Sluchaj, moje wnioski i porady sa nastepujace:

Sprawdz uklad czlodzenia, tzn czy sie termostat otwiera jak powinien, poniewaz z jakiegos powodu temp jest za duza, moze masz wode zamiast plynu, albo pompa nie daje rady, moze trzeba go odpowietrzyc. Musisz sie tym zajac. Mozliwe jest rowniez to, ze faktyczna temperatura silnika jest wlasciwa, a to wskaznik pokazuje falszywa i rowniez sobie mryga.
Trzeba by zmierzyc specjalnym termometrem temp wody, aby byc tego pewnym.

Swiece w koncu masz dobre? To szarpanie moze byc rowniez spowodowane przez swiece. Musisz jakos rozgryzc ten uklad zaplonowy. Nie wiem, czy masz konwencjonalny uklad, czyli ze stykami przerywacza. Jesli tak to wymien te styki, koszt 8 zl, i dopiero ustaw zaplon. Najlepiej na lampie, i upewnij sie czy podcisnieniowy regulator zaplony nie jest w srodku dziurawy. Zdejmij wezeyk z niego i zaciagnij powietrze, jesli bedzie stawial opor tzn. ze jest dobry.



pawełłłł
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn sty 14, 2008 18:24
Lokalizacja: bel

Post autor: pawełłłł » śr sty 16, 2008 19:40

świec nie wymieniłem, mam zalany koncentrat, a reszte to musze posprawdzać bo nie wiem szczegulnie zierzyć temperature,

[ Dodano: 16 Sty 2008 18:47 ]
a wentylator się włącza



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 187 gości