Problem z uruchomieniem ciepłego silnika 1.6 AEA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

homeboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 16, 2008 11:16
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z uruchomieniem ciepłego silnika 1.6 AEA

Post autor: homeboy » śr sty 16, 2008 11:37

Witam wszystkich.

Chciałbym zasięgnąć rady w następującej sprawie:
Zimny silnik odpala na dotyk, po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy i pozostawieniu pojazdu na kilka kilkanaście minut na parkingu jest problem z jego ponownym uruchomieniem. Rozrusznik kreci jednak silnik nie zaskakuje. Gdy wystygnie po ok 2h odpala. Byłem z problemem w serwisie Szik w Tyczynie. Mechanik stwierdził zanik iskry nie mógł jednak znaleźć miejsca usterki . Silnik wystygł i odpalił, komputer nie wykazał błędów. Jedyną rzeczą jaka została wymieniona była gumowo metalowa podstawa wtryskiwacza, była zużyta. Po wizycie w Sziku objawy ustały jednak po ok 1 miesiącu znowu to samo. Czytałem na forum, że może to być wina sondy Lambda (nie wiem jednak czy objawy w moim przypadku są adekwatne do usterki sondy). Czy miał ktoś podobny problem...

Proszę o pomoc :-D
(zanim kolejny raz odwiedzę mechanika :grrr: i dowiem się że przyczyna jest nie znana ale naprawiło się samo co nie znaczy, że rachunek wyniósł 200złociszy :D )
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 12:00 przez homeboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Jacek Szoblik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:01
Lokalizacja: CHORZóW
Kontakt:

Post autor: Jacek Szoblik » pt sty 18, 2008 12:12

czesc pierwsze co to sprawdz czy jak nie odpala na cieplym czy jest iskra na swiecy jezeli nie bedzie to odlacz kabel od cewki wloz tam swiece docisnij do masy i sprawdz.ezeli niema to cewka ci szwankuje albo modul.pozdrawiam



homeboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 16, 2008 11:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: homeboy » sob sty 19, 2008 17:27

Witam
Usterka jakby zniknęła. Znowu odpala za każdym razem. Sprawdzałem omomierzem uzwojenia cewki, na uzwojeniu wtórnym mam 3.33 kOma (sprawdzałem bez włączania zapłonu) na uzwojeniu pierwotnym miałem 1,4Oma (po włączeniu zapłonu tylko nie wiem czy wystarczy przekręcić kluczyk w stan zapalonych kontrolek czy trzeba włączyć silnik ???).Wartość 1.4Oma jest chyba kiepska bo w poradniku Auto piszą, że powinna być miedzy 0.5-0.7Oma na uzwojeniu pierwotnym a 3-4kOma na wtórnym. Proszę o radę czy taka cewka jest do wymiany i czy badanie uzwojenia pierwotnego trzeba dokonywać po uruchomieniu silnika czy tylko jak sie przekręci kluczyk w stacyjce na stan świecących kontrolek.Pozdrawiam



suselu7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 27, 2007 21:13
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: suselu7 » sob sty 19, 2008 22:35

W moim AEE miałem tak samo. Pomogła wymiana czujnika temperatury płynu. Na rozgrzanym silniku podawał temperaturę jakby silnik był zimny, załązało się ssanie i zbyt duża ilość paliwka zalewała świece.
Pomóc powinna też wymiana pozalewanych świec, a do kompletu również przewodów WN, kopółki i palca.


Dzięki za pomoc <beer>

Awatar użytkownika
pasja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sty 29, 2007 22:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: pasja » sob sty 26, 2008 17:36

suselu7 pisze:W moim AEE miałem tak samo. Pomogła wymiana czujnika temperatury płynu. Na rozgrzanym silniku podawał temperaturę jakby silnik był zimny, załązało się ssanie i zbyt duża ilość paliwka zalewała świece.
Pomóc powinna też wymiana pozalewanych świec, a do kompletu również przewodów WN, kopółki i palca.
jaki nr katalogowy ma ten czujnik?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1693571#1693571 <--SpRaWdZ tO
WSTYD TO KRAŚĆ I MIEĆ OSZPECONEGO GOLFA!!!!!

suselu7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sie 27, 2007 21:13
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: suselu7 » sob sty 26, 2008 21:11

tego to ci nie powiem :bajer: :chytry:


Dzięki za pomoc <beer>

Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » ndz sty 27, 2008 12:38

Proponuje jeszcze sprawdzic przekazniki nad bezpiecznikami. Jak nie chce zapalic zostaw wlaczony zaplon i podociskaj przekazniki jak zobaczysz ze wskazowka od predkosciomieza podskoczy to wtedy probuj zapalic auto. Ja mialem taki sam problem i okazalo sie ze przekaznik byl juz wysluzony.



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » ndz sty 27, 2008 13:03

czujnik temp do wymiany na 90%


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

homeboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 16, 2008 11:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: homeboy » śr sty 30, 2008 10:35

Witam
Po kłopotach z uruchomieniem nastąpił przełom, samochód zgasł w trakcie jazdy i już sie nie chciał zapalić. Brak iskry na świecach. Wymieniłem cewkę na nową. Odpalił na 5sec i zgasł, a już myślałem, że trafiłem w problem a tu takie rozczarowanie no i strata 200pln. Nowa cewka i dalej brak iskry. Dziś holowanie do 1 mechanika zobaczymy co w 'trawie' (w golfie) piszczy :-). Moja znajomość elektryki nie pozwala na dalsze strzały...
Co do czujnika temperatury płynu z chłodnicy to czy może być on przyczyną braku iskry? Próbowałem odpalać z odpiętym czujnikiem - brak efektu, odpinałem również sonde Lambda - również brak efektu. Zastanawia mnie objaw iż zaraz po wymienia cewki odpalił na 5sec, dodam, że na dwa dni wyjąłem akumlator do podładowania i po wymianie cewki założyłem go. Wiem, że przy tym silniku AEA jednopunktowy wtrysk odpięcie klem powoduje reset komputera sterującego dlatego może odpalił na chwile??? Jedak potem próbowałem odpinać kleme jednak nie dawało to efektu. Na razie czekam na opinie fachowca..zobaczymy...
Czekam na sugestie w tej nierównej walce i pozdrawiam :-) :grin: :helm:



Awatar użytkownika
pasja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sty 29, 2007 22:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: pasja » śr sty 30, 2008 13:23

ja czesto odpinam akumlator na cala noc i nie ma problemu potem odpalic, kazdy komp traci pamiec po odlaczeniu klem, prawidlowo powinno sie zostawic silnik odpalony dopuki sie nie wlaczy wentylator, on wtedy sie ustawia, po wlaczeniu wentylatora onzapamietuje nowe ustawienia. czujnik temperatury jak jest zepsuty to moze podaje jakas kosmiczna temperature ikomp odcina awaryjnie iskre zeby sie nie przegrzał(domniemam):P


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1693571#1693571 <--SpRaWdZ tO
WSTYD TO KRAŚĆ I MIEĆ OSZPECONEGO GOLFA!!!!!

homeboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 16, 2008 11:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: homeboy » pt lut 15, 2008 15:27

Witam
Golfik jak gasł tak gaśnie dalej. Już mi włosy na głowie zaczynają siwieć... U mechanika nr 1 wymieniona został jednostka sterująca - mechanik mówił coś o zimnym lucie na płytce i zwarciu powstającym między ścieżkami gdy silnik się nagrzeje (podobno częsta awaria w golfach3). Dodatkowo wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. Hall na jego oko jest sprawny. No i miało być wszystko git (oczywiście robił jazdę próbną), a tu ja wsiadam pierwsza jazda problem powrócił. Przejechałem kilometr do sklepu bez problemu. Jak wyszedłem ze sklepu już nie chciał odpalić :grrr: Telefon do mechanika i jego rada żeby odpiąć czujnik temperatury i jeździć bez niego. Próba nie powiodła się. Obecnie samochód stoi u mechanika nr 2 (ma vaga więc może coś rozjaśni).
Co do rad kolegi pasji to nie sądzę żeby odpinanie klemy co noc pomogło, po pierwsze reset komputera będzie przejściowy usterka się i tak pojawi po drugi zabawa z kluczem co wieczór może zmęczyć :helm:



Awatar użytkownika
pasja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sty 29, 2007 22:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: pasja » pt lut 15, 2008 19:53

czyli mowisz ze czujnik temp. wymieniony... to nie jest dobra wiadomosc, myslalem ze to on jest felerny, dajznac co powie mechanik 2, co na vagu mu wyszlo


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1693571#1693571 <--SpRaWdZ tO
WSTYD TO KRAŚĆ I MIEĆ OSZPECONEGO GOLFA!!!!!

homeboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 16, 2008 11:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: homeboy » sob lut 16, 2008 21:08

Witam

Nareszcie "chyba" koniec. Wczoraj odebrałem od mechanika nr 2 i jak na razie wszystko ok jeździ i pali na dotyk. Mechanik powiedział, że na vagu był brak błędów jednak jak to działo się wcześniej po 10min działania silnik zgasł. Usterką okazał się czujnik halla. Usterka wg mechanika bardzo dziwna i nie spotkał sie z taką wcześniej. Gdy silnik się nagrzewał czujnik przestawał działać, po wystudzeniu czujnika samochód odpalał i tak w kółko. Mechanik sprawdził też słuszność swoich podejrzeń podmieniając czujnik na nowy gry stary przestawał działać. Po podmianie iskra była silnik odpalał. Zastanawia mnie jednak dlaczego mechanik nr 1 pominął czujnik halla skoro podmieniał go na nowy dla próby. Wydaje mi się, że nałożyły się na siebie dwie usterki 1 zwarcie ścieżki w na płytce sterownika i czujnik halla. Podczas wystąpienia awarii centralnego urządzenia sterującego samochód nie odpalał więc macher po włożeniu nowego czujnika halla i braku efektu podmienił sterownik i okazało się, że nowym sterowniku odpala. Jednak nie sprawdził, że dzieje się to gdy silnik zdążył się już wystudzić i pali dobrze. Po rozgrzaniu zaczynał znowu wariować hall i iskra zanikła.
Więc drodzy koledzy podsumowując mam nadzieję że usterka została wyeliminowana i będę mógł w końcu spokojnie eksploatować golfika i głosić wyższość niemieckiej marki nad inszym badziewiem (co przez ostanie wypadki zostało lekko zachwiane ).
Pozdrawiam Wszystkich. :bigok:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 16, 2008 21:15

homeboy pisze:Usterka wg mechanika bardzo dziwna i nie spotkał sie z taką wcześniej.
jest to typowa usterka czujnika halla i trochę dziwne że mechanicy nie widzą o czymś takim. Nie czytają naszego forum :)
Tak tez mi sie zdaje że sterownik zmieniony przez pierwszego mechanika będzie dobry jednak. Ja bym go z ciekawości włożył nazad żeby sprawdzić. możnac by sprzedać, kase odzyskać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 266 gości