Golf 3 1,8 (90KM) - silnik ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

guciu69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 22:27
Lokalizacja: Wronki

Golf 3 1,8 (90KM) - silnik ABS

Post autor: guciu69 » wt sie 09, 2005 19:19

Witam,

Mam Golfa 3 1,8 (90KM)-silnik ABS z 1993 roku o przebiegu 222 tyś. km.
Kupiłem go w styczniu tego roku /był przywieziony z Niemiec/, serwisowany do 200tyś. km. W kwietniu wymieniłem olej na Castrola 10/40, ponieważ przejechałem nim 10 tyś. km i do tego czasu nic mi nie brał. W kwietniu założyłem również instalacje gazową. Od kwietnia przejechałem na tym oleju kolwjne 10 tyś. km ale już musiałem mu dolać jakieś 2 litry oleju, dlaczego teraz tak jest/ nic nie cieknie i dym z tłumika ma normalny kolor/. Co zrobić aby tyle nie brał? Mysle teraz o wymienaie na inny tańszy olej pinieważ litr Castrola 10/40 kosztuje około 38 złotych a to troche dużo. Co powiecie na Lotosa 10/40 albo Orlen 10/40gas? Jak sprawowałoby się auto na którymś z tych oleii?
Proszę o pomoc
Dziękuję

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » wt sie 09, 2005 20:20

Ja jeżdżę na Lotosie Syntetic 10W40 i nie narzekam, też mam instalację gazową, silnik z przebiegiem 230.000km, między wymianami dolewam może 300ml.


Volskwagen - Das Auto.

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » śr sie 10, 2005 23:49

Ja leje MOBIL-a 10W-40. Na dobrą sprawę można lać wszystko byle spełniało normę VW 500 00 albo VW 501 01. Też mam 1,8 90KM i wspomniany olej mojemu silnikowi służy.



Awatar użytkownika
deSpool
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt gru 03, 2004 12:01
Lokalizacja: Wa.
Kontakt:

Post autor: deSpool » czw sie 11, 2005 09:48

...a idac dalej za wyliczankami :) jaki rodzaj sluzy lepiej temu autu? pol-syntetyk, syntetyk, mineral ? Czy bez roznicy? Ja leje Mobil 1 polsyntetyczny, ale niestety co jakis czas musze dolewac...



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 11, 2005 09:59

Jak już wlałeś Castrola, to lej Castrola (częsta zmiana rodzaju olejów nie robi dobrze silnikowi), a o Castrolu wiem tyle, że jak już go raz wlejesz, to lepiej trzymać się tego samego albo chociaż marki Castrol. Spróbuj może 15W40, minerał, ale też Castrola.

A najpierw trzeba sprawdzić co dzieje się z silnikiem. Takie spalanie oleju nie obędzie się bez wpływu na ogólną kondycję silnika (sonda lambda, zawory, nagary w komorze spalania, zasyfione świece). Może po wymianie oleju po sprowadzeniu auta (nie masz gwarancji co było zalane wcześniej) po pewnym przebiegu ujawniły się drobne, klasyczne niedomagania silnika po takim przebiegu (Castrol rozpuścił nagary, może mieć inne działąlnie na uszczelki w silniku, może mieć więcej dodatków myjących, które wypłukały wszystkie nagary itp którer go doszczelniały, albo po prostu jescze w niemczech auto mogło być zalane jakimś "poprawiaczem" brał olej już wcześniej, a komuś nie chciało się zlikwidować przyczyny).
Najszybciej może się okazać, że poleciały uszczelniacze zaworów w głowicy, bo sam silnik jest ok. z reguły do 300-350 tysia. Miałem też to samo, ale ta usterka z reguły nie powoduje widocznego dymienia na siwo.
Zmierzyłbym mu komprwesję na sucho i na mokro (ponowny pomiar po wlaniu do cylindra odrobiny oleju, tzw. próba olejowa, jeżeli wynik wykazuje istotną zmianę, coś dzieje się z zespołem tłok-cylinder), zobaczyłbym jaką ma. Jeśli jest ok, to chyba te uszczelniacze

Może być też tak, że przed sprowadzeniem silnik jeździł od lat na oleju mineralnym, a sądząc po parametrach teraz wlałeś półsyntetyk albo syntetyk. Dlatego tym bardziej polecałbym ci przejście na tańszy minerał, ale też castrola (jak już się coś zaczęło dziać, to stało się, trudno, a kolejna nowa marka oleju może to tylko pogorszyć, z reguły oleje różnych klas ale jednej marki dobrze się tolerują). A jeśli już chcesz zmieniać to Mobil minerał, nie jest "agresywny" (łagodne dodatki myjące) i dobrze wpływa na uszczelnienia. U mnie trochę się juz pociło z silnika, po 10 tysia i kolejnej wymianie spox i trak jest do dzisiaj



Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » czw sie 11, 2005 14:36

Ja bym chyba zrobił jak czyś mówi.
Castrol 15W/40 mineralny żeby nie zmieniać firmy.
Jak sprowadziłęm z niemiec to niewiedziałem co mam wlane, dlatego na wszelki wypadek wlałem 15W/40 Mobil i wszystko git :).
pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości