źle ustawione kąty?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
źle ustawione kąty?
dzisiaj ustawiłem kąty i zbieżność kół ale nie jestem zadowolony.przy kręceniu kierownicą w lewo do oporu robię tylko półtorej obrotu kierownicy,a w prawo 2,5.czy to normalne,czy powinienem pojechać z reklamacją? pozatym kręcąc w lewo kierownica ciężko chodzi
jaszczur pisze:tu masz tabelkę jak powinno być
[url=http://images29.fotosik.pl/140/4c276cb6368124b2med.jpg]Obrazek[/URL]
jaszczur jak myślisz,czy te objawy o których napisałem są normalne albo chociaż dopuszczalne?
Objawy o których napisałeś nie są dopuszczalne i normalne, można uszkodzić maglownicę. Ustawiając zbieżnośc najpierw trzeba ustawić stałą długość lewego drążka kierowniczego (tolerancja długości tylko +/- 1mm) Wtedy zbieżność w VW ustawia sie poprzez zmiane dlugości TYLKO PRAWEGO drążka kierowniczego a jeżeli po ustawieniu kierownica jest przekrzywiona w prawo czy lewo odkręca się ją i ustawia do jazdy na wprost a następnie dokręca sie siłą 50 Nm. Wtedy kręcąc w lewo i w prawo robi się tyle samo obrotów kierownicą. Ja po wymianie końcówek drążków sam ustawiłem sobie co do 1mm długość lewego a następnie pojechałem do stacji na zbieżność i kazałem kręćić tylko prawym drążkiem na co oczywiście mechanicy zrobili wielkie oczy i dopiero jak im pokazałem książkę "Sam naprawiam" to dowiedzieli się że tak się robi:) Do tej pory kręcili jednym i drugim. Tak więc należy przypuszczać że większośc mechaników o tym nie wie.
Tomek Dx
dzięki tomek Dx za szczegółową i wyczerpującą odpowiedź.jadę do tych ''fachowców" w środę na reklamację to będe wiedział co im powiedzieć.Tomek_Dx pisze:Objawy o których napisałeś nie są dopuszczalne i normalne, można uszkodzić maglownicę. Ustawiając zbieżnośc najpierw trzeba ustawić stałą długość lewego drążka kierowniczego (tolerancja długości tylko +/- 1mm) Wtedy zbieżność w VW ustawia sie poprzez zmiane dlugości TYLKO PRAWEGO drążka kierowniczego a jeżeli po ustawieniu kierownica jest przekrzywiona w prawo czy lewo odkręca się ją i ustawia do jazdy na wprost a następnie dokręca sie siłą 50 Nm. Wtedy kręcąc w lewo i w prawo robi się tyle samo obrotów kierownicą. Ja po wymianie końcówek drążków sam ustawiłem sobie co do 1mm długość lewego a następnie pojechałem do stacji na zbieżność i kazałem kręćić tylko prawym drążkiem na co oczywiście mechanicy zrobili wielkie oczy i dopiero jak im pokazałem książkę "Sam naprawiam" to dowiedzieli się że tak się robi:) Do tej pory kręcili jednym i drugim. Tak więc należy przypuszczać że większośc mechaników o tym nie wie. [url=http://images23.fotosik.pl/139/495a47b5d222db72med.jpg]Obrazek[/URL]
w środę lub czwartek napiszę co udało mi się załatwić
pozdrawiam
[ Dodano: 16 Sty 2008 21:08 ]
no i byłem na reklamacji.okazało się,że na lewym kole była źle ustawiona zbieżność teraz kierownica kręci się w obie strony tak samo i wszystko jest ok.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 222 gości