Nadmierne parowanie szyby
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nadmierne parowanie szyby
Witam SERDECZNIE !!!
Mam problem z NADMIERNYM PAROWANIEM samochodu (także przy włączonym nawiewie powietrza - NA SZYBĘ).
Praktycznie wszystkie szyby oprócz przedniej na którą leci powietrze z wywiew mniej lub więcej parują.
Zaznaczyć chciałem, żee nie używam KLIMY czyli jeżdżę na "ECONOM" ponieważ jestem alergikiem i nawet na chwilę nie mogę jej załączać.
Auto zakupione niespełna miesiąc temu. (G-IV 1,9TDI)
Dodam też, żee wcześniej miałem VW BORĘ 1,6 w ogóle BEZ KLIMY i podobne zdarzenie nie miało miejsca, nie jest to więc kwestia jakiejś mojej niewiedzy.
Oczywiście pierwsze co zrobiłem to wymiana FILTRA KABINY (p.Pyłkowego) – BEZ SKUTKU.
PROSZĘ O POMOC.
Ps. Czy do wymiany żarówki świateł pozycyjnych w G-IV należy wybudować akumulator z lewej strony i rurę z prawej strony) (w Borze żarówki wymieniało się bezkolizyjnie --> tu NIE UMIE )
Mam problem z NADMIERNYM PAROWANIEM samochodu (także przy włączonym nawiewie powietrza - NA SZYBĘ).
Praktycznie wszystkie szyby oprócz przedniej na którą leci powietrze z wywiew mniej lub więcej parują.
Zaznaczyć chciałem, żee nie używam KLIMY czyli jeżdżę na "ECONOM" ponieważ jestem alergikiem i nawet na chwilę nie mogę jej załączać.
Auto zakupione niespełna miesiąc temu. (G-IV 1,9TDI)
Dodam też, żee wcześniej miałem VW BORĘ 1,6 w ogóle BEZ KLIMY i podobne zdarzenie nie miało miejsca, nie jest to więc kwestia jakiejś mojej niewiedzy.
Oczywiście pierwsze co zrobiłem to wymiana FILTRA KABINY (p.Pyłkowego) – BEZ SKUTKU.
PROSZĘ O POMOC.
Ps. Czy do wymiany żarówki świateł pozycyjnych w G-IV należy wybudować akumulator z lewej strony i rurę z prawej strony) (w Borze żarówki wymieniało się bezkolizyjnie --> tu NIE UMIE )
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 13:56 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 5 razy.
a nie masz czasem włączonego przycisku obiegu zamkniętego powietrza? Jelsi nie to autodiagnostyka - możliwe ze nie działa klapka obiegu zamkniętego i dlatego ci parują. Chyba ze są tłuste (ubywa wtedy płynu chłodniczego)DZIOBEK pisze:Zaznaczyć chciałem, żee nie używam KLIMY czyli jeżdżę na "ECONOM" ponieważ jestem alergikiem i nawet na chwilę nie mogę jej załączać.
Auto zakupione niespełna miesiąc temu. (G-IV 1,9TDI)
- ja wymieniałem w 1,(TDI na pompowtryskach bez wiekszych problemów (szczupłe dłonie) i trochę wprawyDZIOBEK pisze:Czy do wymiany żarówki świateł pozycyjnych w G-IV należy wybudować akumulator z lewej strony i rurę z prawej strony)
Dzięki kolego, jeśli chodzi o obieg zamknięty na pewno nie mam zamkniętego, ale być może nie jest to sprawne i np. nie odmyka (to jakaś myśl), dziś sprawdzę i dam znać bo to słychać jak jak zmienia się obieg powietrza.greg pisze:a nie masz czasem włączonego przycisku obiegu zamkniętego powietrza? Jelsi nie to autodiagnostyka - możliwe ze nie działa klapka obiegu zamkniętego i dlatego ci parują. Chyba ze są tłuste (ubywa wtedy płynu chłodniczego)DZIOBEK pisze:Zaznaczyć chciałem, żee nie używam KLIMY czyli jeżdżę na "ECONOM" ponieważ jestem alergikiem i nawet na chwilę nie mogę jej załączać.
Auto zakupione niespełna miesiąc temu. (G-IV 1,9TDI)- ja wymieniałem w 1,(TDI na pompowtryskach bez wiekszych problemów (szczupłe dłonie) i trochę wprawyDZIOBEK pisze:Czy do wymiany żarówki świateł pozycyjnych w G-IV należy wybudować akumulator z lewej strony i rurę z prawej strony)
Nie rozumiem natomiast Twojej wypowiedzi o Tłustych szybach i płynie chłodniczym.
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 14:04 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 1 raz.
DZIĘKI RÓWNIEŻ,Robert31 pisze:Wymień filtr pyłkowy i wszystko wróci do normy znajduje sie on na podszybiu-Greg takze dobrze podpowiada czyli sprawdz filtr pyłkowy, odtłuść szyby oraz sprawdz obieg wewnetrzny
Szyby odtłuszczone, filtr wymieniony jak pisałem powyżej:
Sparwdzę, ten oabieg ale zdaje mi się, że problem będzie bardziej złożony.....Oczywiście pierwsze co zrobiłem to wymiana FILTRA KABINY (p.Pyłkowego) – BEZ SKUTKU.
Ps. Filtr powietrza, p.Pyłkowy, wymieniłem sam, odkurzałem odkurzaczem w środku itd.. itp...
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 15:05 przez DZIOBEK, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozwolę się przyłączyć do tematu bo właśnie też mam z tym ogromny problem a nie chce zakładać identycznego tematu.
Szyby tak mocno parują ze przy wyłączonej klimie nawiew puszczony na szyby nie daje rady. Wczoraj po wejściu do samochodu szyby zaparowały w ciągu 5s tak mocno że nic nie było widać.
Jedyne co pomaga to walczenie klimy, szyby natychmiast odparowują ale to chyba nie jest normalne bo nigdy z takim czymś sie nie spotkałem.
Filtr kabinowy jest nowy (z węglem), płynu chłodniczego mi nie ubywa, obieg ustawiony na zewnętrzny i przełączanie działa, klima automatyczna, w samochodzie raczej wilgoci nie ma a przynajmniej nie zauważyłem.
Szyby tak mocno parują ze przy wyłączonej klimie nawiew puszczony na szyby nie daje rady. Wczoraj po wejściu do samochodu szyby zaparowały w ciągu 5s tak mocno że nic nie było widać.
Jedyne co pomaga to walczenie klimy, szyby natychmiast odparowują ale to chyba nie jest normalne bo nigdy z takim czymś sie nie spotkałem.
Filtr kabinowy jest nowy (z węglem), płynu chłodniczego mi nie ubywa, obieg ustawiony na zewnętrzny i przełączanie działa, klima automatyczna, w samochodzie raczej wilgoci nie ma a przynajmniej nie zauważyłem.
Sprawdzcie dobrze,czy pod gumowymi dywanikami pod wszystkimi fotelami nie ma wody,albo podłoga nie jest wilgotna. Oczywiście zakładam,ze na zime dywaniki macie gumowe a nie materiałowe? Warto też zobaczyć czy odpływ wody z drzwi jest drożny-może parowac przez boczki
Jetta MK2 TeeDee-doprowadzona do stanu fabrycznego w wersji kanadyjskiej
jeśli o mnie chodzi to dywaniki mam gumowe ale śniegu tej zimy praktycznie nie ma to i w środku jest sucho. Sprawdzę jeszcze jak to wygląda w bagażniku bo może tam korki wywaliło.
Nie stosowałem środków przeciw parowaniu szyb.
Sprawdzę jeszcze czy odpływ wody z drzwi jest drożny. Są tam jakieś otwory na wierzchu? Bo jestem teraz w robocie i nie mam jak sprawdzić a nawet nie wiem gdzie patrzeć
Nie stosowałem środków przeciw parowaniu szyb.
Sprawdzę jeszcze czy odpływ wody z drzwi jest drożny. Są tam jakieś otwory na wierzchu? Bo jestem teraz w robocie i nie mam jak sprawdzić a nawet nie wiem gdzie patrzeć
Ja ostatnio tez mialem problem z parowaniem. Okazalo sie ze nie dziala sterowanie klapka ktora otwiera/zamyka obieg powietrza (na zewnetrzny i wewnetrzny) i po prostu wszystko parowalo. Mysle ze mozesz sprawdzic to tak:
Nagrzej samochod tak zeby bylo w nim goraco jak w saunie. Potem wylacz ogrzewanie zeby dawal zimne powietrze czyli klimatronic na LO i zobacz czy bedzie przez wloty lecialo zimne powietrze z dworu czy cieplawe powietrze ze srodka samochodu. Poprzelaczaj obieg na wewnetrzny/zewnetrzny i zobacz czy cos sie zmienia. Jak ciagle leci cieplawe powietrze to znaczy ze masz ciagle wlaczony wewnetrzny obieg.
Nagrzej samochod tak zeby bylo w nim goraco jak w saunie. Potem wylacz ogrzewanie zeby dawal zimne powietrze czyli klimatronic na LO i zobacz czy bedzie przez wloty lecialo zimne powietrze z dworu czy cieplawe powietrze ze srodka samochodu. Poprzelaczaj obieg na wewnetrzny/zewnetrzny i zobacz czy cos sie zmienia. Jak ciagle leci cieplawe powietrze to znaczy ze masz ciagle wlaczony wewnetrzny obieg.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]
więc ja mam np mokry dywanik w bagażniku (rozlało się ) i nie parują szybyT.O.B.I. pisze:sprawdź czy w aucie nie ma wilgoci, pod dywanikami w bagażniku, jakie masz dywaniki?
- chodzi mi o to ze w przypadku uszkodzonej nagrzewnicy (wyciek) ubywa płynu + zaparowują właśnie szyby, a sprawdzisz czy obieg jest zamknięty poprzez wyjęcie filtra p.pyłkowego - powinna być klapka poziomo - przekręcasz kluczyk - powinna być pionowo (chyba ze włączyłeś obieg zamknięty - będzie dalej poziomo)DZIOBEK pisze:Nie rozumiem natomiast Twojej wypowiedzi o Tłustych szybach i płynie chłodniczym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 376 gości