Problem z podłączeniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michal_RP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 21:32
Lokalizacja: mazowieckie

Problem z podłączeniem

Post autor: michal_RP » ndz sty 13, 2008 05:26

Witam. Mam prośbę, mianowicie kupilem niedawno golfa 1.8 RP z instalacją gazową i mam problem z elektryką. Podczas Wymiany uszczelki pod głowicą zobaczyłem, że przewód od sondy jest podpięty do masy, a potem do ECU. Czy tak powinno być??? Mi wydaje sie to troche kombinowane. I drugie pytanie - czy może mieć to jakiś związek z wysokimi obrotami biegu jałowego (okolo 2500)?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 13, 2008 12:40

Najlepiej, jakbyś pokazał zdjęcie. Ale to powinno być tak, że przewód od sondy idze najpierw jedną żyłą, potem jest złączka, potem ta jedna żyła wchodzi w oplot (ekran - w tym miejscu kabel staje się grubszy), który to właśnie ekran jest podłączony do masy od strony tego właśnie jednożyłowego przewodu. Ekran i ta żyła w środku nie są ze sobą połączone. Możesz odłączyć tę wtyczkę od sondy i zmierzyć, ćzy nie ma przejścia między tym kabelkiem, a ekranem (masą samochodu). Ekran służy do ochrony sygnału z sondy przed zakłóceniami.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

michal_RP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 21:32
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: michal_RP » ndz sty 13, 2008 21:41

To jak zdąże to dam zdjęcia jutro. A przez to , że jest do masy podłączone mogło sie coś uszkodzić???



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sty 13, 2008 21:50

michal_RP, do masy i do eku srodkowa zyla?a gazownicy pewnie podkrecili obroty na potencjometrze monowtrysku.czesto to robia papudraki.poczytaj moje i Homyskiego posty na temat regulacji obrotow w rp.duzo pisalismy.
Ostatnio zmieniony ndz sty 13, 2008 21:50 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » ndz sty 13, 2008 21:50

raczej nie, bo ECU wszedł w tryb awaryjny



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sty 13, 2008 21:51

eidos pisze: bo ECU wszedł w tryb awaryjny
swieci kontrolka sondy(zolta)?
Ostatnio zmieniony ndz sty 13, 2008 21:55 przez Duber, łącznie zmieniany 2 razy.



michal_RP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 21:32
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: michal_RP » pn sty 14, 2008 12:13

Zadna kontrolka sie nie swieci, tylko miga na centralce od gazu na pomarańczowo/zielono. Niedlugo Będe silnik wyciągal, żeby pierscienie i uszczelniacze zmienić to posprawdzam połączenia. A jest może gdzieś dostępny schemat??



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn sty 14, 2008 12:34

ta żółta kontrolka nie we wszystkich RPkach byla montowana, a ona jest od ECU nie tylko od sondy, pokazuje jakas usterke. Usterke mozna zdiagnozowac za pomoca kodow blyskowych



michal_RP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 21:32
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: michal_RP » pn sty 14, 2008 12:53

Ale, w którym miejscu powinna ona być?? Zielony jestem :goof:



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » pn sty 14, 2008 20:10

na desce rozdzielczej tam gdzie sa pozostale diody, np od kierukowskazu, świateł, oleju, wody itd.

Tak w ramach scislosci to jest raczej pomaranczowa kontrolka, nazywana check engine. Powinien byc obok niej symbol silnika



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn sty 14, 2008 20:21

http://allegro.pl/item295939115_vw_golf ... html#photo

Ostatnia dioda tam nad nią masz ikonkę silnika


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Killof102
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt gru 08, 2006 23:28
Lokalizacja: Jawor/Stanisławów
Kontakt:

Re: Problem z podłączeniem

Post autor: Killof102 » pn sty 14, 2008 21:28

michal_RP pisze:I drugie pytanie - czy może mieć to jakiś związek z wysokimi obrotami biegu jałowego (okolo 2500)?
Co do tych obrotów to sprawdź gumę pod monowtryskiem. Jak są nieszczelności to obroty mogą być wysokie !



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 61 gości