Czuć paliwo na zimnym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czuć paliwo na zimnym silniku
Witam.
W moim golfie mk4 (AGN) podczas pracy na zimnym silniku czuć niedopalone paliwo, dodatkowo czasami towarzyszy temu głośno pracujący katalizator. Gdy silnik się nagrzeje katalizator milknie i nie czuć już paliwa. Wcześniej wymieniłem 2 katalizatory, przepływomierz z czujnikiem temp. powietrza zasysanego oraz sondę lambda dlatego uszkodzenie tych części odrzucam. Autko było także podpinane pod komputer ale nie wykazał on żadnych błędów. Prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo z problemem borykam sie już prawie rok tzn. odkąd kupiłem autko.
W moim golfie mk4 (AGN) podczas pracy na zimnym silniku czuć niedopalone paliwo, dodatkowo czasami towarzyszy temu głośno pracujący katalizator. Gdy silnik się nagrzeje katalizator milknie i nie czuć już paliwa. Wcześniej wymieniłem 2 katalizatory, przepływomierz z czujnikiem temp. powietrza zasysanego oraz sondę lambda dlatego uszkodzenie tych części odrzucam. Autko było także podpinane pod komputer ale nie wykazał on żadnych błędów. Prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny, bo z problemem borykam sie już prawie rok tzn. odkąd kupiłem autko.
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 04:14 przez T0MEK86, łącznie zmieniany 3 razy.
- roboform550
- Gadatliwa bestia
- Posty: 781
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
- Lokalizacja: prawie Kalisz
- Kontakt:
Sprawdź filtr z węglem aktywnym może to jest tego przyczyna
-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Instalacje LPG
http://www.dar-gaz.net
-Nie synku.... to Diesel.....
Instalacje LPG
http://www.dar-gaz.net
Układ wydechowy jest szczelny, Sprawdze filtr z węglem aktywnym choś wątpie żeby to było tego przyczyną. Ogólnie to problem jest taki że autko na ssaniu ma za bogatą mieszankę.
Ostatnio zmieniony pn sty 14, 2008 13:44 przez T0MEK86, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do zapachu to czuć spalone paliwo a przy przegazowaniu z wydechu wydobywa sie sadza. Jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem gdy rano zapalam samochód katalizator pracuje cicho a wolne obroty wynoszą ok 1100, natomiast gdy silnik w ciągu dnia się ostudzi to po pozniejszym odpaleniu wolne obroty utrzymują sie na poziomie 1200 i katalizator pracuje glosno na ssaniu. W lecie przy każdym uruchomieniou zimnego silnika katalizator pracowal glosno. Wymienilem juz 2 katalizatory ale problem dalej sie pojawia. A czy może być to spowodowane awarią czujnika temp. cieczy chlodzącej?
czyli, jak czuc spaliny to wskazywaloby to na nieszczelny uklad wydechowy. piszesz jednak, ze jest on szczelny, w moim 2.0 czasami tez mam wrazenie, ze padl katalizator - na zimnym silniku czuc inaczej spaliny niz na rozgrzanym, ale na razie nie zwracam na to uwagi(glosniej nie pracuje). wedlug mnie inna jest mieszanka paliwowo-powietrzna i stad taki zapach, mozna zrobic analize spalin na stacji diagnostycznej. ja bym raczej nie podejrzewal czujnika temperatury moze sonda lambda pada? PSZCZYNA tez dobrze pisze o wydechu, moze glosno pracuje, bo faktycznie jest nieszczely, jak sie rozgrzeje uklad to robi sie scislejszy np. na laczeniach?
pozdrawiam
Mariusz
Mariusz
Jestem na 90% pewien że na ssaniu ma za bogatą mieszankę ale czego to może być przyczyną? Czy może to być wina samych wtryskiwaczy?
Układ wydechowy jescze raz dzis sprawdzilem i jest szczelny pozatem głosny jest tylko katalizator i rura miedzy nim a kolektorem(metaliczny odgłos) a zapach czuc tylko z rury wydechowej
Układ wydechowy jescze raz dzis sprawdzilem i jest szczelny pozatem głosny jest tylko katalizator i rura miedzy nim a kolektorem(metaliczny odgłos) a zapach czuc tylko z rury wydechowej
Ostatnio zmieniony śr sty 16, 2008 00:16 przez T0MEK86, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 218 gości