diagnostyka Airbag

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rafalvfr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:27
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: rafalvfr » pn lut 05, 2007 08:41

Grzesiekk1982 pisze:rafalvfr, to co napisałeś, to nie jest duagnostyka, ale coś w rodzaju psucia :smoke: Bo niby w jakim celu powodować błąd i po to, by go skasować?
Jeśli się świeci lampka airbagów, to niezależnie jaki błąd wykryty przez sterownik to spowodował, układ jest nieaktywny, właśnie ze względów bezpieczeństwa. Nie trzeba odkręcać airbagu, by powodować następne błędy przed podlączeniem do VAG.
Pozdrawiam.
Tak musze przyznac ze to psucie - rozumem, ze jesli bedziesz wymienial np. kolumne kierownicy na taka z regulacja wysokosci i przy okazji robil np odciecie zasilania sterownika auta - przed zlodziejami, to zeby sprawdzic, ze calosc dziala poprawnie (mowa o wylaczniku zasilania) to za kazdy razem bedziesz w jednej rece trzymal poduszke a w drugiej cala reszte tylko po to zeby blad dot. poduszek nie zapisal sie, choc masz przy sobie vaga i wiesz, ze latwiej po skonczonej pracy po prostu skasowac to co sie pojawi.
A tak btw - to co wlasciwie psuje?
Bardzo prosze o rozwiniecie tematu - jaki konkretnie element zostal "popsuty" ??


Pozdrawiam
Rafalvfr
Golf IV kombi 4Motion (ASZ)
175 Km Compsport

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lut 05, 2007 10:25

Witam.
Chodziło mi o to:
rafalvfr pisze:wystarczy odpiac poduche (np przy wyjmowaniu kierownicy) i wlaczyc kluczyk.
nie ma nigdy powodu, aby coś takiego robić, nawet jeśli mamy VAG'a. Jeśli jest możliwość. Poduchy też nie trzeba trzymać w rekach, tylko odpiąć na odłączonym akumulatorze. Przecież wymiana kolumny kierownicy, ani montaż wylączników zasilania, immobilisera nie wymaga włączenia zapłony przy odpiętej poduszce.
Więc nie ma powodów żeby airnag wisiał na przewodzie, ani nie ma powodów, żeby włączac zapłon. Ten błąd powoduje się raz w życiu- jak pierwszy raz się demontuje airbag :D A zepsuć, nic specjalnie nie zepsujemy (trwale), dlatego napisalem "coś w rodzaju psucia" ;) czyli dodawanie soie niepotrzebnej roboty, przez wprowadzanie niepotrzebnego błędu. Poza tym nie każdy posiadacz samochodu z airbagami ma do niego interfejs...
Pozdrawiam :pub:



Kronos1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 20, 2007 21:58
Lokalizacja: Kolobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kronos1986 » ndz sty 13, 2008 14:56

Witam i mam takie male pytanko poza tematem a mianowicie co to jest to OBD i czy mam to w golfie 3 GL 1.8 typ ABS? i do czego to służy?


Kroni

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 13, 2008 15:36

Kronos1986, On Board Diagnostic, czyli układ diagnostyki pokładowej. Owszem masz, zaślepki są nad popielniczką (obok ewentualnych włączników klimatyzacji), a po 94 roku obok popielniczki bardziej po prawej większa zaślepka i złącze 16 pinowe (ale tylko z 4 przewodami).
Możesz przez złącze sprawdzać sterownik silnika, ABS, climatronic, poduchy.
Pozdrawiam.



Kronos1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 20, 2007 21:58
Lokalizacja: Kolobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kronos1986 » ndz sty 13, 2008 18:38

Dzieki serdecznie za uswiadomienie mnie i sprawdziłem ale ja mam tylko takie dwie male kostki


Kroni

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz sty 13, 2008 18:59

Kronos1986 pisze:ale ja mam tylko takie dwie male kostki
to masz starszego Golfa. W tych dwóch kostkach (chyba różowa i biała) masz te same piny, co w tej nowszych do ok. 2003 r (europejski standard wymusił tylko zmianę kształtu złącza diagnostycznego).
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » ndz sty 13, 2008 19:10

Grzesiekk1982 pisze:W tych dwóch kostkach (chyba różowa i biała) masz te same piny, co w tej nowszych do ok. 2003 r .
W nowszych autach nie ma lini L lecz tylko K (pomijając CAN)



Kronos1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 20, 2007 21:58
Lokalizacja: Kolobrzeg
Kontakt:

Post autor: Kronos1986 » pn sty 14, 2008 11:39

Rozumiem! Tak dokładnie to mam biała i czarną kostke i w każdej z nich są dwa piny u góry jeden i na dole jeden! Moje kolejne małe pytanko : Jest jakis domowy sposób na te kostki zeby sobie zrobic diagnostyke?
Pozdrawiam


Kroni

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pn sty 14, 2008 17:18

Szukaj no forum.Było to już poruszane.



Awatar użytkownika
Bucus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 15:54
Lokalizacja: Koszalin / Nowe Bielice
Kontakt:

Post autor: Bucus » pt maja 08, 2009 14:47

A mam pytanie czy podczas sprawdzania błędów (usuwania ich) odnośnie poduszek, mogą one wystrzelić?


Moje VENTO

Spotkania grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny FORUM - Zapraszamy

Obrazek

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pt maja 08, 2009 23:59

Bucus pisze:A mam pytanie czy podczas sprawdzania błędów (usuwania ich) odnośnie poduszek, mogą one wystrzelić?


:crazy: oczywiście że nie


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

zbyszek6000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw cze 28, 2007 22:32
Lokalizacja: Kołaki Kościelne

Post autor: zbyszek6000 » ndz maja 17, 2009 20:07

A ja czytałem na temat diagnostyki SRS (poduszki) i z tego wynika ze dla bezpieczeństwa trzeba odłaczac czujniki i poduszki aby nieulegly wystrzeleniu. W swoim golfie nie mogę zdiagnozować poduszek, czemu?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 375 gości