[mk2 PN] Pytanie o zapłon - sory ale szukaczka nie działa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2 PN] Pytanie o zapłon - sory ale szukaczka nie działa
Pewnie bym tą informację znalazł w archiwum ale szukacz nie działa.
Pytanie: jak samemu sprawdzić czy mam dobrze ustawiony zapłon? Czy potrzebne są jakieś sprzęty typu lampa strobo czy można jaoś inaczej? Chodzi mi o silnik 1,6 PN.
Ewentualnie jak skorygować, przyśpieszyć (mam LPG)????
Czy w tym golfie jest czujnik Halla? bo mysle nad wariatorem.
Pytanie: jak samemu sprawdzić czy mam dobrze ustawiony zapłon? Czy potrzebne są jakieś sprzęty typu lampa strobo czy można jaoś inaczej? Chodzi mi o silnik 1,6 PN.
Ewentualnie jak skorygować, przyśpieszyć (mam LPG)????
Czy w tym golfie jest czujnik Halla? bo mysle nad wariatorem.
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
Ok. Jak przestawić zapłon. Próbowałem to zrobić w taki sposób że poluzowałem śrube (13) trzymającą taki jakby półksiężyc na dole pod aparatem zapłonowym. Jak poluzowałem ten półksiężyc to aparat ani drgnął ani w jedną ani w drugą. jak i co poluzować żeby można było przekręcić aparatem???? Czy kręcenie w kierunku przeciwnym do ruchu wsk. zegara to przyśpieszanie zapłony czy też odwrotnie?
Byłbym wdzięczny za dokładny opisc kogoś kto wie jak to zrobić lub już to robił.
Dzięki
Byłbym wdzięczny za dokładny opisc kogoś kto wie jak to zrobić lub już to robił.
Dzięki

Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
- Golf GTi
- Gadatliwa bestia
- Posty: 579
- Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Hmm , aparat nie drgnal , wez go lekko obstukaj , -ale to mam byc naprawde lekko, najpierw sciag kopulke i zobacz przy kreceniu w ktora strone siekreci "iskrownik" , przeciwny kierunek do ruchu iskrownika przyspieszasz zaplon , kireunek zgodny opuzniasz , a ustawiaj na "ucho" poprostu patrz kiedy silnik chodzi najrowniej , ijak szybko wchodzi na obroty , to sa wytyczne , do jako takiego ustawienia, u mnie w gti od lampy nie dalo sie ustawic za holere , wiec na "pale" ustawilem
OK już poszło.
Trzbea bylo troche mocniej kręcić. Kilka razy w te i wewte i poluznilo sie elegancko.
Przekręciłem aparat o jakies 2 do 3 mm (patrząc przy mocowaniu) w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Subiektywnie chyba czuc lekką poprawe przyspieszenia. Na benzynie nie sprawdzalem.
Pytanko jeszcze na zakonczenie: Czy kąt o jaki przekręci się aparat zapłonowy odpowiada kątowi wyprzedzenia zapłonu? Czy to są dwie różne sprawy?
Chodzi mi o to że jak np. moj silnik ma kąt domyślnie na 18 st. przed ZZ to czy przekręcając aparatem zapłonowym o kąt 5 st. czy wtedy będzie 23 st czy to zupełnie dwie różne rzeczy?
Trzbea bylo troche mocniej kręcić. Kilka razy w te i wewte i poluznilo sie elegancko.
Przekręciłem aparat o jakies 2 do 3 mm (patrząc przy mocowaniu) w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Subiektywnie chyba czuc lekką poprawe przyspieszenia. Na benzynie nie sprawdzalem.
Pytanko jeszcze na zakonczenie: Czy kąt o jaki przekręci się aparat zapłonowy odpowiada kątowi wyprzedzenia zapłonu? Czy to są dwie różne sprawy?
Chodzi mi o to że jak np. moj silnik ma kąt domyślnie na 18 st. przed ZZ to czy przekręcając aparatem zapłonowym o kąt 5 st. czy wtedy będzie 23 st czy to zupełnie dwie różne rzeczy?
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
Zauważ, że jednemu pełnemu obrotowi palca rozdzielacza odpowiadają 2 obroty wału korbowego. Pomiar i ustawianie wyprzedzenia zapłonu odbywa się albo na kole pasowym wału korbowego, albo na znakach na kole zamachowym. Czyli nawet idąc twoim tokiem rozumowania, jeśli matematyka mnie nie zawodzi, 1 stopniowi na aparacie zapłonowym będą odpowiadały 2 stopnie na znakach na wale korbowym (koło pasowe/zamachowe), i 5 stopni na aparacie = 10 stopni na wale korbowym.
Ale ponieważ to zajęcia z mechaniki a nie z matmy, daruj sobie takie wyliczenia i ustaw to na stroboskopie na znaki, tak, jak Pan Bóg, Stwórca nas i wszystkich golfów przykazał
Albo pod kątem LPG, jak niektórzy radzą, 2-3 stopnie późniejszy od tego który wynika ze znaków (czyli na stroboskopie znak na kole pasowym musi "powędrować" trochę od znacznika punktu ustawiania zapłonu do znaku GMP - górnego maksymalnego położenia tłoka, in. górnego punktu zwrotnego).
Ale ponieważ to zajęcia z mechaniki a nie z matmy, daruj sobie takie wyliczenia i ustaw to na stroboskopie na znaki, tak, jak Pan Bóg, Stwórca nas i wszystkich golfów przykazał

Albo pod kątem LPG, jak niektórzy radzą, 2-3 stopnie późniejszy od tego który wynika ze znaków (czyli na stroboskopie znak na kole pasowym musi "powędrować" trochę od znacznika punktu ustawiania zapłonu do znaku GMP - górnego maksymalnego położenia tłoka, in. górnego punktu zwrotnego).
Wszyscy radzą przyspieszyć zapłon na gazie. Jak bede miec lampe to na lampe ustawie.czyś pisze:Zauważ, że jednemu pełnemu obrotowi palca rozdzielacza odpowiadają 2 obroty wału korbowego. Pomiar i ustawianie wyprzedzenia zapłonu odbywa się albo na kole pasowym wału korbowego, albo na znakach na kole zamachowym. Czyli nawet idąc twoim tokiem rozumowania, jeśli matematyka mnie nie zawodzi, 1 stopniowi na aparacie zapłonowym będą odpowiadały 2 stopnie na znakach na wale korbowym (koło pasowe/zamachowe), i 5 stopni na aparacie = 10 stopni na wale korbowym.
Ale ponieważ to zajęcia z mechaniki a nie z matmy, daruj sobie takie wyliczenia i ustaw to na stroboskopie na znaki, tak, jak Pan Bóg, Stwórca nas i wszystkich golfów przykazał
Albo pod kątem LPG, jak niektórzy radzą, 2-3 stopnie późniejszy od tego który wynika ze znaków (czyli na stroboskopie znak na kole pasowym musi "powędrować" trochę od znacznika punktu ustawiania zapłonu do znaku GMP - górnego maksymalnego położenia tłoka, in. górnego punktu zwrotnego).
Volkswagen - da weiss man, was man hat.
___________________________________
___________________________________
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 112 gości