Dławienie się silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dławienie się silnika
Witam serdecznie.
Mam problem z moim golfem 3 1.8 90KM +LPG (kod silnika AAM). Otóż od 2 miesięcy jak jest silnik zimny np po nocy to na benzynie się dławi że aż sie samochód trzęsie, i jak przyspieszam to chodzi jak na 2 cylindrach totalnie bez mocy oraz spalanie jest kosmiczne (20 zł na 20 km). Na szczęście mam instalacje gazową która sie szybko przełącza i oszczędzam benzynę. Czytałem kilka tematów wcześniej i wywnioskowałem że pewnie silnik krokowy jest uszkodzony. Kupiłem nowy i zamontowałem i dalej to samo co było. Pojechał na diagnostykę, facet zresetował komputer i zaczął dobrze pracować, po 3 dniach znowu sie zaczął dławić. Dzisiaj pojechałem ponownie do niego i powiedział że silnik krokowy jest uszkodzony, a przecież jest nowy. Zatem dlaczego po resecie wszystko jest ok a potem znowu to samo. Przecież jak jest silnik krokowy uszkodzony to chodzi zawsze źle prawda? czy po czy przed resetem różnicy nie powinno być. Prosze o pomoc bo nie wiem co mam robić. Jestem wielkim zwolennikiem niemieckich samochodów w tym VW ale mój golfik naprzykrza mi sie i mam straszne nerwy na niego.
Mam problem z moim golfem 3 1.8 90KM +LPG (kod silnika AAM). Otóż od 2 miesięcy jak jest silnik zimny np po nocy to na benzynie się dławi że aż sie samochód trzęsie, i jak przyspieszam to chodzi jak na 2 cylindrach totalnie bez mocy oraz spalanie jest kosmiczne (20 zł na 20 km). Na szczęście mam instalacje gazową która sie szybko przełącza i oszczędzam benzynę. Czytałem kilka tematów wcześniej i wywnioskowałem że pewnie silnik krokowy jest uszkodzony. Kupiłem nowy i zamontowałem i dalej to samo co było. Pojechał na diagnostykę, facet zresetował komputer i zaczął dobrze pracować, po 3 dniach znowu sie zaczął dławić. Dzisiaj pojechałem ponownie do niego i powiedział że silnik krokowy jest uszkodzony, a przecież jest nowy. Zatem dlaczego po resecie wszystko jest ok a potem znowu to samo. Przecież jak jest silnik krokowy uszkodzony to chodzi zawsze źle prawda? czy po czy przed resetem różnicy nie powinno być. Prosze o pomoc bo nie wiem co mam robić. Jestem wielkim zwolennikiem niemieckich samochodów w tym VW ale mój golfik naprzykrza mi sie i mam straszne nerwy na niego.
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 19:58 przez MasterADM, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wejdź na dział LPG, przeszukaj posty o gazowaniu monowtrysku (ABS, AAM). Być może masz niewłaściwą tzw emulację sondy lambda w instalce, dlatego poresecie kompa problem mija. A silniczek krokowy zostaw. Nie ma nic do spalania. Jeśli na LPG lub na benie po rozgrzaniu trzyma obroty to będzie pewnie dobry. Spalanie bierze się pewnie stąd że ECU głupiej od źle skonfigurowanej instalki LPG.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ależ po pierwsze jestem tylko amatorem, a po drugie reset nie powoduje naprawienia tego czujnikakarol27 pisze:Paweł Marek, nie chcrę podważać twojej fachowej wiedzy ,ale ja obstawiał bym również czujnik temperatury cieczy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ja tylko staram się dokładnie czytać co autorzy tematów piszą. 3 dni nagrzany nie stałMasterADM pisze:facet zresetował komputer i zaczął dobrze pracować, po 3 dniach znowu sie zaczął dławić.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Silnik dławił się nawet jak było +5C. Kiedy został zrobiony reset to silnik nawet na dużym zimnie chodził dobrze czyli obroty były równomierne bez dławienie sie i przyspieszenie było normalne. Po 3 dniach odpalam rano auto (dzień wcześniej tankowałem gaz) i znowu zaczął silnik skakać (oczywiście odpalam na benzynie). Zrobiłem sam reset było dobrze jeden dzień i dalej to samo. Teraz nawet zaczął gasnąć na benzynie jak sie go odpali. Silnik krokowy kupiłem nowy Hiszpański (podwójnie nitowany) bardzo polecany także nie sądze ze dostałem uszkodzony i że silnik krokowy jest uszkodzony. Przecież jak by był uszkodzony to reset nie powinien usuwać usterki tak mi sie wydaje.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
dokładnie i to samo dotyczy czujnika temperaturyMasterADM pisze:Przecież jak by był uszkodzony to reset nie powinien usuwać usterki tak mi sie wydaje.
kolego nie oczekuj od każdego że napisze wszystkie szczegóły pozwalające zdiagnozować usterkę, to jest forum do pomocy a nie super wyposażona stacja diagnostyczna. Pomyśl sobie - autor tego tematu już wydał niepotrzebnie kasę na silnik krokowy, bo mechanik się albo nie znał, albo był nieuczciwy. Chcesz go nacignąć idąc w ślady tego mechanika na kolejny niepotrzebny wydatek?karol27 pisze:Czasem podziwiam ludzi którzy odpowiadają na kompletnie niezrozumiałe posty
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Dławienie się silnika
Ja już coś to nie 90KM a 75MasterADM pisze:Witam serdecznie.
Mam problem z moim golfem 3 1.8 90KM +LPG (kod silnika AAM).
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=124
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 20:42 przez danioo, łącznie zmieniany 2 razy.
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
Re: Dławienie się silnika
Tak byś może 75:-)danioo pisze:Ja już coś to nie 90KM a 75MasterADM pisze:Witam serdecznie.
Mam problem z moim golfem 3 1.8 90KM +LPG (kod silnika AAM).
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=124
[ Dodano: 12 Sty 2008 19:54 ]
Wpakowałem już około 2 tyś zł w ten samochód. Kupiłem amorki, rozrząd, olej , opony , termostat i itd. Che aby Golf mi służył co najmniej z 5lat. Jedyną usterką która mi została to właśnie to dławienie dlatego potrzebuje Waszej pomocy i dobrych rad. Dodam jeszcze że już mam deficyt budżetowy:/
Dużo kosztuje regulacja tej instalki gazu?
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 21:15 przez MasterADM, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to jest kwestia podpięcia komputerka LPG do laptopa i zmiany ustawień, w niektórych komputerkach robi się to inaczej np zworkami. Gdybyś trafił do tego gaziarza co to zakladał to powinien zrobić to za darmo. Myślę że 3 dychy.MasterADM pisze:Dużo kosztuje regulacja tej instalki gazu?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Miałem taki sam problem, po wymiane czujnika temperatury cieczy problem przestał istnieć. Oczywiście jak wymieniać to na oryginał, ja użyłem zamiennika i miałem problem bo nie wskazywał tyle ile powinien nawet. Steriownik dostawał info, że temp jest inna Itzn wyższa) więc silnik nie dostawał odpowiedniej ilości benzyny dlatego się dławił.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 179 gości