Czujnik połozenia przepustnicy ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adek
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 300
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Czujnik połozenia przepustnicy ???

Post autor: Adek » pt sty 11, 2008 14:03

Witam mam taki problem wymieniłem silniczek krokowy na nowy orginał bo stary niestety juz padł i mam taki teraz problem ze obroty sie zawieszaj na 2 tys obrotow i musze chamować silnikem zeby spadły chciałem ustawić tzw tps

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.


» i robie wedle instrukci ale silniczek nie chowa sie jak podłocze pod baterie i nie wykazuje zadnego napiecia a jak włoze wtyczke to silniczek działa i niestety nie moge wyregulować tpsu ktoś może pomoże



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 11, 2008 14:33

ilu pinowy masz silniczek krokowy (maly rym) ten opis jest do 4 pinowego, 6 pinowy ma zasilanie na pierwszym i ostatnim pinie, podlanczajac zasilanie obserwyjesz czy sie chowa czy wysuwa w razie potrzeby zmieniasz polaryzacje zasilania, jak nie morzesz dojrzec czy sie wysuwa czy chowa to go zdemontuj, a propo przeczytaj jeszcze raz spokojnie instrukcjie regulacji bo ja sie zlapalem na paru bledach ktore popelnilem


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adek
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 300
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Adek » pt sty 11, 2008 14:58

ja mam kolego 6 pinowy no dobra jeszcze raz sie wezme za to



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 11, 2008 15:04

no to sprawa jasna ja tez 6 pinowy mam, udanej regulacji, jak jeszcze tego nie ruszales to najpierw sprawdz jakie miales ustawienie w razie czego wrocisz do niego


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adek
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 300
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Adek » pt sty 11, 2008 15:25

zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 i jeszcze tu mam pytanie miernil czeba pdłoczyć do pinów od krokowca czy do pinów od wtyczki???



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt sty 11, 2008 15:44

napisalem ci przy 6 pinowym podlanczasz do 1 i 6 pinu zeby sie schowal, miernikiem nastawionym na 0,5 V podlanczasz sie do wtyczki tps nie odlanczajac jej a sciagajac z niej ta gumkeod strony przewodow

[ Dodano: 11 Sty 2008 14:47 ]
mam dziwne wrazenie ze nie jestes do tego przygotowany, masz klucz do odkrecenia TPSu, jest to ta czarna kostka po prawej stronie wtrysku


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Adek
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 300
Rejestracja: pt lip 27, 2007 21:25
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: Adek » pt sty 11, 2008 16:01

tak tak wszystko wiem klucz takze posiadam

[ Dodano: 12 Sty 2008 16:23 ]
Ja już się podaje :cry: :cry: dzisiaj wyregulowałem tpsa i dalej problem pozostał prosze niech ktoś mi pomoże bo mi juz brak pomysłów :crazy:

[ Dodano: 12 Sty 2008 16:23 ]
Ja już się podaje dzisiaj wyregulowałem tpsa i dalej problem pozostał prosze niech ktoś mi pomoże bo mi juz brak pomysłów



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 378 gości