Stukanie z przodu samochodu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Stukanie z przodu samochodu

Post autor: mpendzik » pt sty 11, 2008 09:22

Powoli chyba dochodzę do tego co stuka, ale chciałbym się Was coś poradzić.
Mianowicie po wymianie łożysk z przodu zrobiłem ustawienie kątów i kierownica "sama" przekręciła się w lewo... więc odkręciłem ją i ustawiłem na wprost... Po tym zabiegu stwierdziłem że opony z tyłu są w lepszym stanie niż te z przodu i zamieniłem przód z tyłem.
Po tym zabiegu kierownica skręciła się sama w prawo o tyle samo stopni co wcześniej w lewo...
No i teraz chciałem się zapytać co jest tego przyczyną ? - Bardziej opony czy felgi ?
P.S.
Ciśnienie w normie, zbieżność ok.
Pozdrawiam.



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » pt sty 11, 2008 09:40

Sprawdź czy przekładnia kierownicza nie ma luzu.



Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pt sty 11, 2008 10:00

A jak to sprawdzić ?
Zauważyłem że jak w samochodzie ruszam kierownicą góra dół to jest luz... lekki i coś puka - ale to pukanie podczas jazdy to nie od tego jest na pewno...
Pozdrawiam



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » pt sty 11, 2008 10:42

Przekładnie żeby sprawdzić musisz wejść pod samochód i złapać w miejscu gdzie jest dokręcony drążek kierowniczy i poruszać góra dół ,luzu nie powinno być wcale lub bardzo minimalny.To co opisujesz to może być luz na łożyskach kolumny kierowniczej ewentualnie na krzyżakach które są na niej



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt sty 11, 2008 11:49

mpendzik pisze:Mianowicie po wymianie łożysk z przodu zrobiłem ustawienie kątów i kierownica "sama" przekręciła się w lewo... więc odkręciłem ją i ustawiłem na wprost... Po tym zabiegu stwierdziłem że opony z tyłu są w lepszym stanie niż te z przodu i zamieniłem przód z tyłem.
Po tym zabiegu kierownica skręciła się sama w prawo o tyle samo stopni co wcześniej w lewo...

:rolleyes: czyli jakbys nie przekresil kiery w prawo, to po zmianie opon kiera bylaby prosto ? dobrze zrozumialem?



Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pt sty 11, 2008 12:05

Tak dokładnie - gdybym nie przekręcał kiery to by teraz była prosto.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt sty 11, 2008 12:22

Tak dokładnie - gdybym nie przekręcał kiery to by teraz była prosto.

no dobra, wiec jak przelozyles kola z oponami i jest kiera prosto, to wina, wg mnie, lezala w oponach. Po ustawieniu katow, byc moze przestaly byc scinane, ale jednak ich uszkodzenie powodowalo przesuniecie kiery, teraz masz dobre opony i kiera wrocila na swoje miejsce.

Obserwuj kola przednie teraz czy sie nie scinaja i kiere czy sie nei przekreca.

To, ze jak ruszasz kiera i troszke cos tam puka, nie przejmuj sie tym za mocno, bo to moze byc krzyzak na kolumnie kierowniczej, badz ma taki urok maglownica. Moja robi to samo, jak poruszam kiera w lewo i prawo to sa regularne, ciche pukniecia.



Awatar użytkownika
mpendzik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr maja 30, 2007 08:42
Lokalizacja: Kielce

Post autor: mpendzik » pt sty 11, 2008 12:58

Okej - poobserwuje. Dzięki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 252 gości