czujnik prędkości
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik prędkości
Przestał mi działać prędkościomierz, czasem przy drganiach pojawia się wskazanie. Sprawdziłem wtyczkę przy skrzyni, wszystko wygląda ok. Polałem wd40. Dodatkowo po tych zabiegach nagle zaczęła mi świecić rezerwa na chwilę, a potem wraca poprawne wskazanie. Gdzie szukać usterki?
stawiam ze do wymiany jest czujnik predkosci w skrzyni, mialem podobne objawy, działał dopiero jak silnik byl bardzo dobrze rozgrzany tj po okolo 20km jazdy, zanim sie rozgrzal wskazowka szalała lub leżała na 0 chociaz w koncowej fazie to juz nie bylo regóły, mysle ze wskaznik rezerwy nie ma z tym nic wspolnego ale lepiej posprawdzac dobrze wszelkie wtyczki zanim kupi sie sam czujnik bo kosztuje w vw jakies 170 zl, z tego co sie dowiadywalem tanszych zamiennikow nie ma, no moze w serwisie skody po 150-160 zl, ja wybralem jednak oryginal
pozdrawiam!
pozdrawiam!
przy liczniku jest ok.daniellw pisze:Aby dalej eleminować przyczyny mósiał byś sprawdzić wtyczki przy liczniku
[ Dodano: 10 Sty 2008 19:44 ]
wykręce jakoś czujnik i sprawdze, oraz złaczkę oczywiście. Jaki tam jest torx, nic nie można zobaczyc, wszystko na macanego, nad czujnikiem mam węża wody od inst. LPG i filtr gazudaniellw pisze:stawiam ze do wymiany jest czujnik predkosci w skrzyni, mialem podobne objawy, działał dopiero jak silnik byl bardzo dobrze rozgrzany tj po okolo 20km jazdy, zanim sie rozgrzal wskazowka szalała lub leżała na 0 chociaz w koncowej fazie to juz nie bylo regóły, mysle ze wskaznik rezerwy nie ma z tym nic wspolnego ale lepiej posprawdzac dobrze wszelkie wtyczki zanim kupi sie sam czujnik bo kosztuje w vw jakies 170 zl, z tego co sie dowiadywalem tanszych zamiennikow nie ma, no moze w serwisie skody po 150-160 zl, ja wybralem jednak oryginal
moge sie tylko wypowiadac na temat czujnika z TDI, nie jestem pewien czy u ciebie idzie identyczny ale jesli tak to do odkrecenia potrzebny jest zwykly klucz paski lub oczkowy nr 10, czujnik przykrecony jest na 1 śrubke
ja sprawdzalem jego dzialanie w ten sposob ze wymontowalem czujnik, wlutowalem w jego gniazdo niezalezne 2 przewody zasilajace oraz trzeci sygnalowy (przewody izolowane ale o bardzo malym przekroju aby dalo sie jednoczesnie zalozyc oryginalna wtyczke) , nastepnie wmontowalem spowrotem w samochod i podlaczylem miernik czestotliwosci do wyprowadzonej koncowki, w momentach poprawnego dzialania czujnika miernik pokazywal czestotliwosc niemal dokladnie równą predkosci na liczniku, a gdy czujnik szwankowal licznik pokazywal 0 i miernik tez 0, z tego wynikalo ze czujnik do wymiany.
pozdrawiam
ja sprawdzalem jego dzialanie w ten sposob ze wymontowalem czujnik, wlutowalem w jego gniazdo niezalezne 2 przewody zasilajace oraz trzeci sygnalowy (przewody izolowane ale o bardzo malym przekroju aby dalo sie jednoczesnie zalozyc oryginalna wtyczke) , nastepnie wmontowalem spowrotem w samochod i podlaczylem miernik czestotliwosci do wyprowadzonej koncowki, w momentach poprawnego dzialania czujnika miernik pokazywal czestotliwosc niemal dokladnie równą predkosci na liczniku, a gdy czujnik szwankowal licznik pokazywal 0 i miernik tez 0, z tego wynikalo ze czujnik do wymiany.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości