[mk3] nieszczelny układ chłodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

[mk3] nieszczelny układ chłodzenia

Post autor: foxiu2k5 » sob sie 06, 2005 19:38

Zauwazylem różowy płyn na górnej części skrzyni biegów, okazało się ze jedna opaska z wężyka od cieczy chlodzącej nie trzyma i puszcza płyn. Chciałem ją dziś wymienić na taka tradycyjną opaske ślimakową, ale nie wiedzialem jak zdjąc tą starą. Jest takich wiecej więc to chyba patent VW tylko ze ja wcześniej miałem Kadetta, a pomimo ze też niemiec to miał normalne opaski :) Moge prosić o rady jak się je zdejmuje ?



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » sob sie 06, 2005 19:47

Te opaski to jedna z najgorszych patentów VW, nienawidze tego sciągać, cała sztuka polega na tym zeby scisnąc te dwa wystające konce, a nie jest to takie proste bo trzeba do tego uzyc naprawdę duzej siły, w akcie desperacji sciskałem to nawet małym imadłem bo zwykłe kleszcze nie dawały rady.
Powodzenia



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » sob sie 06, 2005 22:16

hehehehe. przerabiałem ten temat. ja do tego rodzaju operacji stosowałem francuza. nawet się udało. wymieniałem niedawno kruciec plastykowy ten w którym są czujniki temp (1,4 abd). w miare to idzie ale jak masz dostęp. ja mam mały silnik i dużo miejsca więc poradziłem sobie.



Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » sob sie 06, 2005 22:26

Ja mam duzy silnik i całą plątanine wężyków i kabli przy tym mocowaniu ... to zaraz przy bloku silnika ... parszywa sprawa... sprobuje to zrobić, a jak nie to w ruch pojdzie jakies przecinak .. wrrrr



MaLiBU
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 549
Rejestracja: czw gru 16, 2004 22:56
Lokalizacja: W-wa/Radom
Kontakt:

Post autor: MaLiBU » ndz sie 07, 2005 00:04

eno nie przesadzajcie, troche tego narozbieralem i jakos nie mialem problemow. Do tych opasek jest specjalny klucz, ale ja zawsze kluczem w stylu żabki(z ustawianym rozwarciem) to sciagam, Nie spotkalem sie jeszcze zeby te opaski zardzewaily, zaklinowaly sie itd. wiec IMO na dluzsza mete to lepsze rozwiazanie niz slimakowe sciski...


[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]

Awatar użytkownika
foxiu2k5
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: śr cze 22, 2005 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: foxiu2k5 » ndz sie 07, 2005 00:14

to moze inaczej... mozesz mi powiedziec co zrobic zeby pozostac przy tym patencie a uszczelnic laczenie ? zdjac i nagiac ? co ? jak mocno ? itd ... zaznaczam ze nie mam klucza o ktorym mowisz



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » ndz sie 07, 2005 00:34

używać najlepiej szczypc samozaciskowych. kiedyś kupiłem w jakimś markecie zaq 10 zł i jest to najlepszy patent do tego. niestety u mnie też zaczęło puszczać i powymieniałem prawie wszystkie na ślimakowe



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » ndz sie 07, 2005 11:34

foxiu2k5 pisze:to moze inaczej... mozesz mi powiedziec co zrobic zeby pozostac przy tym patencie a uszczelnic laczenie ? zdjac i nagiac ? co ? jak mocno ? itd ... zaznaczam ze nie mam klucza o ktorym mowisz
no ja używammczegoś takiego http://idg.allegro.pl/show_item.php?item=59206900 sciskam ile sie da a potem delikatnie zsuwam i po krzyku. trzeba tylko dobrze złapać za te uszy



ralf9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 17:40
Lokalizacja: zabrze

Post autor: ralf9 » ndz sie 07, 2005 11:45

alepka, ALEPKA ILE DAŁEŚ ZA TEN KRUCIEC DO KTÓREGO SĄ PODŁĄCZONE WĘZE Z UKLADU CHŁODZENIA??????



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » ndz sie 07, 2005 12:06

ralf9 pisze:alepka, ALEPKA ILE DAŁEŚ ZA TEN KRUCIEC DO KTÓREGO SĄ PODŁĄCZONE WĘZE Z UKLADU CHŁODZENIA??????
kosztował mnie 90 zł. to był zamiennik. orginal pewnie duzo drozszy. ale podobno tam sa dwa rodzaje. jeden kosztowal 30 a drugi 90. tej samej firmy. rozna sie tym ze jeden ma 2 zaslepki a drugi nie. poza tym to samo. wygladaja identycznie. zlodziejstwo w bialy dzien.....



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » ndz sie 07, 2005 12:15

ja do GTI dałem 17 zł. Strasznie drogie te 1.4 w eksploatacji



ralf9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt kwie 22, 2005 17:40
Lokalizacja: zabrze

Post autor: ralf9 » ndz sie 07, 2005 12:25

Z EKSPLATACJĄ NIE JEST NAJGORZEJ
JEDYNIE SWOIM ZMIENIŁEM CAŁĄ ZAWIECHE A JESLI CHODZI O MOTOREK TO NARAZIE JEST-OK.
"OPRÓCZ MOCY" - 60 KUCYKÓW TO ZDECYDOWANIE ZA MALO



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » ndz sie 07, 2005 13:24

majkel pisze:ja do GTI dałem 17 zł. Strasznie drogie te 1.4 w eksploatacji
tez mi sie wydaje ze przepłaciłem, ale sytuacja byla podbramkowa i musiałem wziąć co było. niestety, tak czasami bywa



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » pn sie 08, 2005 00:37

z tego co czasami czytam to te najsłabsze motory w mk2 jak i w mk3 wychodzą najdrożej z niektórymi częściami



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 242 gości