szybko padają łożyska z tyłu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

szybko padają łożyska z tyłu

Post autor: patryk2340 » czw sty 10, 2008 19:11

Witam. Chciałbym się poradzić co może być przyczyną tego, że łożyska z tyłu bardzo szybko nadają się tylko do wymiany. W ciągu ostatniego roku (jakieś 40tys km) wymieniałem łożyska już 4 czy 5 razy! Za każdym razem kupowałem części innej firmy, jednak zawsze były to polskie łożyska. Dwa razy nawet doszło do tego, że koło zablokowało się w czasie jazdy... Wydaje mi się też, że nie popełniam żadnych błędów przy montażu... Siła przykręcenia, ilość smaru... wszystko wg porad z forum. Zaraz po zamontowaniu jest ok, ale po kilku tys km zaczynają huczeć niemiłosiernie, aż w końcu się rozpadają. Dodam jeszcze, że dotyczy to zarówno lewego jak i prawego koła. Dzięki za wszelkie sugestie i porady :okej:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 10, 2008 19:14

za mocno dokręcasz, masz już zniszczone gniazda na łożyska w bębnach albo przykrzywione półośki. Więcj opcji nie widzę.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

krzysztof w
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pt gru 28, 2007 18:11
Lokalizacja: na odludziu
Kontakt:

Post autor: krzysztof w » czw sty 10, 2008 19:18

Tak właśnie za mocno dokręcasz. Innego powodu nie ma. :bigok:


Św. Krzysztof jeździ z nami tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sty 10, 2008 19:31

1.Badziewne łożyska- kup jakieś niemieckie ja kupiłem za 18 zł
2.Za mocno dokręcasz
3.Czop ma rysy jest chropowaty
4.Dokręca się do lekkiego oporu i popuszcza o 3/4
5.Te łożyska lubią bardziej pracować na luzie
6.Trzeba dobrze wbić


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1470
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » czw sty 10, 2008 19:38

I ja bym kupił orygianlne, no chyba ze brdzo drogie


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw sty 10, 2008 19:53

kwadrat pisze:I ja bym kupił orygianlne, no chyba ze brdzo drogie
no kurde są
do mk3 w aso tylne SKFY sa za 148zł do jednego koła!!! szok normalnie. w sklepie za skf dałem 40. z tym że na pudełku od tych z aso widniał napis made in germany a na tym ze sklepu made in china. po jednej stronie mam aso po drugiej te sklepowe zobaczymy które dłużej pożyją:)


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » czw sty 10, 2008 21:44

Paweł Marek pisze:za mocno dokręcasz, masz już zniszczone gniazda na łożyska w bębnach albo przykrzywione półośki. Więcj opcji nie widzę.
hmmmm, bębny mam nowe, więc zużyte gniazda odpadają... mówicie, że za mocno? Słyszałem już różne teorie. Jedni mówią, żeby dokręcić do oporu o popuścić o 1/4 obrotu, inni że 3/4. Sam już nie wiem. Zauważyłem, że teraz gdy łożyska już huczą mocno, to koło ma trochę luzu. Po dokręceniu po jakimś czasie jest to samo. Przydałby się klucz dynamometryczny. Najwyżej tym razem pojadę do serwisu żeby mi to zrobili to przynajmniej będę miał pewność, że czegoś nie spieprzyłem.
Aha, pamiętam jeszcze, że w jednym kole był straszny problem ze zdjęciem starej i włożeniu nowej bieżni na czop. W drugim wszystko robiło się leciutko. Widocznie coś z czopem jest też nie tak. Można go jakoś oszlifować, czy lepiej rozglądać się za innym?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 10, 2008 21:59

patryk2340 pisze:Słyszałem już różne teorie
Zasada jest jedna, musi być minimalny luz, są tylko różne sposoby uzyskania tego. Z tego co napisałeś to ewidentnie winą jest za mocne dokręcenie.
Ja robię tak jak piszą serwisówki. Dokręcam mocno, obrócę parę razy kolem, potem odkręcam tak żeby mozna było podkładkę przesuwać końcem śróbokręta pod naciskiem palca, tylko bez siłowego wantowania o brzegi otworu.
Potem jeszcze jeden teścik własny. Szarpiąc za tarcze (czy bębny) bez zakręcenia koła mam nie czuć luzu, ale po założeniu koła szarpiąc za nie (na podniesionym oczywiście) mam czuć minimalny luz.
Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2008 22:00 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » czw sty 10, 2008 22:03

Paweł Marek, więc rzeczywiście za mocno dokręcałem, bo robiłem tak, aby nawet po założeniu koła na bęben nie było luzu przy szarpaniu. Dzięki wielkie, punkcik zaraz poleci. Mógłbyś mi jeszcze coś doradzić w sprawie tego czopa w jednym z kół?


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 10, 2008 22:03

patryk2340 pisze:Można go jakoś oszlifować, czy lepiej rozglądać się za innym?
zastanów się nad zmianą czopa tego co lekko wchodzi, być może łożyska obracają się na czopie zamiast na wałeczkach. Z drugiej strony ciężko też niepowinno być, więc może oba weź sprawne

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 9:04 pm ]
wyrwiesz to na szrocie za niewleki pieniądze.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » czw sty 10, 2008 22:06

ok, w takim razie poszukam po szrotach, dzięki bardzo



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » czw sty 10, 2008 22:23

Jak juz wiesz za mocno dokręcałeś:) Ja wymieniłem łożyska 100tys km temu. czopy też miałem troche zjechane że łozyska lekko wchodziły ale przejechałem 100 tys i wszystko OK. Łożyska kupiłem oczywiście SKF w Intercarsie ale znalazłem Made in Germany. Są najlepsze!!! A siła dokręcenia to oczywiście dokręcasz z czuciem obracaasz bębnem pare razy potem luzujesz aby podkładka pod nakrętka dała sie poruszać śrubokrętem ale bez dźwigni!!!. Beben powinien mieć luz, jak kiedys powiedział znajomu mechanik "o piczy włos":)) Po założeniu koła wyczuwalny luz sie zwiększy ale to przez "dźwignię" koła i jego ciężar ale to jest OK. Po przejechaniu 500 km możesz troszke dokręcić nakrętkę ale o 2-3mm na obwodzie ponieważ luz może się zwiekszyc po ułożeniu się łożyska. nadal jednak podkladka musi sie dawać przesuwać. Kolejna rzecz to b. dobry smar!! np firmy CRC temp pracy od -40 do + 300 stopni!!! Pamiętaj że przed założeniem łozyska musisz najlepiej strzykawką wstrzyknąć smar pomiędzy wałeczki łożyska z obu stron aby wyszedł na wylot a potem wytrzeć nadmiar smaru. Jeżeli smarujesz tylko na zewnątrz to na początku łozysko pracuje na sucho i je szlag trafia. Po takiej wymianie przejedziesz 100tys jak ja i zapomnisz o łozyskach.....


Tomek Dx

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw sty 10, 2008 22:50

patryk2340, na szrocie mozesz trafic na taki sam jak ty masz, tez mialem taki problem , ta łosyko mi sie cale obracało na czopie, złazilo jak po masle , odlozylem troszke grosza i kupilem nowe. Cos kolo 60-100 zł płacilem, od tej pory spokoj . Tak wiec ryzyk fizyk :) a co do lozysk to szukaj Meyle , ewentualnie SKF , a to juz wyzsza półka :) , za jakosc sie płaci :) Nie kupuj pseudo niemieckich OPTIMAL , napisane ze Made in Germany ,ale chyba to pudełko , a samo łozysko jest klepane na odwal sie w chinach. Przechodzilem przez to wszystko , wiec wiem, aaaaa jeszcze Firma Koyo na tyl, tez moze byc :) Ja wsadzilem Meyle na tył i SKF jak trzeba było na przód, jezdze juz rok na tych tylnich i cos kolo 2,5 roku na przednich i wszystko ok. Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 9:53 pm ]
co do smaru to czasem zeby Ci nie przyszło do głowy łądowac grafitowego :) one sie nie nadaja do łozysk :) , ja ładowałem polski smar ŁT , puszka chyba 15 zł , taka kilogramowa, a jak cos to sa mniejsze, ewentualnie tak jak kolega wyzej poleca jakis markowy smar ale z naznaczeniem do łozysk toczych,szerokiej drogi


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt sty 11, 2008 00:07

Smar ŁT-43

http://www.impol.com.pl/index.php?optio ... &Itemid=52


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 223 gości