Pytanko na temat gaźnika 2E2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bebe2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 29, 2005 19:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Pytanko na temat gaźnika 2E2

Post autor: bebe2 » śr sie 03, 2005 22:30

Witam
Czy przepustnica ssania (ta mała kwadratowa) w pozycji pełnego otwarcia powinna być idealnie pionowo?
Pytam bo u mnie nie dochodzi jakieś 10 stopni a sruba regulacyjna wygląda jakby nie była ruszana.
Dalej jakie powinny być szczeliny dla tej przepustnicy (mała i duża)?
I ostatnie pytanie jaka powinna być szczelina przepustnicy I-go przelotu w pozycji rozgrzewania?
Gaźnik 027 129 016H (7.17852.46)
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt sie 05, 2005 10:18



Zyj kolorowo :)

Awatar użytkownika
bebe2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 29, 2005 19:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bebe2 » pt sie 05, 2005 22:44

Ludzie pomocy.
Może ktoś by ściągnął dekel z filtra powietrza i spróbował czy ta przepustnica podnosi sie całkiem do pionu.
Moj golfik będzie bardzo wdzięczny



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 06, 2005 15:25

Silnik wyłączony, przepuistanica zamknięta
Silnik zimny zaraz po odpaleniu_ ma być przerwa międzu krwędzą gardzieli a brzegiem przepustnicy 4-5 mm
Prezy rozgrzewaniu silnik na jałowym - przepustnica ustawia się powoli do pionu
Nie rozumiem co masz na myśli pisząc mała i dużą


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bebe2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 29, 2005 19:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bebe2 » pn sie 08, 2005 17:15

W instrukcji serwisowej piszą o małej i dużej szczelinie.
Tą dużą potrafie ustawić natomiast tej małej ani z chole..
Powiedz piszesz o teorii albo sprawdziłeś w praktyce?
Ten pion o którym piszesz jest na oko idealny? Bo u mnie na oko widać że nie - szczelina między przepustnicą a krawędzią ok. 8,5 mm. I to mnie właśnie niepokoi.
Prosze pomóżcie!



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 08, 2005 18:07

Wiem to z praktyki i z książki bo mialem auto z tym gaźnikiem 10 lat. Nie słyszałem o pojęciu duza i mała szczelina. O ile piszemy o tym samym czyli tzw górnej przepustnicy która jest połączona z mechanizmem ssania. W mojej książce pisze o szcxzelinie 4-5 mm na zimnym poracującym silniku. Wkręt regulacyjny jest od tyłu gaźnika ukryty w otworze. Na ciepłym silniku przepustnica ma być w pionie. Może masz źle ustawioną 0okrywe od ssania (np ktoś chciał być oszczędny i przekęcił ja za bardzo w prawo), albo dźwidnia łacząca sprężyne bimetalową pod pokrywą z w/wym przepustnica się zacięła. albo sprężyna bimetaliczna spadła (odkręć pokrywę żeby sprawdzić.)Jescze do sprawdzenia siłownik podciśnieniowy od przodu gaźnika połączony z tą samą przepustnicą.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bebe2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt mar 29, 2005 19:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: bebe2 » pn sie 08, 2005 19:22

Wszystko sprawdziłem, przepustnica nie otwiera się do końca bo opiera sie o wkręt regulacji maksymalnego otwarcia.
Jeżeli chodzi o te szczeliny to rzuć może okiem na załącznik, może mi coś podpowiesz.
Tą małą podobno reguluje sie przednią częścią siłownika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sie 08, 2005 22:41

coś się dzieje z forum nie mogę załącznika otworzyć. Tą szczelinę 4-5 mm reguluje się śróbką w tylnej części siłownika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 260 gości