Po wymianie sprezyn...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Po wymianie sprezyn...

Post autor: Tical » pt sty 04, 2008 21:52

Wszystko zaczelo sie od TEGO...

Dalsza czesc problemu:

Po ustawieniu geometrii przod auta zaczal sie elegancko trzymac drogi, nastala zima, zakupilem felgi 15" i zimowki 185/60/15 po czym jade sobie pewnego razu, z tylu 2 osoby i tyl zaczyna mi dobijac, efekt jakby tyl siedzial za nisko, widac golym okiem, ze tyl siedzi nisko, no to wstawilem dystanse 4cm pod ten talerzyk pod sprezyne i fajnie, samochod (tyl) sie podniosl, stoi juz prawie rowno z przodem, jade po tych samych drogach co dobijalo i juz nie dobija, mysle sobie, ze pomoglo, ale ostatnio znowu zaczyna mi dobijac tyl i wydaje mi sie, ze troche miekki jest ten tyl jak na sprezyny -25, nizsze sprezyny powinny byc twardsze, przod jest twardszy, natomiast z tylu jeszcze z 2 osobami kiepsko sie jedzie i niepokojaco dobija... teraz nie wiem czy te sprezyny sa faktycznie za miekkie czy mam taki egzemplarz czy moze wina lerzy w samych amortyzatorach...?
Napewno bede wymienial amorki z przodu, bo mi stuka z prawej strony i to napewno jest amorek bo juz wszystko zostalo wyeliminowane i sie zastanawiam czy Bilstein'y gazowe za 160zl beda ok i jakie na tyl, bo chcialbym aby ten tyl byl sztywny a nie, ze siadzie nawet jedna osoba i mi dobija :grrr:
Podpowiedzcie co z tym robic? Teraz bede wymienial amory z przodu po 10-tym a na przyszly miesiac chce sie zajac tylem, bo mnie to juz zaczyna wk****, specjalnie wymienilem sprezyny, zeby "wyrownac" auto a tu teraz jakies ceregiele, dystanse na tyl itd.
Wyczytalem tez, ze mozna na tyl zalozyc sprezyny z Passata czy podobnego auta dzieki czemu tyl sie podniesie i usztywni... :otepienie: Jak to jest?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 04, 2008 22:03

sama speżyna nie utrzyma ci wysokości zmień amory (z odbojami ma się rozumieć )na gazowe i zobaczysz że wszystko wróci do normy



Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: Tical » pt sty 04, 2008 22:08

dziejo pisze:sama speżyna nie utrzyma ci wysokości zmień amory (z odbojami ma się rozumieć )na gazowe i zobaczysz że wszystko wróci do normy
No to tak wlasnie czuje, ze te amory mimo badan na przegladzie, gdzie wyszly super, moga nadawac sie do wymiany... Troche ten tyl jednak jakis miekki i tak jakby te amorki nie amortyzowaly za dobrze... Nie jestem mechanikiem i nie znam sie za bardzo, to tylko moje odczucie a moj kuzyn mechanik z kolei powiedzial, ze te sprezyny powinny byc troche twardsze mimo wszystko... chociaz kto wie, moze na nowych amorkach cale zawieszenie zacznie lepiej pracowac?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 04, 2008 22:16

wiesz co ?????ja uporałem się z dobijaniem i hałasowaniem tyłu w pierwszej fazie wymieniłem amory same , amory MONROE olejowe badziewie jakich mało , owszem cos się polepszyło w tej materii ale jak usiadły z tyłu 2 osoby problem powracał
i zrobiłem experymenta zakupiłem komplecik spręzyn wraz z amorami gazowymi na tył z allegro do tego nowe odboje i talez podparcia spręzyny
po założeniu tegoż kompletu rewelacja cicho jak makiem zasiał a i komfort jazdy polepszył sie siedzących na tyle
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 22:18 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: Tical » sob sty 05, 2008 15:04

A jakie sprezyny kupiles? Bo ja takze kupilem nowki Supersporta o obnizeniu 25/25, poniewaz nigdzie nie moglem znalezc oryginalnych do GTI, a GTI fabrycznie siedzi 20mm nizej.
Nie chcialem zadnych GT Cupline a lepszych nowek tez nie moglem dostac, wiec wybralem takie, czyli calkiem mozliwe, ze po zalozeniu nowych amorkow gazowych i osprzetu bedzie lepiej?



pablo2303
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: sob gru 16, 2006 18:36
Lokalizacja: WLKP

Post autor: pablo2303 » śr sty 09, 2008 00:44

Nie chcialem zadnych GT Cupline a lepszych nowek tez nie moglem dostac, wiec wybralem takie, czyli calkiem mozliwe, ze po zalozeniu nowych amorkow gazowych i osprzetu bedzie lepiej?
Mozliwe że będzie lepiej. Ja wymieniłem amorki na seryjne gazowe, tył jest zdecydowanie twardszy i problem dobijania ustał, mam juz z tym spokój ponad 2 lata :bigok:



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 09, 2008 01:03

Sluchaj miałem tą samą sytułacje jak sprawdzić amory? wjedz z prędkością 70 w jakiś zakręt gdzie są wyboje np łatki aswaltu jeżeli tył Ci będzie wynosiło toznaczy że amory nie trzymają się drogi co do sprężyn niby mogą być dobre ale zmęczenie materialu daje się w znaki ja za sprężyny płacłem 60 zł odboje orginalene Monroy 50 zł bo już ich nie miałem zmień sprężyny a zobaczysz różnice teraz załaduje golfa bagażnik i komplet i siądzie minimalnie a nie jak przedtem że mi mrugali że na dugich jade zrób tak jak mówie a nie pożałujesz


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: Tical » śr sty 09, 2008 08:57

Z tym testem przy tej predkosci to moze byc ciekawie, sprawdze to, ale wydaje mi sie, ze podskoczy, jesli o to Ci chodzi, a sprezynki mam nowe, raptem 3 m-ce...



lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Post autor: lukasz_bliw » śr sty 09, 2008 12:11

a nie lepiej gdzies po prostu podjechac na jakas stację kontroli dobrą, wezmą Cie na trzepaki i bedziesz na 100 % wiedzial ??


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » śr sty 09, 2008 14:31

Też myśle o zmianie spręzyn i amorków. bo mi dobijało w tyle jak jechałem w 5 osób. Byłem na diagnystyce amorów i wynik tyłu był na poziomie 30% koles co sprawdzał powiedział że amory dobre bo tył jest niedociążąony podczas kontroli. Miał rację?
Jakie gazówki kupic najepiej? i jakie springi?


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr sty 09, 2008 14:32

A może olej? ale to wdług uznania poszukaj w ofertach spycialnych

Bilston albo kajaba w ofertach S . Bilston chyba 80 zl Kayaby 75


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=64280&start=0
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 14:35 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: Tical » czw sty 10, 2008 11:30

lukasz_bliw pisze:a nie lepiej gdzies po prostu podjechac na jakas stację kontroli dobrą, wezmą Cie na trzepaki i bedziesz na 100 % wiedzial ??
Na ostatnim przegladzie wynik amorow w okolicach 75-80%.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sty 10, 2008 15:28

Na ostatnim przegladzie wynik amorow w okolicach 75-80%.
Ja miałem 70% po przejechaniu 30 tys wysypały się w jedną noc


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tical
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: czw sty 13, 2005 23:50
Lokalizacja: GMB
Kontakt:

Post autor: Tical » pt sty 11, 2008 07:22

grandilodz pisze:
Na ostatnim przegladzie wynik amorow w okolicach 75-80%.
Ja miałem 70% po przejechaniu 30 tys wysypały się w jedną noc
No wlasnie... Czyli te procenty to tak naprawde g+++ daja, tylko aby przeglad przejsc.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości