widze że tu wszyscy sie skupili na tylnym napędzie ALE PRZECIEZ PYTANIE BYŁO CO DO TECHIINIKI PROWADZENIA FWD....
Nie zgodze sie kompletnie ze przo jest łątwiejszy...Ktos nawet powiedziałzę tylny naped łatwije kontrolować w poślizgu....
Tak samo skomplikowana jest FIZYKA JAZDY przednim napędem (fwd) jak i tlynym (rwd)
Prawda jest taka że wszystkie rajdówki buduje sie wspólcześńie na bazie aut seryjnie wyposażnoych w napęd fwd badz 4x4.....era tylnego napędu się niestety śkończyła a wielka szkoda bo to było bardzo widowiskowe, coraz mniej widac na oesach polonezów czy fiatów, jeszcze chyba tylko Omlet regularnie zajeżdza escorta....
Polecam książke "sportowa jazda samochodem osobowym", dotyczy głównie rwd jeśłi chodzi o jazde w zakręcie natomiast hamowania i inne manewry mają odniesieni takze do auta fwd....
innym faktem jest że teraz ośki z kategorii s1600 doganiają na niekórych oesach auta wrc,
Postęp zmierza w strone rozwoju fwd, takie auta sie teraz buduje.....wrc stały sie za szybkie, zdjęli teraz aktywne dyfry i wrócili do mechanicznych....inżynierze i FIA dochodzi do wniosku ze trzeba budowaćauta mzniejsze z mniejszą mocą...jak np C2 czy Ignis
A co do bezpieczeńśtwa to jak jedziesz na czas to tak samo mozesz wypakować fwad jak rwd i oba są równie niebezpieczne
tył napęd to legenda i piękne boki ale rozwój tego typu naped się zatrzymał....
Auta z przednim napedem dzisiaj to bzyczące osy walczące na każdym centymetrze o przyczepnosć , jadące po idealnej lini , prawie bez uślizgów i dzisiaj ośki są szybsze niż rwd....
A tym którzy mówią że ośką sie nie da dedykuje filmiki ze strony
www.stefanicki.pl