czy wymieniajac rorzad konieczna jest wymiana pompy wodnej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » ndz sty 06, 2008 15:32

sebastian233, nie kupuj tych tanszych pomp za ok 60 PLN, lepiej dolozyc i za ok 100PLN SKFa kupic


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

rafalczarny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
Kontakt:

Post autor: rafalczarny » ndz sty 06, 2008 15:50

możesz tez kupić pasek firmy Contitech (taki był załozony a niemczech), ja płaciłem nie całe 60zl do podobnego jak twój silnika ABU.pompe wody napedzaną z rozrządu to lepiej porządnej firmy załozyc



sebastian233

Post autor: sebastian233 » ndz sty 06, 2008 17:19

Kisiel pisze:sebastian233, nie kupuj tych tanszych pomp za ok 60 PLN, lepiej dolozyc i za ok 100PLN SKFa kupic
ok tak zrobie Panowie dzieki!!!!!! :pub: :pub: :pub:



Afrodyzjusz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 07:49
Lokalizacja: Kraków/Gliwice
Kontakt:

Post autor: Afrodyzjusz » ndz sty 06, 2008 18:00

A jak to jest w mk3 silnik 2E, co ile powinno się wymieniać pompe wody?? Czy jest to silnik kolizyjny czy bezkolizyjny??


afrodyzjusz

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » ndz sty 06, 2008 18:12

Panowie ja podepnę sie pod temat i zapytam o silnik 1.6 ABU tam też pompa wodna jest napinaczem. i mam pytanie bo dawno dawno nie byla wymieniana pompa wodna. czy wimieniajac ja powinienem zmienic pasek rozrządu ktory byl wymieniany chyba ze 4 lata temu no i te zimeringi. mam jeszcze pytanie bo w silniku ABU jest takie kolo pasowe co napędza alternator i pompe wspomagania. otóż to koło strasznie bije na bok i wydaje dźwięk że podchodząc można pomyśleć ze to jest Deasel. sebastian233, czy w swoim silniku też tak masz??

aha i czy mój ABU też jest bezkolizyjny czy już nie ??


sorry że podłączyłem sie pod temat ale te silniki są do siebie zbliżone


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » ndz sty 06, 2008 18:20

jezeli pompa nie halasuje i po sciagnieciu paska lekko sie obraca to nie trzeba jej wymieniac jezeli by sie z nia cos dzialo to wtedy warto, przy naciaganiu paska pamietajcie zeby nie naciagnac go za mocno bo wtedy pompa padnie szybciej, co do kola pasowego napedzajacego alternator i pompe wspomagania ono jest przykrecone na 4 sruby imbus (6) musisz je sprawdzic czy sa cale jesli tak to znaczy ze samo kolo dostalo strzala gdzies


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » ndz sty 06, 2008 22:32

T.O.B.I., s jest możliwa wymiana samego koła czy może to wogóle nie przeszkadza ale ten chałas wydobywa sie właśnie z tego miejsca. nawet widać jak to koło bije na boki. A co do ABU to jest kolizyjny czy nie??


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » ndz sty 06, 2008 23:22

sa rozne opinie z ta kolizyjnoscia wolalbym nie ryzykowac, a ABU to rozwiercany ABD wiec mozna sie domyslec ze kolizyjny, nie wiem jak to wyglada u ciebie z tym kolem pasowym
wez klucz pasujacy do sruby na napinaczu paska klinowego i przekrec jak bys wkrecal srube ugnie sie sprezyna napinacza i bedziesz mogl sciagnac pasek wtedy sprawdz czy kolo jest luzne


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » ndz sty 06, 2008 23:30

ABU to silnik jak najbardziej kolizyjny, zasada jest taka że co drugą wymianę paska rozrządu zmienia się pompę wody. Nie jest też prawdą że pompa wody nagle zatrze się przeskoczy rozrząd i rozwali silnik bo zanim tak się stanie to pompa zacznie tak hałasować i cieknąć że na pewno doczeka się wymiany.. Co do napinacza paska klinowego to można kupić samą rolkę ok 40 zł ale przeważnie jak bije i pasek piszczy trzeba wymienić cały napinacz ok 250 zł :/ U mnie napinacz klinowego też jest wyrobiony pasek piszczał na razie pomogła mi pianka do pasków 'prestone' pasek przestał piszczeć jak bede mieć $ to zmienię ten napinacz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 328 gości