czy wymieniajac rorzad konieczna jest wymiana pompy wodnej?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sebastian233, nie kupuj tych tanszych pomp za ok 60 PLN, lepiej dolozyc i za ok 100PLN SKFa kupic
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
-
- Mały gagatek
- Posty: 108
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 00:22
- Lokalizacja: Namysłów woj. opolskie
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: ndz mar 12, 2006 07:49
- Lokalizacja: Kraków/Gliwice
- Kontakt:
Panowie ja podepnę sie pod temat i zapytam o silnik 1.6 ABU tam też pompa wodna jest napinaczem. i mam pytanie bo dawno dawno nie byla wymieniana pompa wodna. czy wimieniajac ja powinienem zmienic pasek rozrządu ktory byl wymieniany chyba ze 4 lata temu no i te zimeringi. mam jeszcze pytanie bo w silniku ABU jest takie kolo pasowe co napędza alternator i pompe wspomagania. otóż to koło strasznie bije na bok i wydaje dźwięk że podchodząc można pomyśleć ze to jest Deasel. sebastian233, czy w swoim silniku też tak masz??
aha i czy mój ABU też jest bezkolizyjny czy już nie ??
sorry że podłączyłem sie pod temat ale te silniki są do siebie zbliżone
aha i czy mój ABU też jest bezkolizyjny czy już nie ??
sorry że podłączyłem sie pod temat ale te silniki są do siebie zbliżone
Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)
moje MK3
moje MK3
jezeli pompa nie halasuje i po sciagnieciu paska lekko sie obraca to nie trzeba jej wymieniac jezeli by sie z nia cos dzialo to wtedy warto, przy naciaganiu paska pamietajcie zeby nie naciagnac go za mocno bo wtedy pompa padnie szybciej, co do kola pasowego napedzajacego alternator i pompe wspomagania ono jest przykrecone na 4 sruby imbus (6) musisz je sprawdzic czy sa cale jesli tak to znaczy ze samo kolo dostalo strzala gdzies
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
sa rozne opinie z ta kolizyjnoscia wolalbym nie ryzykowac, a ABU to rozwiercany ABD wiec mozna sie domyslec ze kolizyjny, nie wiem jak to wyglada u ciebie z tym kolem pasowym
wez klucz pasujacy do sruby na napinaczu paska klinowego i przekrec jak bys wkrecal srube ugnie sie sprezyna napinacza i bedziesz mogl sciagnac pasek wtedy sprawdz czy kolo jest luzne
wez klucz pasujacy do sruby na napinaczu paska klinowego i przekrec jak bys wkrecal srube ugnie sie sprezyna napinacza i bedziesz mogl sciagnac pasek wtedy sprawdz czy kolo jest luzne
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
ABU to silnik jak najbardziej kolizyjny, zasada jest taka że co drugą wymianę paska rozrządu zmienia się pompę wody. Nie jest też prawdą że pompa wody nagle zatrze się przeskoczy rozrząd i rozwali silnik bo zanim tak się stanie to pompa zacznie tak hałasować i cieknąć że na pewno doczeka się wymiany.. Co do napinacza paska klinowego to można kupić samą rolkę ok 40 zł ale przeważnie jak bije i pasek piszczy trzeba wymienić cały napinacz ok 250 zł :/ U mnie napinacz klinowego też jest wyrobiony pasek piszczał na razie pomogła mi pianka do pasków 'prestone' pasek przestał piszczeć jak bede mieć $ to zmienię ten napinacz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 328 gości