Pomozcie w zidentyfikowaniu paru rzeczy w moim silniku :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Pomozcie w zidentyfikowaniu paru rzeczy w moim silniku :)

Post autor: Brzechu » ndz sty 06, 2008 15:10

Chcialbym sie dowiedziec co to sa za rzeczy zaznaczone strzałkami na zdjeciach.

1.
Obrazek

2.
Obrazek

3.
To znajduje sie na przewodzie paliwowym, przed filtrem.
Obrazek

4.
Czy konieczne sa dwa filtry paliwa? Czy ktos cos poprostu przekombinował?
Obrazek

5. To jest regulator napiecia z alternatora, zdjecie kiepskie, zastanawiam sie czy szczotki nie sa za krotkie?
Obrazek



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz sty 06, 2008 15:17

Na pierwszym zdjęciu jest tzw pochłaniacz oparów z baku. Taka czarna puszka z węglem. Na kolejnym w sumie dokładnie nie wiem co to jest ale wg mnie cos takiego jak bufer paliwa nie jestem do końca pewny miałem to w MK2 PN Na trzecim zdjeciu jest tzw regulator cisnienia paliwa taki grzybek ma za zadanie utrzymac pewne ciśnienie w układzie jak go zdemontujesz do zobaczysz ze w jedna strone przepływ jest swobodny a w druga juz sa wieksze opory. Kolejne zdjecie to filtry paliwa wyglada na to ze ktos załozył dodatkowo taki filtr na przewodzie odprowadzajacym nadmiar paliwa do baku. Ten przy rozrządzie jest zainstalowany prawidłowo.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz sty 06, 2008 15:21

regulator raczej do wymiany

jezeli chodzi o drugie zdjęcie to wygląda na filtr paliwa, ale pewien nie jestem, to pierwsze to filtr węglowy

[ Dodano: 06 Sty 2008 14:23 ]
Czy konieczne sa dwa filtry paliwa? Czy ktos cos poprostu przekombinował?
trochę ich tu za dużo


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » ndz sty 06, 2008 15:29

A na drugim zdjeciu na samym dole to pompa paliwa?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » ndz sty 06, 2008 15:40

tak, na dole - napęd pompy jest z wału korbowego


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 06, 2008 15:56

1. Pochłaniacz oparów paliwa - zgodnie z jakąś tam dyrektywą czy czymś opary paliwa nie mogą wydostawać się z samochodu. Ponieważ zbiornik paliwa musi być odpowietrzony, tak samo jak komora pływakowa gaźnika (te miejsca nie mogą być szczelnie zamknięte), to stosuje się filtr z węglem aktywnym. Powietrze przepływa przez niego swobodnie, natomiast opary paliwa odkładają się na weglu aktywnym. Wylot tego filtra jest pod sopdem samochodu. Filtra tego nie trzeba wymieniać, ponieważ jest tak sprytnie zakombinowane, że w dogodnym momencie ECU (komputer strujący silnikiem) otwiera zawór łączący ten filtr z kolektorem dolotowym (na jednym z przewodów idących do tego filtra jest taki biały elektrozaworek, dochodzą do niego dwa kabelki), podciśnienie z kolektora zasysa powietrze poprzez ten filtr, porywając ze sobą opary odłożone w filtrze i spala je w silniku.

2. Ta część na dole to pompka paliwa, ta na górze to pochłaniacz bąbelków powietrza. Z niego też odprowadzany jest nadmiar plaiwa do baku.

3. To jest reduktro ciśnienia - zapewnia stałe ciśnienie paliwa w przewodzie zasilającym silnik.

4. To na dole to filtr paliwa idącego do silnika, to na górze to jakaś samoróba -
Atomic10 pisze:Kolejne zdjecie to filtry paliwa wyglada na to ze ktos załozył dodatkowo taki filtr na przewodzie odprowadzajacym nadmiar paliwa do baku
- chyba nie koniecznie (choć może ktoś tak nakombinował, że rzeczywiście tak jest) - za odprowadzenia nadmiaru plaiwa do baku odpowiada ten zielony przewód, który odchodzi z pochłaniacza bąbelków. Ten filtr to raczej dodatkowy filtr paliwa, połączony w szereg z tym pierwszym filtrem, za reduktorem ciśnienia.

Ogólnie to droga paliwa z baku do silnika wygąda tak:
filtr paliwa -> pompa paliwa -> pochłaniacz bąbelków, gdzie znajduje się odejście nadmiaru plaiwa do baku (za pośrednictwem małego, białego zaworu zwrotnego) -> reduktor ciśnienia -> gaźnik

5. Można by wymienić ten regulator...

Brzechu, możeszm i zrobić jeszcze zdjęcie z drugiej strony silnika? - chodzi mi o doprowadzenie przewodów do sondy lambda - o miejsce podłaczenia ekranu, miejsce, w którym znajduje się złączka od sondy itp. U mnie ktoś namieszał i teraz próbuję z tym dojść do ładu.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » ndz sty 06, 2008 16:10

Zaraz pstrykne, tylko gdzie to dokladnie jest?

Przejrzałem to wszystko i ten cały obieg wyglada tak. Moze ktos wpadnie co moze byc zle bo ogolnie to szukam rozwiazania problemu z odpalaniem np rano na benzynie, trzeba długo do meczyc zanim zaskoczy.

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 06, 2008 16:39 przez Brzechu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 06, 2008 20:58

Oprócz tego, że masz ten dodatkowy filtr paliwa, to nie narysowałeś jeszcze elektrozaworu od zbiorniczka węgla aktywnego (nie wiem, czy go nie masz, na zdjęciach nie widać). Ten elektrozawór z pozycją on/off to zakładam, że jest od przełaczania się z benzyny na gaz.

Chodzi mi o zdjęcia pokrywy zaworów (i trochę jej otoczenia), ale po tej stronie filtra powietrza, gdzie nie ma korka od oleju (po prawej, stojąc przed autem), zdjęcia tej metalowej rurki, która jest z prawej strony silnika (do której idzie wężyk od zbiornika wyrównawczego z cieczą chłodzącą) i zdjęcie tego co jest między silnikiem a przegrodą, (pod gaźnikiem) od strony skrzyni biegów.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » ndz sty 06, 2008 21:22

Mam ten elektrozawor od filtra, zapomnialem o nim :)
Co tu w tym wszystkim mozna wymienic profilaktycznie?
Filtry mam nowe, regulator cisnienia?
Jesli chodzi o pompke to trzeba cala czy mozna same jej elementy jak membramy czy cos?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sty 06, 2008 21:31

Pompę paliwa to chyba całą się kupuje, a reszty to raczej się nie wymienia. Jeżeli masz problem z rozruchem na zimno, to raczej wina leży po stronie gaźnika lub układu zapłonowego (świece, przewody, palec, kopułka, cewka)


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Brzechu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 22:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: Brzechu » ndz sty 06, 2008 21:35

Swiece i kable mam nowe, wymienialem miesiac temu, wymienialem tez uszczelke/podstawe gaznika bo byla popękana no i pomysly mi sie koncza.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn sty 07, 2008 07:44

No to wymień kopułkę i palec rozdzielacza - u mnie pomogło.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 123 gości