Kłopot z Golfem...co jest grane?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ropa2

Kłopot z Golfem...co jest grane?

Post autor: ropa2 » śr sie 03, 2005 11:47

Golf II, 1,6 kat. gaznik elektroniczy. jak go kupilem ( rok temu) spokojnie miescil sie w 10litrach gazu, teraz 12-13 litra.I nie jest to demon mocy...jest przymulony.Na benzynie tak samo. Bylem u mechanika: sprzeglo Ok ( myslalem ze sie slizga), parownik wyczyszczony, swiece ok, filtry ok,... moglbym z ta moca przejsc na porzadek dzienny, ale te spalanie?
dziwna sprawa....zaplon byl znacznie wyprzedzony. Myslalem ze pasek na rozrzadzie przeskoczy o jeden zabek...ale jest OK...po regulacji lampą zapłonu , VW jest strasznie mułowaty. Wrocilismy do wyprzedzonego zapłonu...narazie chodzi. Qrcze juz nie wiem co mam zrobic z autem.... :grrr:



MistiqChild
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 17, 2005 03:23
Lokalizacja: Wawa

Post autor: MistiqChild » śr sie 03, 2005 14:27

A sprawdzałeś puszkę rozdzielacza, kable, świece? Może nie pali Ci na wszystkich garach dlatego jest przymulony a łyka strasznie dużo? Sprawdź jeszcze filtr paliwa, powietrza.



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » śr sie 03, 2005 14:30

sprawdz czujnik temperatury i sonde lambda bo z tego co widze to masz kata


Zyj kolorowo :)

Chomik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: sob cze 25, 2005 17:37
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Chomik » śr sie 03, 2005 21:05

w najgorszym przypadku może uż ciśnienia nie być na garach ... i do szlifu się nadają!!



ropa2

Post autor: ropa2 » śr sie 03, 2005 22:55

Zgadza sie jest to 1,6kat...lecz nie mam juz katalizatora....cisnienie w garach jest ok...po 10 ....swiece sprawdzalem, kable takze + rozdzielacz.
Z wymiana filtra paliwa sie wstrzymam....poniewaz jest tak samo na paliwie jak i na gazie. Filterek gazu jest wymieniony.
Szczerze to nie wiem jak sprawdzic sonde lambda( nie wiem gdzie tego szukac? )i czujnik temperatury?

[ Dodano: Sro Sie 03, 2005 23:30 ]
A takie pytanko...sonda lambda to jest uniwersalna ?....znaczy sie pasuje do kazdgo vw?...sorki za takie pytanko...ale zielony troche jestem....rok temu przesiadłem sie z VW golf 1,6 D...i teraz mam kłopocik z moim silnikiem



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw sie 04, 2005 00:29

sonde mozna dobrac z uniwersalnych najlepiej z taka samo iloscia kabli co twoja, czy ten cyrk z silnikiem zaczal sie po wycieciu kata czy wczesniej ( albo duzo pozniej )


Zyj kolorowo :)

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » czw sie 04, 2005 00:32

Sonda pewnie jest wkręcona w kolektor wydechowy. Nie jest uniwersalna. Zależy od silnika. Musisz sprawdzić ile przewodów z niej wychodzi i dopasować. Na Allegro można kupić takie za 80-90PLN ale ja bym radził zainwestować w oryginał bo 2-3 razy dłużej posłuży no i będziesz miał pewność, że działa poprawnie.



ropa2

Post autor: ropa2 » czw sie 04, 2005 01:35

Ten cyrk zaczol sie wczesniej....i dziwne,,,,w maju mialem trase ok 230km...i zpowrotem ..wyszlo ok 9 litrow na setke gazu. i nie żałowałem pedału. Potem w jeżdzie wkolo komina ( miasto i okolice -20km) spalanie ok.12-13 litrow gazu.
Jesli mam niesprawna sonde to moze byc przyczyna nadmiernego spalanie jak i tez mulacego silnika?
Jak sprawdzic czy jest niesprawna?



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw sie 04, 2005 09:49

przy niesprawnej sondzie silnik bedzie wiecej palil , ale ty tez masz gaz a do gazu jest jak sie nie myle emulator sondy moze on swiruje, sonde mozna sprawdzic woltomierzem ale takim dobrym zeby byl czuly na zmiane napiec w sondzie ( 0,1 - 1 V dobra mieszanka paliwo powietrze to ok 0,5V ) sprawdz tez czujnik temperatury jak on bedzie uwalony to tez silnik nie bedzie sie dobrze zachowywal


Zyj kolorowo :)

ropa2

Post autor: ropa2 » pt sie 05, 2005 12:44

Sprawdzilem , sonda jest na kolektorze , wychodza z niej dwa przewody...
Musze sprawdzic napiecia.....



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » ndz sie 07, 2005 16:05

ropa2 pisze:Sprawdzilem , sonda jest na kolektorze , wychodza z niej dwa przewody...
Musze sprawdzic napiecia.....
Jesli masz 1 generacje (bez silniczka krokowego tylko sam register) to daj se spokoj z sondą bo ona na gazie nic wtedy nie zmienia.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » ndz sie 07, 2005 18:31

Masz u siebie podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu (pytam, bo nie znam tego silnika i jego osprzętu)? Jeśli jest, to na aparacie zapłonowym jest taka okrągła puszeczka, ok. 5-6 cm średnicy, od której odchodzi wężyk podciśnieniowy do podstawy gaźnika. Spróbuj ten wężyk zsunąć, założyć inny dłuższy i zaciągnąć z tej puszeczki powietrze (nie potrzebujesz żadnych narzędzi, płuca wystarczą). Jeżeli można zaciągnąć powietrze, znaczy to że padła membrana siłownika podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu. Nie powinno się tam przedostawać powietrze, on musi być szczelny.
Też mi muliło auto, paliło jak smok, i na gazie, i na benzynie, np. przy ruszaniu lub wyprzedzaniu depnięcie gazu choćby do dna nie daje wyczuwalnego "ciągu" (przy padniętej membranie dostaje przez ten siłownik lewe powietrze do kolektora ssącego, co przy sondzie lambda i elektronicznym sterowaniu gaźnikiem może go zupełnie ogłupiać, poza tym nie ma regulacji wyprzedzenia przy zmianach podciśnienia w kolektorze ssącym).



ropa2

Post autor: ropa2 » ndz sie 07, 2005 20:30

Zgadza sie...mam taka puszeczke.
Jesli dobrze zrozumialem , przy uszkodzonym regulatorze wyprzedzenia zaplonu auto muli, przy ruszaniu jest niezle....ale np przy wyprzedzaniu jest tak jak piszesz. PISZESZ TAK:
poza tym nie ma regulacji wyprzedzenia przy zmianach podciśnienia w kolektorze ssącym....
znaczy sie jesli bede regulowal aparatem kąt wyprzedzenia zaplonu to nic sie nie bedzie dzialo?....bo jesli jest tak to właśnie po ustawieniu zgodnie z regułą zapłonu VW zmulilo jeszcze bardziej. mam teraz znacznie wyprzedzony zapłon w stosunku do normy.
Jesli faktycznie padł mi ten regulator podcisnieniowy to mozna go normalnie kupic w sklepie?

[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 20:38 ]
paulox, Ale na benzynie jest podobnie...słaby jest tak samo jak na gazie.

[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 20:41 ]
paulox, Widze ze masz taki sam silnik...jak to jest z iloscia spalanego paliwa u ciebie? Napisz jeszcze jaka max predkoscia śmigałes swoim Golfem....moj tak ledwo 140km/h..



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pn sie 08, 2005 13:22

ropa2 pisze:Zgadza sie...mam taka puszeczke.
Jesli dobrze zrozumialem , przy uszkodzonym regulatorze wyprzedzenia zaplonu auto muli, przy ruszaniu jest niezle....ale np przy wyprzedzaniu jest tak jak piszesz. PISZESZ TAK:
poza tym nie ma regulacji wyprzedzenia przy zmianach podciśnienia w kolektorze ssącym....
znaczy sie jesli bede regulowal aparatem kąt wyprzedzenia zaplonu to nic sie nie bedzie dzialo?....bo jesli jest tak to właśnie po ustawieniu zgodnie z regułą zapłonu VW zmulilo jeszcze bardziej. mam teraz znacznie wyprzedzony zapłon w stosunku do normy.
Jesli faktycznie padł mi ten regulator podcisnieniowy to mozna go normalnie kupic w sklepie?

[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 20:38 ]
paulox, Ale na benzynie jest podobnie...słaby jest tak samo jak na gazie.

[ Dodano: Nie Sie 07, 2005 20:41 ]
paulox, Widze ze masz taki sam silnik...jak to jest z iloscia spalanego paliwa u ciebie? Napisz jeszcze jaka max predkoscia śmigałes swoim Golfem....moj tak ledwo 140km/h..

Spalanie LPG mi wyszło w lipcu tego roku 7,1 l/ 100 na dluzszej trasie z predkoscia 100-115.
W miescie okolo 11,5.

Max na gazie 160 jechalem.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 344 gości