Pompa paliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bbruda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pompa paliwa

Post autor: bbruda » sob sty 05, 2008 17:36

witam,
na trasie odpaliłam na stacji auto na benzynie, przejechałąm ok 200km na gazie, nastepnego dnia nie odpaliłam auta na benzynie, gazie odpala wprawdzie musi zakrecic ok 10sek ale odpala... po nagrzaniu silnika, przełanczam na benzyne na postoju, gasnie, podczas jazdy gasnie, paliwa mam ok 10litrów w zbiorniku, pływak działa wskazówka mi sie podniosła po zatankowaniu

jednak nie słysze pompy paliwa jak przekrecam kluczyk, zawsze słyszałam w poprzednim aucie ale to był k-jetronic scirocco 1.8 16v z silnikiem KR, wyczytałąm tez na forum że o ile nie ma ciśnienia w układzie zawsze powinnam słyszeć jak dobija ciśnienia w układzie

auto mam zagazowane to 2.0 16V gti ABF jak do tej pory nie było problemów, pompa paliwa nie została odcieta, raczej starałam sie aby było tam ok 5-10 litrów paliwa

pytanie, jak jeszcze moge sprawdzic czy to pompa, czy w moim golfie sa dwie pompy? podawcza i ta dajaca ciśnienie? czy moze jedna która od razu daje ciśnienie, gdzie mam jej szukac? w baku czy pod prawym tylnym kołem?


wcześniej Scirocco 16V - fajnie było ;) http://www.scirocco.pl
teraz rodzinnie i szybko pięciodrzwiowym GTI ;)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 05, 2008 17:50

W trójkach jest jedna pompa. Wszystko wskazuje że padła, spoko, koszt podróby niewielki, w neice poniżej 100, w sklepie 200. Przed zakupem warto by jeszcze sprawdzić czy do pompy dochodzi napięcie przez około 1-2 sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4414
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » sob sty 05, 2008 17:52

powiem ci tak ze mi tak kiedys sie dzialo jak tobie tylko w golfie II RP i z glupoty kupilem ta pompe co jest zamontowana na podwoziu i nic dalej nie chcial chodzic i jak pojechalem do elektryka i sprawdzil ta w baku to powiedzial ze ta padla wymienilem i wszystko wrucilo do normy.I teraz zawsze mam przynajmiej z 15 litrow benzyny w baku przedtem mialem tak jak ty od5-10L wiec prawdopodobnie pompa do wymiany ale najlepiej do elektyka podjechac mi za sprawdzenie nic nie wzial.ale niech inni sie wypowiedza bo tak bylo u mnie.



Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » sob sty 05, 2008 18:00

Mialem ten sam objaw, nagle przestala dzialac - zawsze mialem cos benzynki w baku choc kilka razy zdarzyło sie jechac na rezerwie. bo nigdy odrazu na LPG nie przełączam dopiero po rozgrzaniu silnika do 40st

u mnie w 1.8 jest w baku pompka i podejrzewam ze u ciebie tez bedzie

Nie wymienialem calej pompy tylko sam wklad - od tego allegrowicza

http://www.allegro.pl/item292570015_pom ... 1_bar.html

jakies 6 mies temu i hula


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 05, 2008 18:09



Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bbruda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bbruda » sob sty 05, 2008 19:39

dziękuje za info, mam jeszcze dwa pytania ;)
czy pompe paliwa w golfie 3 znajde tak jak w corrado pod taką owalna pokrywką w bagażniku przykrecone to na 1-2 śrubki?

jak sprawdzić czy tam dochodzi prąd? czy taki śrubokręt z żarówką i żabką z drugiej strony wystarczy? bo chyba czymś takim tylko dysponuje a jak nie to na stacji moge kupić ;) żabka do masy czyli brazowy kabelek, śrubokret do czerwonego kabelka i jak bedzie prad żarówka powinna sie zapalic? dobrze kombinuje? ;)


wcześniej Scirocco 16V - fajnie było ;) http://www.scirocco.pl
teraz rodzinnie i szybko pięciodrzwiowym GTI ;)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sty 05, 2008 19:41

dokładnie tak , tylko prąd dochodzi 1-2 sekundy



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » sob sty 05, 2008 19:45

Witam. miałem podobny problem i najlepiej zacząć diagnozę od bezpiecznika. "Fachowcy" w moim przypadku już zamówili pompę wyliczyli koszty a to był spalony bezpiecznik za 20 gr:)



Awatar użytkownika
bbruda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bbruda » sob sty 12, 2008 15:55

zaczęłam sprawdzanie od bezpiecznika, był przepalony, włożyłam nowy i po przekręceniu kluczyka ten nowy strzelił.. następnego nie wkładałam

teraz pytanie co może powodować strzelanie bezpiecznika od pompy? uszkodzona, zatarta pompa czy może coś innego? nie chce wymieniać pompy bez sensu bo z moich oględzin wynika ze to sporo roboty...(jak dla mnie)

jeszcze jedno pytanie, do takiej duzej plastikowej nakretki (pod metalowa płytką nad bakiem w bagazniku) dochodza dwa węzyki, ze strzałek wynika ze jeden jest wchodzacy drugi wychodzacy, nabezpieczone jest to metalowymi opaskami u mnie te opaski nie maja śrubek i wygladaja tak ze jak je zdejme zeby odkrecic te duza platkikowa pokrywke, to potem nie załoze metalowych opasek, czy to jest fabryczne rozwiazanie? moge kupic w sklepie takie opaski metalowe ze śrubkami i je załozyc? (pytam na wypadek jakby to jednak była pompa)


wcześniej Scirocco 16V - fajnie było ;) http://www.scirocco.pl
teraz rodzinnie i szybko pięciodrzwiowym GTI ;)

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » sob sty 12, 2008 16:02

opaski sa na zatrzask i po ich sciagniecu na pewno nie beda sie juz nadawały do założenia chyba ze to bardzo starannie zdejmiesz, ja przy tych opaskach troszke nerwów straciłem ( chcac je jeszcze wykorzystac ) takie z odzysku pozniej sie je ciezko zaczaskuje :P i tak założyłem nowe opaski wsyzstkie na srubki ( kupilem je na stacji benzynowej ) :)
Ostatnio zmieniony sob sty 12, 2008 16:03 przez Dzaba83, łącznie zmieniany 1 raz.


posłużę Vagiem

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sty 12, 2008 16:05

bbruda pisze:czy to jest fabryczne rozwiazanie? moge kupic w sklepie takie opaski metalowe ze śrubkami i je załozyc?
dokładnie tak, te oryginalne praktycznie nie nadają się no ponownego zaciśnięcia.
Pompa może być spalona, temu pali się bezpiecznik. Zrób tą próbę z żaróweczką, a nawet wystarczy że wypniesz wtyczkę od pompy i włączysz zapłon, jeśli bezpiecznik nie strzeli to znaczy że zwarcie jest w pompie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bbruda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: bbruda » sob sty 12, 2008 17:06

nie moge dostac u siebie na stacji tego miernika wiec spróbuje wypiąc wtyczke z pompy
zresztą o ile dobrze kombinuje to miernik mi nic nie da, skoro strzela bezpiecznik, przez pompe i pozostawie ją w układzie to bezpiecznik zawsze bedzie strzelał, lepiej chyba bedzie podłaczyc miernik pod wtyczke przy dobrym bezpieczniku, zarówka od miernika powinna sie zapalic ;) (oczywiscie przy wtyczce odłaczonej od pompy)
czy dobrze kombinuje? tylko podłaczenie miernika pod wtyczke jest trudniejsze bo nie widac kolorów kabelka, wszystko tam pokryte jest 2-3mm pyłem, jakby nie było dawno odkrecane...

[ Dodano: 13 Sty 2008 14:52 ]
wypiełam koste z pompy paliwa, właczyłam zapłon i bezpiecznik nie strzelił a wiec pompa do wymiany :/

teraz pytanie czy lepiej kupić sam wkład:
http://www.allegro.pl/item293865552_pom ... 2mgwa.html

czy moze z pływakiem?:
http://www.allegro.pl/item292373892_pom ... r_mpi.html

róznica w cenie nie wielka, z która pompą bedzie mniej problemów jesli chodzi o wymiane?


wcześniej Scirocco 16V - fajnie było ;) http://www.scirocco.pl
teraz rodzinnie i szybko pięciodrzwiowym GTI ;)

Awatar użytkownika
miszel78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:51
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Kontakt:

Post autor: miszel78 » sob sty 19, 2008 01:17

No i jak? Poradziłaś sobie z tą pompą? Pytam, bo wydaje mi się że od wczoraj mam ten sam problem co Ty i zastanawiam się jak podejść do rozwiązania go :)

Pozdrawiam


[url=http://dziecineostrady.prv.pl][img]http://img191.imageshack.us/img191/3922/troll7sx.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: IronShadow0Zew i 525 gości