Padl aku i brak ladowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Padl aku i brak ladowania

Post autor: yolmen » sob sty 05, 2008 00:54

witam , od wczoraj walcze z takim zjawiskiem iz nie chce zapalic , jak jzu to na pych , a aku szybko sie rozladowywuje i jest kicha. jak przekrece stacyjka to swieci sie (swiatlo ciagle) kontrolka od aku, to chyba znak braku ladowania tak ? bo podczas jazdy nic sie nie swieci. Przy okazji jaki i jakiej firmy aku polecicie do mk2 1,6 z gazem , pozniej chce go przelozyc do mk2 1,8 (moze gt) ? dzieki



gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » sob sty 05, 2008 01:04

Ja się przyłączę do tematu :D
to samo jest u mnie.
Aku pada, rozrusznik był u gościa - wymiana szczotek, tulejek, pół roku temu była wymiana elektromagnesu na rozruszniku.
Jak postoi do ostygnięcia na mrozie jest masakraaa.
Prąd ładowania coś w granicach 13.6 V, czyściłem styki od alternatora do klemy, skoczyło o 0.2 V lepiej
Dzisiaj np po porannej wymianie świec, czyszczeniu kopułki (było trochę zasyfione), ładowaniu aku w nocy, znowu padł
Kilka razy objaw był taki że rozrusznik jak gdyby zawieszał się w połowie obrotu. ZA drugim czy trzecim razem przepchło, pochechałaaał powli i się aku wykończył
Rozrusznik gorący po takiej zabawie.
Aku elektrolit ma dobry.
Nie wiem już co to jest- nawet puszczałem w układ miernik żeby sprawdzić czy coś go zżera jak stoi pod chmurką i po prostu coś mi go rozładowuje.
Aku ma 1.5 roku.
Rano po wyjechaniu z garażu jest OK. Stoi sobie w ciepełku i jest cacy... Ale w dzień człowiek musi do pracy dojechać.
To jest auto tylko na lato czy jak??


pozdrawiam
gajczak

maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » sob sty 05, 2008 01:05

Witam. 55 ah max. 60ah



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob sty 05, 2008 01:10

Kup Centra futura plus - koszt 260 zł jest to aku wapniowy najlepiej 45 Ah bo potem możesz jeździć nie doładowany ale ja mam go i zawsze odpala dodam że mam 1.8

Gajczak czyściłeś czyściłeś kabel masowy od aku?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » sob sty 05, 2008 01:13

Połączenia czyściłem i ja i gość co mi robił przy rozruszniku. Połączenia powinny być ok, powinny ale wszystko jest możliwe. Klemy też czyściłem ;)

Zastanawiam się czy czasem rozrusznik nie jest już walnięty, albo jakiegoś zwarcia nie ma na wirniku...


pozdrawiam
gajczak

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob sty 05, 2008 01:14

yolmen, jak silnik nie pracuje i włączysz zapłon to dioda ładowania zawsze będzie się palić. Gdy odpalisz powinna zgasnąć. Winę za niedoładowanie mogą ponosić zużyte szczotki w alternatorze. Sprawdź to koniecznie. Wydatek nieduży, a to najczęściej siada.


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob sty 05, 2008 01:20

Dioda po przekręceniu kluczyka zawsze mryga 3 razy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob sty 05, 2008 01:22

grandilodz, to chyba tylko od oleju mryga... od ładowania świeci się ciągle.. tak mi sie wydaje


Golf II 1.6 RF --> Golf III 1.4 ABD --> Vento 2.0 2E --> Octavia 1.9 ASZ

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » sob sty 05, 2008 01:40

mi tez zawsze mrygaly te 2 diody olej aku



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 05, 2008 05:20

yolmen pisze:mi tez zawsze mrygaly te 2 diody olej aku
Dziwne - powinna mrugać od oleju i wody, ładowanie nie.

[ Dodano: Sob Sty 05, 2008 04:27 ]
yolmen, do sprawdzenia kilka rzeczy.
1. Napięcie ładowania.
2. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie.
3. Aku - gęstość elektrolitu, napięcia podczas rozruchu
Co do aku to niezłe są Centry, pojemność 50-55Ah i max prąd rozruchowy



Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » sob sty 05, 2008 15:50

jesli o mierzenie to mozesz gdzie (co do czego styknac) i jakie wartosci as prawidlowe ?Dzis kupilem szczotki sprobuje je wymienic...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 05, 2008 16:05

yolmen pisze:jesli o mierzenie to mozesz gdzie (co do czego styknac) i jakie wartosci as prawidlowe
Napięcie zmierz na aku i na alternatorze. Plus do plusa , minus do minusa. Powinno być ok 14.4V (13.9V też nie jest źle)
Pobór prądu : odpinsz jedną klemę, wyłączasz wszystko w aucie i amperomierzem miezrysz pobór. Jeden kabel do klemy drugi do kabla. Prąd ok 0.02A
Gęstość el. - musisz mieć przyrząd. Taka szklana rurka z bańką i pływakiem. Napięcie pod obciążeniem najlepiej specjalnym woltomiezrem. Albo zwykłym podczas zapalania auta.



gajczak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 20:20
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gajczak » sob sty 05, 2008 20:54

Sprawdze co to jest tak na 100% jutro rano ;D
Kupiłem nowy akumulator Centra plus coś tam 50 Ah prąd roz 450A
jak to nie to.. to się chyba zapłacze bo 275 zeta już nie moje
a golfik dzisiaj za kare nocuje na dworze przed garażem i rano chwila prawdy - mam nadzieje że mróz będzie przynajmniej -10`C
:D


pozdrawiam
gajczak

Awatar użytkownika
patryk2340
Carpe Diem
Carpe Diem
Posty: 552
Rejestracja: sob sie 19, 2006 18:23
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: patryk2340 » sob sty 05, 2008 21:03

mogłeś najpierw sprawdzić ładowanie bo może się okazać że kupiłeś aku na darmo... no ale oczywiście życzę ci aby to aku było przyczyną :grin: pozdro
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 21:04 przez patryk2340, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 365 gości