Problem zawieszenie!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem zawieszenie!!!
Prosze o porade.Mam problem z przednim zawieszeniem.W aucia mam sportowe zawieszenie z tyłu sztywne a z przodu na gwincie.Po wymianie skrzyni,gdzie trzeba było wyciągać półośki,przednie koła stoją teraz koslawo tzn są pochylonen dołem na zewnątrz-dosyć sporo.Dodam ze zawieszenie przednie było wczesniej mocno podkrecone na dół i autko było pochylone do przodu.Zawieszenie składało sie z dwóch sprezyn jedniej dolnej mniejszej miekkiej i sztywnej.Mechanik podkrecił mi gwint wyżej,i wyjął dolną sprezyne bo nie szło by skrecić razem całego amotyzatora i gwint do montażu byłby za krótki.Prosze o porade co zrobić,czy to wina zle skreconych półosi,czy amortyzatorów,jak rozwiazać ten problem-moze obciąć te miekkie sprezyny na pół-te miekkie które zostały zdemontowane,wtedy by szło moze skrecic te amortyzatory,bo autko nie moze być tak niskie jak miałem wczesniej.Jak rozwiazac ten problem.Czy poprostu udac sie do stacji i mi ustawiż zbieżność,geometrie -z opcją bez dolnych sprężyn-bedzie to możliwe?
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
nie no te dolne krótkie sprężynki muszą być.....dlaczego mówisz ze nie da sie tego skręcic.....normalnie podkręcasz do góry, sprężyny się ścisną i będzie okej.....nie stosuj żadnego obcinania.....:/
musisz pojechać na ustawienie geometrii......to wszystko Ci ustawią tak jak powinno być.....tylko załóż spowrotem tą krótką sprężynkę.....
musisz pojechać na ustawienie geometrii......to wszystko Ci ustawią tak jak powinno być.....tylko załóż spowrotem tą krótką sprężynkę.....
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
Jeżeli po przełożeniu sprężyn nie była robiona geometria, tj. nie było rozłączone i skorygowane połączenie zwrotnica-amortyzator, to tylko geo, bo przy zmianie wysokości zmieniają się kąty. Nie znam dokładnie konstrukcji u Ciebie, a nie mam teraz czasu na szukanie po knidze, ale o ile mi wiadomo to do większej zmiany może być konieczne użycie specjalnych śrub lub powrót do śrub zwykłych jeśli już masz specjalne (różnica w grubości chyba 1 mm, zależnie od potrzeby wymienia sie 1 lub obie z każdej strony).
Dobry spec od geometrii załatwi wszystko na cacy, i zrób porządek najpierw z tymi sprężynami, dobrze radzi poprzednik.
Dobry spec od geometrii załatwi wszystko na cacy, i zrób porządek najpierw z tymi sprężynami, dobrze radzi poprzednik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości