Reset zegarów i godziny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Reset zegarów i godziny

Post autor: piertn » śr sty 02, 2008 16:06

Witam.
Mam problem i nie wiem jak mam sobie z nim poradzić.
Wstawiłem sobie zegary z obrotomierzem bo w mojej oryginalnej wersji były bez obrokta.
Chodzą już ponad pół roku i ostanio zauważyłem że gdy uruchamiam silnik potrafią się kasować tzn. godzina resetuje sie na 12:00 oraz przebieg km tzn trip wskazuje 0.
To jest dość uciążliwe ciągle ustawiac godziny.
To jest tylko i wyłącznie przy uruchamianiu silnika podkreślam nie zawsze się kasują.
dodam jeszcze że częsciej przy wcześniejszym obciążaniu akumulatorka np. gdy postoi troche na postojówkach, awaryjnych lub gdy radyjko z subikiem pogra. Aku ma niecały rok czasu i jest oki.
Co to może być i gdzie szukać tejże wady?
Ostatnio zmieniony czw sty 03, 2008 00:41 przez piertn, łącznie zmieniany 1 raz.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr sty 02, 2008 16:08

było już o tym na forum
akumulator do wymiany



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr sty 02, 2008 16:23

piertn pisze:gdy radyjko z subikiem pogra. Aku ma niecały rok czasu i jest oki.
Szosownik pisze:akumulator do wymiany
czytasz w ogóle co kolega pisze do końca :PP

Ja bym na początek sprawdził czy klemy do akumlatora sie dobrze trzymią !! bo moze być tak np ze jak jest rozruch to szarpie troszke i klema moze przez moment nie zwierać i restować zegar....



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr sty 02, 2008 16:39

To_mas pisze:czytasz w ogóle co kolega pisze do końca
fakt nie doczytałem
ale nawet nowy aku ma prawo sie rozwalić
ja bym go sprawdził na obciąrzenie dla pewności



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr sty 02, 2008 17:57

Szosownik pisze:fakt nie doczytałem
wiedziałem :PP
Szosownik pisze:ale nawet nowy aku ma prawo sie rozwalić
ja bym go sprawdził
jasne sprawdzć nie zaszkodzi :)



Awatar użytkownika
Thomas_07
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pt sty 20, 2006 17:49
Lokalizacja: DKL
Kontakt:

Post autor: Thomas_07 » śr sty 02, 2008 18:10

Sprawdź też bezpieczniki



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » śr sty 02, 2008 21:13

Ja też tak miałem przy odpalaniu jak miałem akumulator do bani.



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » śr sty 02, 2008 22:45

podczas uruchamiania auta masz duze spadki napiecia i zegarek i licznik sie resetuja.....sprawdz stan klem na aku sprawdz napiecie ladowania bo to ze aku ma okolo 1 roku to nie ma nic do rzeczy jak jest niedoladowywany i rozładowany (nowy aku po kilku dniach tez mozna rozładowac) a na koniec aku pod prostownik naładowac i powinno byc ok


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: marcin664 » śr sty 02, 2008 23:01

ja bym zaproponował na zasilaniu zegarów dać diodę półprzewodnikową i za nią kondensator 2200 mikrofaradów/25 volt powinno pomóc. Nie będzie wówczas spadku napięcia na zegarach. Powinno pomóc a rozwiązanie tańsze niż wymiana aku. Koszt to trochę czasu i ok 3 zł.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 03, 2008 00:18

marcin664 pisze:Koszt to trochę czasu i ok 3 zł.
dolicz do tego NIE POTRZEBNE cięcie instalacji a jeśli to faktycznie wina klem jak pisałem wyzej to przez duperele będziesz niszczył instalacje a jeśli fkatycznie aku sie pieprzy to jak padnie to juz będzie za pózno...
i wtedy cała robota w dupe :P



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » czw sty 03, 2008 14:42

Aku sprawdziłem wczoraj jest wszystko oki.
Klemy też czyściłem przeciez to podstawa tez są oki.

Cos wspomnieliście żeby bezpieczniki przelecieć nic tam dziewnego nie widać.

Podobał mi się pomysł marcina o tej diodzie.\
Możesz cios wiecej powiedziec co i jak


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
herflik95
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 953
Rejestracja: pn mar 13, 2006 11:36
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: herflik95 » czw sty 03, 2008 14:46

Dołacze sie do tematu zeby nie zakładać nowego posta. U mnie jest tak sytuacja ze przy odpalaniu podnosi mi sie wskazówka od predkosciomierza do 20-30 km/h i opada za chwilke i to nie zawsze sie tak dzieje co to moze byc???



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw sty 03, 2008 16:57

aku, rozrusznik, regulator napięcia, masy itp - przy rozruchu macie za duze zuzycie pradu i nie wystarcza go dla zegarów - sprawdźcie instalacje.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości