Problem z chłodzeniem silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
waldek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Problem z chłodzeniem silnika

Post autor: waldek1981 » wt sty 01, 2008 13:26

Witam! Czy ktoś mi pomoże????
Wczoraj wieczorkiem po przejechaniu kilku kilometrów, zatrzymalem się na sygnalizacji świetlnej, po czym całe auto mi nagle zaparowało ( staszne zadymienie ) jak by coś sie paliło, wybiegłem otworzyłem maske silnika i wszytko oki. wsiadłem do auta, a tu nagle zauważyłem parujący i płynąc płyn chłodniczy G12 na swojej przedniej szybie i spływający pod przedni dywanik, po włączeniu dmuchawy na duże obroty płyn chłodniczy. A co najgorsze silnik osiągał temperatury 100-110 stopni i niezałanczał się wentylator!


POMOCY!!!!
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 20:27 przez waldek1981, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 01, 2008 13:32

możliwe że nagrzewnica puściła w środku , jak wentylator nie pracował wzrosła temperatura i ciśnienie , nie widziałeś przypadkiem ile miałes na wskażniku temperatury ?



Awatar użytkownika
waldek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: waldek1981 » wt sty 01, 2008 13:36

To tak wszystko działo się nagle. Temperatura z około 80 stopni, w ciągu kilku sekund wzrastała do 100-110 stopni. Wiec szybko zgasiłem silnik i zaczełem szukać przyczyny, a co się okazało, że jak włączyłem nadmuch na przednią szyba to płyn w postaci pary ostro osadał na przednią szybe, jak by mi ktoś wżucił świece dymną do auta.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt sty 01, 2008 13:41

no to nagrzewnica do wymiany lub polutowania, pewnie poleciał termowyłącznik wentylatora znajdujący się w chłodnicy po stronie kierowcy - koszt czujnika to ok. 30-40 zł.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 01, 2008 13:41

wentylator chłodnicy mógł nie zadziałać z prostej przyczyny , spalony bezpiecznik wentylatora lub uszkodzony czujnik temperatury w chłodnicy , i po prostu zagotowałeś płyn , ale przy wzroście ciśnienia powinien puścic zaworek w korku zbiorniczka , a dla czego nie puścił , nie wiem , widocznie nagrzewnice miałeś już słabą i ona puściła prędzej , nalej płynu i obserwuj co sie będzie działo



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt sty 01, 2008 13:43

aby sprawdziś, czy to napewno czujnik, należy zdjąć wtyczkę z czujnika, są tam trzy styki, jeden masa, a dwa (+), zmostkuj pokoleei jeden (+) z masą potem drugi, jeżeli dmuchawa będzie chodzić na dwóch biegach to masz do wymiany czujnik - termowyłącznik w chłodnicy.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 01, 2008 13:45

nie wiem jak dałeś autku popalić ale teraż w zimie wentylator nie ma za dużo roboty , wystarczy normalne chłodzenie , albo płyn uciekał Ci juz przedtem i nie zauważyłeś , albo masz cos przytkane i jest zły obieg płynu chłodniczego



Awatar użytkownika
waldek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: waldek1981 » wt sty 01, 2008 13:46

Czuć że wąż przy pompie wody na w sobie płyn, ale z góry ten co idzie z chłodnicy do silnika puściutki a płyn w zbiorniczku jest, wydaje mi się że chyba puściła nagrzewnica i obiegu niebyło wiec wentylator od chłodnicy niezałączył się. CHODZI O SILNIK 1.8 :dol: :otepienie: :otepienie: :otepienie: ]
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 13:47 przez waldek1981, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt sty 01, 2008 13:48

nie masz innego wyjścia tylko nalać płynu , zapalic samochód i obserwować , coś sie musi pokazać



Marko83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt sty 01, 2008 14:16
Lokalizacja: Piła

Post autor: Marko83 » wt sty 01, 2008 14:18

Na probe lepiej zalac woda, przez chwile nic sie nie stanie



Awatar użytkownika
waldek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn mar 13, 2006 18:48
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: waldek1981 » wt sty 01, 2008 15:29

Zalałem Płyn no i co się okazało! Przy zwroście tenperatury silnika wentylator nie załączył się a płyn wyciekł kanałami od nadmuchu dmuchawy ( na dole pod deską rozdzielczą ) te kanały co dmuchają na nogi.
Zmasowałem przewody od czujnika chłodnicy i wentylator załączył się na dwa biegi szybkie i trzoszke wolniejsze obroty tak jak kolega wcześniej pisał. Wiec dochodzę do wniosku że nagrzewnica uszkodziła się i przy okazji czujnik od chłodnicy ( ten od stony kierowcy ).



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » wt sty 01, 2008 18:43

Wymiern nagrzewnice (niestety z tym jest troche zabawy :( ) kup oryginalny czujnik temp w chłodnicy i nie powinieneś mieć więcej takich problemów. Korek wlewu płynu także kup oryginalny zamiennik rozsypał mi się szybko.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 232 gości