Problem z hamulcem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Problem z hamulcem

Post autor: jgkurczak » sob gru 29, 2007 15:44

Witam wszystkich :) Mam problem ze swoim golfem. Jakiś czas temu zauważyłem że prawe tylne koło jest zablokowane. Raz jak wróciłem z miasta tarcza była cała czerwona. Dzisiaj wziąłem się za to. Poluzowałem śruby, zdjąłem zacisk i wyjąłem tłoczek. Wszystko posprawdzałem nasmarowałem. I niby było wszystko ok jak złożyłem, ale jak wyciągnąłem tłoczek to zacząłem tracić płyn hamulcowy, trochę go ubyło za nim skręciłem hamulec. Podpompowałem ciśnienie pedałem hamulca odpowietrzyłem odkręcajac ten zaworek na zacisku i odpaliłem auto. Pedał był miękki i do samej podłogi doszedł ale jak kilka razy nacisnąłem to był już w miarę twardy. Ruszyłem z miejsca i zonk ! Podczas jazdy mam hamulec strasznie miękki i muszę go nieźle wcisnąć żeby zatrzymać auto.

Co jest nie tak ? Hamulec po kilka nacisnieciach w miejscu jest twardy zaczynam jechać i jest miękki. Do tego jak naciskam hamulec na postoju to silnik dziwnie reaguje zaczynają mu obroty mu świrować tzn trochę słabną tak jakby nie wiem tracił z jeden z cylindrów.

Płyn hamulcowy kupiłem nowy i dolałem do zbiorniczka bo sporo płynu straciłem.
Przypomnę również że samochód posiada 4x tarcze.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob gru 29, 2007 15:48

hamulce odpowietrza się na zapalonym silniku


Obrazek
Obrazek

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » sob gru 29, 2007 15:56

po piewrsze odpowietrzyc musza 2 osoby razem jedna pompuje druga odpowietrza, po drugie blokowac kolo moze ci hamulec reczny.
Nie trzeba odpowietrzac na odpalonym silniku.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob gru 29, 2007 15:58

Chcesz powiedzieć że odpalasz slnik i odkręcasz zaworki? wiesz jakie jest ciśnienie wtedy? ja osobiście się z tym nie zgadzam ale może się myle niech inni się wypowiedzą.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » sob gru 29, 2007 15:59

No to właśnie odpowietrzałem na zgaszonym i odpalonym. I za kółkiem kumpel pompował a ja odpowietrzałem. No chyba że coś źle robimy. Jak poprawnie odpowietrzyć układ hamulcowy, ten zaworek trzeba całkowicie wykręcić czy tylko delikatnie poluzować ? Bo ja go delikatnie poluzowałem...

A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 16:01 przez jgkurczak, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
plazma
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn maja 08, 2006 21:26
Lokalizacja: SBL
Kontakt:

Post autor: plazma » sob gru 29, 2007 16:04

jgkurczak pisze:A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?
jeżeli wspomaganie hamulców masz połączone wążykiem z kolektorem ssącym to może coś tam jest nieszczelne i zasysa sobie lewy tlenik:). u mnie był całkiem pękniety ale nie można było tego zobaczyć tylko jak pościskałem wszystko poruszałem to znalazłem( ale nigdy bym o tym nie pomyślał) :bigok:


O=======O
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P


BęDE RAD GDYM POMóGł:D

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob gru 29, 2007 16:06

Witam.
Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam

link z stronki

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic269137.html

Ja zawsze odpowietrzam na zgaszonym silniiku czynność powtarzam po 24 h dlatego że odpowietrzy się układ sam jeszcze grawitacyjnie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
plazma
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn maja 08, 2006 21:26
Lokalizacja: SBL
Kontakt:

Post autor: plazma » sob gru 29, 2007 16:22

grandilodz pisze:Płyn nowy DOT 3
wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle


O=======O
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P


BęDE RAD GDYM POMóGł:D

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob gru 29, 2007 16:43

plazma pisze:
grandilodz pisze:Płyn nowy DOT 3
wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle

pewnie że DOT 4
:bajer:
dla pewności sprawdziłem
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 16:45 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



jgkurczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:13
Lokalizacja: Nie wiem

Post autor: jgkurczak » sob gru 29, 2007 18:29

Dzięki wielkie :okej:
Mam tylko pytanie bo płyn hamulcowy mam DOT 3 i na nim jest napisane że do hamulców tarczowych oraz bębnowych. No więc jak ? Nie może na tym śmigać ? Ile tam tego płynu wchodzi bo buteleczka ma 0,5 litra



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » sob gru 29, 2007 18:39

wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle
A jak jest jak ktoś ma z przodu tarcze a z tyłu bębny?
Co ma lać 2 płyny??


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob gru 29, 2007 18:41

jgkurczak pisze:Mam tylko pytanie bo płyn hamulcowy mam DOT 3 i na nim jest napisane że do hamulców tarczowych
Obojętnie jaki nie wolno było kiedyś tylko mieszać organicznych z syntetycznymi czyli R-3 z DA-1 (ale chyba już się DA nie produkuje)
Każdy jest dobry niemniej jednak na zbiorniczku płynu masz napisane jaki płyn lać (tzn traktuj to lajtowo raczej-chyba to co zalał producent-widziałem samochody z napisem np "only MOBIL" takjakby zalanie innego oleju mogło zepsuć silnik)
Ale jak cię to uspokoi to sprawdz co pisze na zbiorniczku płynu i to wlej



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » sob gru 29, 2007 18:46

u mnie w mk3 była naklejka na zbiorniczku DOT 4
a jak masz zalany DOT 3 to dolej DOT 3
w czym problem
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 19:32 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » sob gru 29, 2007 19:21

do Mk leje sie DOT4 a gdy jest ABS to nawet DOT5.1, objawy ktore opisujesz ewidentnie przy zle odpowietrzonym ukladzie
jgkurczak, musisz odpowietrzyc dokladnie wszytskie koła w kolejnoisci jaiej napisal grandilodz


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 322 gości