zacisk hamulcowy jak odkręcić oporny odpowietrznik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zacisk hamulcowy jak odkręcić oporny odpowietrznik
pytanie jak w temacie: jak to zrobić, żeby nie u...kręcić? bo jak ukręce to wiadomo co...
zalewam od 2 dni wd40, bez skutku
--
szsz passat 35i 9A
zalewam od 2 dni wd40, bez skutku
--
szsz passat 35i 9A
Re: zacisk hamulcowy jak odkręcić oporny odpowietrznik
Przede wszystkim to odkręcaj go tylko dobrym oczkowym a nie płaskim.szsz01 pisze:pytanie jak w temacie: jak to zrobić, żeby nie u...kręcić? bo jak ukręce to wiadomo co...
zalewam od 2 dni wd40, bez skutku
--
szsz passat 35i 9A
Odpowietrznik.
Witam.Stukam zawsze przez płaskownik aluminiowy lub miedziany i jakoś idzie.Odkręcam
kluczem zrobionym ze śruby na imbus wycięty z jednej strony żeby można było założyć
mimo przewodu ciśnieniowego.Postukaj ,WD-40 ,postukaj ,WD-40 i pójdzie.
Nie masz dobrego klucza odkręcaj dobrym Morsem.Załóż go tak żeby zęby się klinowały
a nie ślizgały.Poradzisz Sobie.Pozdrawiam.Andrzej.
kluczem zrobionym ze śruby na imbus wycięty z jednej strony żeby można było założyć
mimo przewodu ciśnieniowego.Postukaj ,WD-40 ,postukaj ,WD-40 i pójdzie.
Nie masz dobrego klucza odkręcaj dobrym Morsem.Załóż go tak żeby zęby się klinowały
a nie ślizgały.Poradzisz Sobie.Pozdrawiam.Andrzej.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Niestety czasem nic nie pomoże. Oczywiście warunek to dobry kluczyk oczkowy i postukiwanie delikatne młotkiem. Zdarza się urwać niestety. Wtedy nie wszystko stracone.
Można odkręcić przewód hamulcowy, napełnić zacisk przez otwór przewodu hamulcowego strzykawką z igłą, wycisnąć trochę płynu z niego naciskając na tłok. Potem pozwalając wyciekać płynowi z odkręconego przewodu ( żeby nie weszło powietrze) przykręcić go. Zwykle sie udaje. Mnie sie udało.
Można odkręcić przewód hamulcowy, napełnić zacisk przez otwór przewodu hamulcowego strzykawką z igłą, wycisnąć trochę płynu z niego naciskając na tłok. Potem pozwalając wyciekać płynowi z odkręconego przewodu ( żeby nie weszło powietrze) przykręcić go. Zwykle sie udaje. Mnie sie udało.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Brutalnie, ale skutecznie. Dość głęboki klucz nasadowy plus młotek. Młotkiem raz i drugi w odpowietrznik (po osi podłużnej odpowietrznika, czyli w łepek od góry ) i nasadówką out. Odpowietrznik do wymiany, ale w żadnym vw mi się nie oparł, i bez lania wd40. Lepiej tego spróbować, zanm okręci się odpowietrznik (tzn. łepek pod klucz), bo wtedy tylko morsem.
Ps. nasadówka zwykła, do 6-kątnej nakrętki. Klucze oczkowe mają tą wadę , że mają nacinane 12 wrębów na klucz, a nie 6, i przy zapieczonym odpowietrzniku łatwo się okręca ten cały bajzel. Po prostu przy kluczu 6-kątnym większą siłę można przenieść na łepek śruby bez ryzyka jej uszkodzenia, chyba że śruba jest bardzo bardzo twarda i większa od nieszczęsnej "7"-ki (odpowietrznik)
Ps. nasadówka zwykła, do 6-kątnej nakrętki. Klucze oczkowe mają tą wadę , że mają nacinane 12 wrębów na klucz, a nie 6, i przy zapieczonym odpowietrzniku łatwo się okręca ten cały bajzel. Po prostu przy kluczu 6-kątnym większą siłę można przenieść na łepek śruby bez ryzyka jej uszkodzenia, chyba że śruba jest bardzo bardzo twarda i większa od nieszczęsnej "7"-ki (odpowietrznik)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 343 gości