Problem z odpowietrzeniem układu chlodzenia ..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob gru 22, 2007 20:06

skoro dolny wąż od chłodnicy jest letni to termostat jest sprawny !



greg

Post autor: greg » sob gru 22, 2007 20:12

slimak20, jest jeszcze jedna możliwość - termostat sie za późno otwiera ale niepokoją mnie podnoszące się obroty bo nie ma prawa tak sie dziać



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » sob gru 22, 2007 20:24

a odpowietrzasz na zakreconym korku czy odkreconym ??


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » sob gru 22, 2007 20:49

greg masz racje chyba tez mysle ze termostaty nie poszcza tworzy sie podcisnienie i wywala płyn. a podnoszenie obortow jes spowodowane "adaptacja" bo akumylator byl odłaczony przez cala noc i Ecu bierze teraz nowe nastat. wywale calkiem termostat po swietach i zaleje go plynem i zobcze czy mo bedzie wywalac. dam znac na forum co mi wyszlo.

[ Dodano: 22 Gru 2007 19:51 ]
p.s odpowietrzam na zakrecony i odkreconym tez probowalem ale pompa wody robi takie cisnienei ze mi wywala za kardzym razem po litr plynu


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 22, 2007 21:00

zdejmij ten cienki wąż i spróbuj zassać z niego płyn, jeśli się nie da to masz zatkane wyjście do niego w chłodnicy, czasem się zdarza, jak zlałeś cały płyn to powinno ci wejśc >5L



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » sob gru 22, 2007 21:08

do ukladu chlodzenia w tym silniku akurat ma wejsc okolo 6.4 litra .Jednak dzieki swojej obserwacji i waszysz odp. problem lezy jest jednak chyba w nie otwierajacym sie termostatcie i przez to wywala plyn!, bo uklad jest nie odpowietrzony a wezach jest powietrze.


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 22, 2007 21:12

slimak20 pisze:problem lezy jest jednak chyba w nie otwierajacym sie termostatcie i przez to wywala plyn!, bo uklad jest nie odpowietrzony a wezach jest powietrze.
Jak masz powietrze to będize wyrzucać choćby termostat był OK. sprawdź ten cienki przewód!!



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob gru 22, 2007 21:16

skoro dolny wąż od chłodnicy jest letni to termostat jest sprawny !
Nie sprawny a zamknięty-to różnica bo może być zamknięty i się nigdy nie otworzyć



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 22, 2007 21:18

Nie sprawny a zamknięty-to różnica bo może być zamknięty i się nigdy nie otworzyć
A jak niby ma się otworzyć jak w układzie jest 3l płynu?? Najpierw go trzeba odpowietrzyć!!!



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » sob gru 22, 2007 21:22

Zle obserwacje dolny jest zimny jednak!!. jest mozliwe ze termostat caly czas jest zamkniety??temp. nie skacze ma 90! temp . oleju 88 . ogrzewanie dziala z kratek nawiewu leci gorace (czyli nagrzewnica oki) a płyn dalej wywala .podnosi sie stan plynu i go wywala!. po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu,plyn zasysa do ukladu i sytuacja sie powtarza.


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob gru 22, 2007 21:25

toffic pisze:A jak niby ma się otworzyć jak w układzie jest 3l płynu??
Jak jest ciepła rura dolna i ma 3 l to starczy żeby termostat otworzyć .
Tylko że może on ma zwiechę.

[ Dodano: Sob Gru 22, 2007 20:30 ]
slimak20 pisze:temp. nie skacze ma 90! temp . oleju 88
No to jak przy tych temperaturach masz różnicę (dużą dosyć-a u ciebie jest wogóle duży obieg jest zamknięty ) miedzy temperaturami dolnego i górnego węża chłodnicy-to termostat wisi



Awatar użytkownika
slimak20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr maja 09, 2007 22:27
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: slimak20 » sob gru 22, 2007 21:37

to zgiecie zauwarzylem dzisiaj.uszczelke sam zmienialem .wiec raczej nie uszkodzilem tej rurki.na tym zgieciu jezdzi auto wiec juz od jakis 6 miechow od kupna.nic sie nie dzialo niepokojacego tylko zainteresowalo mnie jak wlewalem plyn ze weeszedl mi niecaly litr.a pozniej zaczely sie dzial "curki" z wywalaniem plynu ze zbiorniczka .juz sam nie wiem sa dwie mozliwosci albo PIERWSZE to wina tego zagiecia na rurce,lub DRUGA termostat nie puszcza tworzy sie cisnienie i wywala plyn

[ Dodano: 22 Gru 2007 20:41 ]
jutro moze sprawdze te dwie opcje i dam znac w czy pomoglo .z gory dzieks za pomoc :bajer: napisze jak sobie poradze co bylo przyczyna calego zamieszania


VW=bezawaryjność>>szyk>>styl;)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 22, 2007 21:43

slimak20 pisze:dwie mozliwosci albo PIERWSZE to wina tego zagiecia na rurce,lub DRUGA termostat nie puszcza tworzy sie cisnienie i wywala plyn
Albo TRZECIE niedrożny przewód od odpowietrzenia układu (ten cienki). Stawiam na 3 skoro nie leci z niego płyn jak sam napisałeś



Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » sob gru 22, 2007 22:14

Zgadza się, nic nie pisze o sprawdzeniu tego przewodu a jego drożność jest tu bardzo ważna. Musi być przedmuch w obie strony tego wężyka - do zbiorniczka i do silnika, inaczej układ nigdy sie nie odpowietrzy. Nowy termostat to nie znaczy sprawny termostat. Jak założyłeś Verneta, to nawet się nie dziwię że nie działa, taki francuski badziew na 5 nowych jeden jest do kitu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości