PROBLEM Z HAMULCAMI W GOLFIE 3 POMOZE KTOS??????????
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
PROBLEM Z HAMULCAMI W GOLFIE 3 POMOZE KTOS??????????
mama golfa 3 1,8 z 92r hamulce w nim to kiszka wiec postanowilem zmienic tarcze i klocki tarcze zalozylem brembo max nacinane i klocki ferodo premier troche lepiej ale nadal kiszka pomyslalem ze moze musi sie wszystko dotrzec ale teraz wymienilem klocki bo pierwsze sie juz skonczyly i nic hankiel ciagle lipa najlepsze jest to ze po przejechaniu sie i chamowaniu na terczach mozna jaja smarzyc ba nawet na felgach i co wy na to takie rzeczy jak plyn hmulcowy tez zmieniony niewiem moze to pompa albo serwo jak poprawic hamulce prosze o pomoc koledzy vwmaniacy !!!!!!!!!
- Sebos
- سثلاخخ
- Posty: 253
- Rejestracja: wt paź 26, 2004 21:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ale jakie masz konkretnie objawy ? zbyt dluga droga chamowania ? nisko bierze ? czy jak ?
------------------------------
pozdr
Sebos - سثلاخس
[b]I-sze OGÓLNOPOLSKIE SPOTKANIE VWGOLF.PL !!![/b] działo sie, działo :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21501
--- VWGOLF SQUAD MAZOWSZE ---
www.vwgolf.waw.pl
pozdr
Sebos - سثلاخس
[b]I-sze OGÓLNOPOLSKIE SPOTKANIE VWGOLF.PL !!![/b] działo sie, działo :D http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=21501
--- VWGOLF SQUAD MAZOWSZE ---
www.vwgolf.waw.pl
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeżeli układ jest szczelny (nie ma wycieków) zrobiłbym w tej kolejności:
1. Sprawdzenie, czy prawidłowo działa wspomaganie (naciskasz hamulec i trzymając wciśnięty odpalasz auto, pedał h-ca powinien odczuwalnie ustąpić)
2. Sprawdzenie czy któryś z zacisków/cylinderków nie blokuje (czy koło na postoju nie ma oporów od hamulca (podnosisz auto i każde koło po kolei obracasz)
3. Wymiana płynu hamulcowego i dokładne odpowietrzenie układu
4. Sprawdzenie elastycznych prewodów hamulcowych czy nie rozszerzają się od ciśnienia (przewód po wciśnięciu hamulca powinien zrobić się sztywny, ale nie powinien odczuwalnie "pęcznieć" {większać przekroju])
5. Sprawdzenie korektora tylnej osi (tu trzeba trochę "czucia", po precyzyjna regulacja polega na podpięciu manometrów pod przewody hydrauliczne hamulca)
Czy działają hamulce z tyłu - najłatwiej sprawdzić po dłuższej jeździe po mieście przy takim grzaniu się tarcz czy ciepłe są bębny (przy prawidowym działaniu - gorące tarcze, ciepłe bębny - nie parzą, nie są nawet gorące, ale mocno ciepłe)
Mocna grzanie tarcz w VW to norma, zwłaszcza jeżeli tarcze nie są wentylowane (mam to samo, i wszystko jest ok, przejrzane, powymieniane).
Jeżeli h-c jest miękki, przede wszystkim może być zapowietrzony lub wytrąciły sie pary z płynu wskutek zagotowania.
[ Dodano: Pon Lip 25, 2005 11:52 am ]
A mała skuteczność hamowania i grzanie może być wynikiem m.in. tego, że i tarcze, i klocki są bardzo twarde. Może bardziej "miękkie" klocki (inny rodzaj mieszanki na okładziny) mogą pomóc?
Nigdy nie narzekałem na hamulce w vw, bo są dość przyzwoite, więc raczej coś jest nie tak (pod warunkiem, że akceptujemy prawa ciotki Fizyki, bo niektórzy o tym zapominają)
1. Sprawdzenie, czy prawidłowo działa wspomaganie (naciskasz hamulec i trzymając wciśnięty odpalasz auto, pedał h-ca powinien odczuwalnie ustąpić)
2. Sprawdzenie czy któryś z zacisków/cylinderków nie blokuje (czy koło na postoju nie ma oporów od hamulca (podnosisz auto i każde koło po kolei obracasz)
3. Wymiana płynu hamulcowego i dokładne odpowietrzenie układu
4. Sprawdzenie elastycznych prewodów hamulcowych czy nie rozszerzają się od ciśnienia (przewód po wciśnięciu hamulca powinien zrobić się sztywny, ale nie powinien odczuwalnie "pęcznieć" {większać przekroju])
5. Sprawdzenie korektora tylnej osi (tu trzeba trochę "czucia", po precyzyjna regulacja polega na podpięciu manometrów pod przewody hydrauliczne hamulca)
Czy działają hamulce z tyłu - najłatwiej sprawdzić po dłuższej jeździe po mieście przy takim grzaniu się tarcz czy ciepłe są bębny (przy prawidowym działaniu - gorące tarcze, ciepłe bębny - nie parzą, nie są nawet gorące, ale mocno ciepłe)
Mocna grzanie tarcz w VW to norma, zwłaszcza jeżeli tarcze nie są wentylowane (mam to samo, i wszystko jest ok, przejrzane, powymieniane).
Jeżeli h-c jest miękki, przede wszystkim może być zapowietrzony lub wytrąciły sie pary z płynu wskutek zagotowania.
[ Dodano: Pon Lip 25, 2005 11:52 am ]
A mała skuteczność hamowania i grzanie może być wynikiem m.in. tego, że i tarcze, i klocki są bardzo twarde. Może bardziej "miękkie" klocki (inny rodzaj mieszanki na okładziny) mogą pomóc?
Nigdy nie narzekałem na hamulce w vw, bo są dość przyzwoite, więc raczej coś jest nie tak (pod warunkiem, że akceptujemy prawa ciotki Fizyki, bo niektórzy o tym zapominają)
1. przewody miekie sprawdzone jest ok
2.serwo dziala poprawnie hankiel spada i pod wplywem naciskania silnik zmienia obroty
3. plyn zmieniony i odpowietrzone
4. niewiem jak z korektorem sily hamowanaia ale jak mocno wpierdziele pedal to tyl bardziej hamuje niedlugo niz przod
5.dociski puszczaja bo jak podnosilem ola to sie wszystko kreci
niewiem co mam roic vw mania tuztuz a ja bez hankla:[ jutro wymieniam pompe jesli nic nieda to niewiem
2.serwo dziala poprawnie hankiel spada i pod wplywem naciskania silnik zmienia obroty
3. plyn zmieniony i odpowietrzone
4. niewiem jak z korektorem sily hamowanaia ale jak mocno wpierdziele pedal to tyl bardziej hamuje niedlugo niz przod
5.dociski puszczaja bo jak podnosilem ola to sie wszystko kreci
niewiem co mam roic vw mania tuztuz a ja bez hankla:[ jutro wymieniam pompe jesli nic nieda to niewiem
Nie powinien zmieniać obrotów. Sprawdź krótki, gruby gumowy wężyk łączący kolektor ssący ze sztywnym przewodem podciśnienia wychodzącym z serwa. Czasem trzeba założyć opaski, zdarza się że te połączenia nie są szczelne, a wtedy np. wolne obroty wariują, zwłaszcza po naciśnięciu hamulca. Albo wymienić, ale wtedy oryginał VW (20-30 zyla). Zwykły ciśnieniowy przewód wytrzymuje nadciśnienia, ale przy podciśnieniu zaciska się (zasysa) i ze wspomagania hebelków w najmniej ociwanym momencie nici._FORNAL_ pisze:1. przewody miekie sprawdzone jest ok
2.serwo dziala poprawnie hankiel spada i pod wplywem naciskania silnik zmienia obroty
3. plyn zmieniony i odpowietrzone
4. niewiem jak z korektorem sily hamowanaia ale jak mocno wpierdziele ******* to tyl bardziej hamuje niedlugo niz przod
5.dociski puszczaja bo jak podnosilem ola to sie wszystko kreci
niewiem co mam roic vw mania tuztuz a ja bez hankla:[ jutro wymieniam pompe jesli nic nieda to niewiem
Jeżeli wszystko po sprawdzeniu jest ok, a hamulec jest miękki, to rzeczywiście może byc pompa (wytarte gumki na tłoczkach albo uszkodzona powierzchnia cylindra). Ale bez przyjrzenia się "pacjentowi" pewności nie mam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości