Silnik 1.8 do MK2 1.3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

JoeBlack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:25
Lokalizacja: Zgierz

Silnik 1.8 do MK2 1.3

Post autor: JoeBlack » śr gru 19, 2007 22:55

Witam! Jestem dumnym posiadaczem pięknego Golfa 2 z 89 roku, jest tylko jeden problem:( ma silnik 1.3, chciałbym włożyć do niego 1.8 bo kumpel ma taki w swoim MK2, ale jego niestety idzie na żyletki i silnik jest do wzięcia. Stąd moje pytania:
1. Czy wózek zawieszenia pasuje? Bo skrzynia, półosie i inne pierdoły też bedą do niego.
2. Czy poza komputerem jakieś inne przeróbki elektryczne mnie czekają?
3.Jakie są koszta takich przeróbek?
4. I czy warto się w to wszystko bawić?
Z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 19, 2007 23:25

oprocz kompa to cala wiazke przewodow trzeba przelozyc, chlonica jest inna, kupa roboty z tym ale roznica klosalna.
Jezeli jestes pewien ze ten silnik jest tego wart to mozna sie w to pobawic



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » śr gru 19, 2007 23:25

mocowanie silnika powinno pasowac, jesli masz skrznie od 1.8 to i przeguby wiec nie ma problemu. Jesli caly osprzet elektryczny z ECU bedziesz mial to wiekszych problemow nie bedzie. Przelozyc silnik warto, bo spalanie nie bedzie duzo wieksze a przyjemnosc z jazdy na pewno tak



JoeBlack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:25
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JoeBlack » śr gru 19, 2007 23:51

jak mozecie to wypiszcie wszystko co potrzeba zeby przełożyć silnik Chodzi mi o osprzęt co dokładnie mam wytargać z tamtego? Bo tak to jutro bym pojechał i to wszystko wypruł od kumpla. może w weekend udało by mi się go włożyć??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw gru 20, 2007 00:03

komputer, wiazke przewodow, filtr powietrza, rozrusznik, chlodnice, silnik z calym osprzetem, przeguby z polosiami
Nie wiem czy czasami nie zwrotnice bo w 1,3 sa toszke inne i moga przeguby nie wejsc.
Lewarek od biegow bo jest chyba zupelnie inny, mechanizm od przelaczania biegow (ciegna wraz z ramoinami)
poczatek wydechu jest chyba inny (od kolektora do srodkowego lumika)
Oczywiscie moge sie mylic bo nigdy nie robilem swapu

[ Dodano: 19 Gru 2007 23:05 ]
jezeli masz linke od sprzegla z samoregulacja to uwazaj bo trzeba ja zablokowac odpowiednio przed sciagnieciem bomozna ja uszkodzic



JoeBlack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:25
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JoeBlack » czw gru 20, 2007 00:09

dzięki za info jutro pojade do niego i zmierzę czy osadzenie półosi ma taką samą średnicę co w 1.3. i jak coś to też zabiorę:) tylko jak on to później zaprowadzi na złom??:) jakby coś Ci się jeszcze przypomniało to pisz:) Jeszcze raz dzieki



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw gru 20, 2007 00:21

najlepiej bylo by spisac z kims umowe na sprzedaz samochodu i podsteplowac ja w urzedzie a sam odac na zlom a nie na szrot, na zlomie dadza chyba wiecej kasy niz na szrocie a zawsze mozna wiecej rzeczy zabrac. Na szrocie moga jeszcze kazac sobie doplacic jak samochod nie bedzie kompletny



JoeBlack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:25
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JoeBlack » czw gru 20, 2007 00:36

a pompka paliwa jest elektryczna czy jak?? Tam jest chyba zwykły gaźnik?!



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw gru 20, 2007 10:33

jezeli jest gaznik to jest zwkla pompa. Twoj jest na wtrysku?

[ Dodano: 20 Gru 2007 09:37 ]
jaki on ma silnik, oznaczenie?
1.8 sa rozne, na wtrysku i na gazniku



JoeBlack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:25
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JoeBlack » czw gru 20, 2007 12:23

Oznaczenia nie znam tamtego silnika, ale wydaje mi się że jest na gaźniku. I jeszcze jedno, tamten silnik to "kuchenka" nie będzie problemów jak sie wywali gaz?? Bo słyszałem dużo wersji, że później silniki nie chcą chodzić tak jak powinny na benzynie i takie tam pierdoły.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw gru 20, 2007 16:25

jezeli to gaznik to nie bedziesz mial zadnych problemow, jezeli pali teraz na benzynce to bedzie ok
Na twoim miejscu bralbym go z gazem



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

uuu

Post autor: 2RaZ » czw gru 20, 2007 16:50

to jest naprawdę kupa roboty, ale jeżeli się znasz i masz odpowiednie narzędzia i warsztat to możesz porzeżbić, ja dałem sobie spokój bo trzeba tez pamiętać o hamulcach i innych pierołach, które zazwyczaj wychodzą podczas operacji :crazy:
Ja za te pieniądze co kosztowałby mnie swap kupiłem szybsze auto :smoke: :smoke: :smoke:
Ale życzę powodzenia!


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

JoeBlack
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:25
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JoeBlack » czw gru 20, 2007 18:03

ale jemu coś tam nie chciało chodzić na gazie, i nikt nie mógł dojść co to jest. Żaden magik od gazu nie wiedział:/ Dlatego ja wole być pewien że będzie chodzić i gazu nie zakładać.



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

no wiadomo

Post autor: 2RaZ » pt gru 21, 2007 13:25

zawsze lepiej na benzynce tylko przy naszych cenach strasznie drogo wychodzi jazda, a jak jeszcze będziesz chciał przycisnąć....ale nic nie zastąpi twarzy zdziwionego typa w drogim wózku w momencie gdy wyprzedza go takie "stare" auto :grin:
Dlatego też planowałem swap z 1.3 (w MK2) na 1.8 KR (139hp) ale po obliczeniu wszystkiego wyszło mi ok 8000-9000pln żeby wszystko było elegancko zrobione. No i trzeba mieć dobry silnik do swapa, mi gość chciał wcisnąć zajechane 1.8 za 2000pln...heh

Ale tak jak wspomniałem, życzę powodzenia i daj znać jak uda Ci się operacja "SWAP"!!!
:smoke: :smoke: :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 109 gości