Mam problem z ogrzewaniem i z manetkami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Mam problem z ogrzewaniem i z manetkami
Witam
Jestem zupełnym nowicjuszem tak na forum, jak i w szczęśliwym posiadaniu samochodu, jest to mój pierwszy raz... Z tego tytułu przepraszam z góry za wszelkie gafy i wyraźne braki w znajomości tematu... Zwłaszcza Moderatorów, jeśli w niewłaściwym miejscu piszę tego posta, proszę o wyrozumiałość i skierowanie mnie tam, gdzie trzeba...
Niedawno kupiłem VW Golfa 2 1.6KAT z 1987 roku i mam takie dwa problemy z ogrzewaniem:
1. nadmuch w środku samochodu działa tylko na trzecim biegu (nie jest to problem przełącznika - kupiłem nowy i jest tak samo)
2. powietrze jest ledwo letnie, jak pochodzi chwilę i silnik się nagrzeje, to da się odczuć jakąś różnicę, ale nadal jest tylko lekko ciepławe.
Być może mógłbym prosić jeszcze o pomoc w jednej sprawie, a mianowicie nie mam pojęcia, czy manetki w tym modelu Golfa są pojedyncze czy zespolone. Problemem jest to, że kierunkowskazy działają super, ale jeśli chodzi o wycieraczki, to przód OK, a tył strasznie ciężko włączyć, nie mówiąc o uruchomieniu spryskiwaczy - przód w ogóle nie działa, a tył tylko jak mocno się popchnie manetkę do przodu (ale nie zawsze) tylko boję się, że ją uszkodzę. Czy można coś z tym zrobić, czy kupić trzeba nowe. Tylko jakie - osobne, czy zespolone. Kierownica nie jest oryginalna, jeśli ma to jakieś znaczenie.
Pozdrawiam
Jestem zupełnym nowicjuszem tak na forum, jak i w szczęśliwym posiadaniu samochodu, jest to mój pierwszy raz... Z tego tytułu przepraszam z góry za wszelkie gafy i wyraźne braki w znajomości tematu... Zwłaszcza Moderatorów, jeśli w niewłaściwym miejscu piszę tego posta, proszę o wyrozumiałość i skierowanie mnie tam, gdzie trzeba...
Niedawno kupiłem VW Golfa 2 1.6KAT z 1987 roku i mam takie dwa problemy z ogrzewaniem:
1. nadmuch w środku samochodu działa tylko na trzecim biegu (nie jest to problem przełącznika - kupiłem nowy i jest tak samo)
2. powietrze jest ledwo letnie, jak pochodzi chwilę i silnik się nagrzeje, to da się odczuć jakąś różnicę, ale nadal jest tylko lekko ciepławe.
Być może mógłbym prosić jeszcze o pomoc w jednej sprawie, a mianowicie nie mam pojęcia, czy manetki w tym modelu Golfa są pojedyncze czy zespolone. Problemem jest to, że kierunkowskazy działają super, ale jeśli chodzi o wycieraczki, to przód OK, a tył strasznie ciężko włączyć, nie mówiąc o uruchomieniu spryskiwaczy - przód w ogóle nie działa, a tył tylko jak mocno się popchnie manetkę do przodu (ale nie zawsze) tylko boję się, że ją uszkodzę. Czy można coś z tym zrobić, czy kupić trzeba nowe. Tylko jakie - osobne, czy zespolone. Kierownica nie jest oryginalna, jeśli ma to jakieś znaczenie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 12:16 przez Gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Kontakt:
Co do nie działającej dmuchawy ,jeżeli włącznik masz nowy to pozostaje taki element zwany
opornikiem lub rezystorem dmuchawy ,on jak ulegnie uszkodzeniu to dmuchawa działa tylko na najwyższym biegu ,znajdziesz go przy silniku dmuchawy ,nad nogami pasażera . Ogrzewanie może również być związane z zamuloną nagrzewnicą ,a nawet niskim poziomem płynu chłodzącego
opornikiem lub rezystorem dmuchawy ,on jak ulegnie uszkodzeniu to dmuchawa działa tylko na najwyższym biegu ,znajdziesz go przy silniku dmuchawy ,nad nogami pasażera . Ogrzewanie może również być związane z zamuloną nagrzewnicą ,a nawet niskim poziomem płynu chłodzącego
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Gwidon,
a jak wskazowka temperatury ?? w jakim jest polozeniu jak wieje chłodem ? moze nie masz płynu a moze masz termostat otwarty , badz wogole go nie masz:)
odpal auto i sprawdz jak sie beda nagrzewały weze od chłodnicy, jezeli ten dolny bedzie zimny a górny ciepły , pozniej goracy to jest ok ( sprawdzic tylko poziom płynu, tylko nie na goracym silniku !! ) a jezeli beda sie nagrzewac rowno, to masz termostat do zalozenia/ wymiany. Moze byc tez tak ze nagrzewnica jest zamulona, i jezeli płukanie besposrednio przy wezach do niej idacych juz nie pomoze , to tylko wymiana.
Co do manetek to one sa oddzielne, znaczy sie jest prawa i lewa.
Z tym prpblemem który mowisz to podejrzewam manetke, mozesz ja zdjac , przeczyscic i moze zadziala , a jak nie to wymiana.
a jak wskazowka temperatury ?? w jakim jest polozeniu jak wieje chłodem ? moze nie masz płynu a moze masz termostat otwarty , badz wogole go nie masz:)
odpal auto i sprawdz jak sie beda nagrzewały weze od chłodnicy, jezeli ten dolny bedzie zimny a górny ciepły , pozniej goracy to jest ok ( sprawdzic tylko poziom płynu, tylko nie na goracym silniku !! ) a jezeli beda sie nagrzewac rowno, to masz termostat do zalozenia/ wymiany. Moze byc tez tak ze nagrzewnica jest zamulona, i jezeli płukanie besposrednio przy wezach do niej idacych juz nie pomoze , to tylko wymiana.
Co do manetek to one sa oddzielne, znaczy sie jest prawa i lewa.
Z tym prpblemem który mowisz to podejrzewam manetke, mozesz ja zdjac , przeczyscic i moze zadziala , a jak nie to wymiana.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Co do dmuchawy działającej tylko na 3 biegu to tak jak pisze Robertrog spalił sie opornik. Trzeba go będzie wymienić i będzie ok. Manetki pod kierownicą składają sie z dwuch części i wystarczy wymienić tylką tą od wycieraczek. A co do słabego ogrzewania to może być wiele przyczyn między innymi np:
- nie otwierająca sie do końca klapa przysłaniająca nagrzewnice,
- pzrzytkana nagrzewnica,
- za mały poziom płynu chłodzącego a nawet powodem może być zastary płyn chłodzący który stracił już swoje właściwości.
- nie otwierająca sie do końca klapa przysłaniająca nagrzewnice,
- pzrzytkana nagrzewnica,
- za mały poziom płynu chłodzącego a nawet powodem może być zastary płyn chłodzący który stracił już swoje właściwości.
-
- Użytkownik
- Posty: 273
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Kontakt:
Możesz dokupić go osobno ,musisz tylko powiedzieć sprzedawcy czy samochód z klimą czy bez,tanie to nie jest bo od 55 do 80 zł kosztuje.Dla pewności niech ci elektryk jeszcze sprawdzi czy na pewno toszymekmk2 pisze:Kolego ,,robertrog" czy ten opornik lub rezystor mozna dokupić ocobno? czy trzebe cała dmuchawe kupic? Bo mam ten sam problem.
Masz tu tematy na temat słabego ogrzewania. Poczytaj sobie może ci pomogą:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128681
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e2d4bdc3f6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=296826
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128681
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e2d4bdc3f6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=296826
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
pierwsze slysze o takiej kwocie.robertrog pisze:Możesz dokupić go osobno ,musisz tylko powiedzieć sprzedawcy czy samochód z klimą czy bez,tanie to nie jest bo od 55 do 80 zł kosztuje.Dla pewności niech ci elektryk jeszcze sprawdzi czy na pewno to
mnie nie dzialalo na 1, 2 biegu , wiec wymienilem tylko to http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Diode-photo.JPG ( druga od góry jest bardzo podobna , nie moglem znalezc takiej samejo bo mnie czas goni:) )
wymiana , bo jest tylko jedna tam rpzy dmuchawie , wiec na pewno sie ja znajdzie. Wazne zeby dobrze wlutowac i po klopocie. A cena tak jak mowilem 80 gr
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 268 gości