Nie dziala wentylator chlodnicy i klimy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie dziala wentylator chlodnicy i klimy
Witam. mam spory problem. miesiac temu kupilem mk4 i wymienialem niedawno rozrzad i filtry. dzis pompe wody. niestety okazlo sie ze nie dziala wogole wentylator od chlodnicy oraz od klimy. Czujnik tem. silnika w samochodzie pokazuje normalnie temperature, pomimo to nie wlaczaja sie ten wentylator nawet jak bylo 100stopni.
na dodatek probowalem go podpiac pod VAG- ale nic mi czytac nei chcialo - tylko od abs odraz od immo.
na dodatek nie wiem czy to dzialalo wczesniej przed wymiana pompy wody czy nie. ma to jakis wplyw?
niestety nie wiem co sie stalo- jutro chce jechac do autoryzowanego serwisu VW lecz nie chce byc naciagniety wiec wolalbym zeby miec jakies propozycje.
dzieki za wszystkie odpowiedzi
na dodatek probowalem go podpiac pod VAG- ale nic mi czytac nei chcialo - tylko od abs odraz od immo.
na dodatek nie wiem czy to dzialalo wczesniej przed wymiana pompy wody czy nie. ma to jakis wplyw?
niestety nie wiem co sie stalo- jutro chce jechac do autoryzowanego serwisu VW lecz nie chce byc naciagniety wiec wolalbym zeby miec jakies propozycje.
dzieki za wszystkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 10:30 przez pucha, łącznie zmieniany 2 razy.
- Rainman777
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 18:31
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Zacznij od bezpieczników ( nie tylko w kabinie )
chyba że źle odpowietrzyli układ , posprawdzaj przewody czy są ciepłe oczywiście przy ok 90 stopni.
co do wentylatora chłodnicy to może być czujnik , bądz sam napęd wentylatora ( silnik)
ewentualnie choć wątpie coś na kablach lub kostce. Podepnij na krótko wentylator chłodncy jak zadziała to będziesz wiedział że jest sprawny i winny jest czujnik.
Pozdrawiam Miłosz
wątpie raczej nie!!!pucha pisze:nie wiem czy to dzialalo wczesniej przed wymiana pompy wody czy nie. ma to jakis wplyw?
chyba że źle odpowietrzyli układ , posprawdzaj przewody czy są ciepłe oczywiście przy ok 90 stopni.
co do wentylatora chłodnicy to może być czujnik , bądz sam napęd wentylatora ( silnik)
ewentualnie choć wątpie coś na kablach lub kostce. Podepnij na krótko wentylator chłodncy jak zadziała to będziesz wiedział że jest sprawny i winny jest czujnik.
Pozdrawiam Miłosz
<B>VW PASSAT 1.8 Variant </B>
<I>CB President JohnnyII+Presiden Texas+oklejony+ wlepyx3</I> alu 17 215/40 :)
http://rainman777.fotosik.pl/albumy/174071.html
<B>Seicento VAN</B> 1.1 kucyka :)
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/67/8069dbc201f2da61.jpg[/img][/url]
<I>CB President JohnnyII+Presiden Texas+oklejony+ wlepyx3</I> alu 17 215/40 :)
http://rainman777.fotosik.pl/albumy/174071.html
<B>Seicento VAN</B> 1.1 kucyka :)
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/67/8069dbc201f2da61.jpg[/img][/url]
podepnij wentylatory na "krótko" czyli bezpośrednio kablem z akumulatora do wtyczki przy jednym i drugim wentylatorze, jeżeli będą działały (a raczej tak będzie) to trzeba sprawdzić styki na sterowniku wentylatorów - to taka prostokątna niewielka skrzyneczka montowana o ile się nie mylę do lewej podłużnicy - tej od strony kierowcy i jest ona widoczna w komorze silnika - dojdziesz do niej patrząc jak idą przewody elektryczne od wentylatorów. Zazwyczaj te styki śniedzieją i nie przewodzą prądu. Możliwe też że mogą być uszkodzone lub zerwane same przewody elektryczne. Jak wyczyścisz styki na tym sterowniku i sprawdzisz przewody i będą OK to winny tej usterki może być sam sterownik. Nie jest on tani więc przed jego zakupem podłącz w jego miejsce jakiś inny pożyczony od znajomego (pamiętaj tylko aby miał takie samo oznaczenie jak Twój). Proponuję też sprawdzić bezpiecznik wentylatorów ale nie wiem który to jest. Na pokrywie bezpieczników będzie on odpowiednio oznaczony więc sam go znajdziesz.
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
co do wentylatorów to nie będę powtarzał kolegów .
Co do VAG-a to po pierwsze jakie masz radyjko w pojeździe jak oryginał to coś z twoim vagiem nie tak lub podłączeniem. Jak masz nieoryginalne radyjko VW to musisz je wyciągnąć albo po prosu odpiąć kostki zasilające od radyjka i wtedy podłączyć VAG-a powinien wtedy połączyć się z kompem pojazdu. Ja tak miałempucha pisze:na dodatek probowalem go podpiac pod VAG- ale nic mi czytac nei chcialo - tylko od abs odraz od immo
BEZPIECZNIK
nie moglem wytrzymac i poszedlem teraz sprawdzic. tak wyglada moj bezpiecznik z nad akumulatora - 3 tam sa a ten wygladal tak.mysliscie ze to jest glowna przyczyna? jutro mam zamiar po uczelni taki kupic i zobacze czy jest ok. oby to byl glowny powod:\
update :
wymienilem bezpiecznik (na taki zwykly 30 - mozna taki wsadzic tam czy trzeba jakis specjalny?) lecz niestety to nie byla przyczyna. rozgrzalem silnik do 90stopni i troche ponad i dalej nie wlacza sie zaden z tych wentylatorow...
[ Dodano: 18 Gru 2007 16:28 ]
dzis bylem w serwisie VW i powiedzieli ze zepsulo sie to gdzie jest ten bezpiecznik na akumulatorze. Koszt diagnozy + czesci + naprawy to 300zł. Troche duzo no ale zobaczymy czy bedzie chodzic. jutro odbieram samochod wiec zobacze.
pozdrawiam
nie moglem wytrzymac i poszedlem teraz sprawdzic. tak wyglada moj bezpiecznik z nad akumulatora - 3 tam sa a ten wygladal tak.mysliscie ze to jest glowna przyczyna? jutro mam zamiar po uczelni taki kupic i zobacze czy jest ok. oby to byl glowny powod:\
update :
wymienilem bezpiecznik (na taki zwykly 30 - mozna taki wsadzic tam czy trzeba jakis specjalny?) lecz niestety to nie byla przyczyna. rozgrzalem silnik do 90stopni i troche ponad i dalej nie wlacza sie zaden z tych wentylatorow...
[ Dodano: 18 Gru 2007 16:28 ]
dzis bylem w serwisie VW i powiedzieli ze zepsulo sie to gdzie jest ten bezpiecznik na akumulatorze. Koszt diagnozy + czesci + naprawy to 300zł. Troche duzo no ale zobaczymy czy bedzie chodzic. jutro odbieram samochod wiec zobacze.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 01:37 przez pucha, łącznie zmieniany 4 razy.
Tak to ta przyczyna. U mnie też go spaliło w lato z niewiadomych przyczyn.. a później po wymianie na nowy okazało się, że raz włączał a raz nie wentyl (gdy go się poruszało to włączał). Czyli po prostu styki pod ten bezpiecznik są słabe, ale preparat kontakt pomógł i do dzisiaj śmiga.. tylko trochę denerwujący jest fakt, że przez głupią plastikową skrzynkę i zatopione w niej styki można przegrzać silnik.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
niestety dosc pilnie potrzebuje samochod na swieta i nie mialem wyboru. sama czesc wg nich to ok 200zł + sprawdzenie i robocizna. niech tylko spróbuja powiedziec ze jeszcze cos mam wymienic. a ogolnie jak powiedzialem ze wymianilem rozrzad i pompe wody nie w autoryzowanym serwisie to odrazu koles zaczal krecic ze to pewnie przez to, ze mechanik cos wyjal i nie wlozyl:) ogolnie mam zamiar ich omijac jesli tylko sie da bo te ceny sa naprawde wysokie :\
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 163 gości