Nie dziala wentylator chlodnicy i klimy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pucha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 02, 2007 08:37
Lokalizacja: Gdynia / Rumia

Nie dziala wentylator chlodnicy i klimy

Post autor: pucha » pn gru 17, 2007 23:55

Witam. mam spory problem. miesiac temu kupilem mk4 i wymienialem niedawno rozrzad i filtry. dzis pompe wody. niestety okazlo sie ze nie dziala wogole wentylator od chlodnicy oraz od klimy. Czujnik tem. silnika w samochodzie pokazuje normalnie temperature, pomimo to nie wlaczaja sie ten wentylator nawet jak bylo 100stopni.
na dodatek probowalem go podpiac pod VAG- ale nic mi czytac nei chcialo - tylko od abs odraz od immo.
na dodatek nie wiem czy to dzialalo wczesniej przed wymiana pompy wody czy nie. ma to jakis wplyw?
niestety nie wiem co sie stalo- jutro chce jechac do autoryzowanego serwisu VW lecz nie chce byc naciagniety wiec wolalbym zeby miec jakies propozycje.
dzieki za wszystkie odpowiedzi
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 10:30 przez pucha, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Rainman777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 14, 2007 18:31
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Rainman777 » wt gru 18, 2007 00:32

Zacznij od bezpieczników ( nie tylko w kabinie )
pucha pisze:nie wiem czy to dzialalo wczesniej przed wymiana pompy wody czy nie. ma to jakis wplyw?
wątpie raczej nie!!!

chyba że źle odpowietrzyli układ , posprawdzaj przewody czy są ciepłe oczywiście przy ok 90 stopni.
co do wentylatora chłodnicy to może być czujnik , bądz sam napęd wentylatora ( silnik)
ewentualnie choć wątpie coś na kablach lub kostce. Podepnij na krótko wentylator chłodncy jak zadziała to będziesz wiedział że jest sprawny i winny jest czujnik.

Pozdrawiam Miłosz


<B>VW PASSAT 1.8 Variant </B>
<I>CB President JohnnyII+Presiden Texas+oklejony+ wlepyx3</I> alu 17 215/40 :)
http://rainman777.fotosik.pl/albumy/174071.html
<B>Seicento VAN</B> 1.1 kucyka :)
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images33.fotosik.pl/67/8069dbc201f2da61.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 18, 2007 00:35

podepnij wentylatory na "krótko" czyli bezpośrednio kablem z akumulatora do wtyczki przy jednym i drugim wentylatorze, jeżeli będą działały (a raczej tak będzie) to trzeba sprawdzić styki na sterowniku wentylatorów - to taka prostokątna niewielka skrzyneczka montowana o ile się nie mylę do lewej podłużnicy - tej od strony kierowcy i jest ona widoczna w komorze silnika - dojdziesz do niej patrząc jak idą przewody elektryczne od wentylatorów. Zazwyczaj te styki śniedzieją i nie przewodzą prądu. Możliwe też że mogą być uszkodzone lub zerwane same przewody elektryczne. Jak wyczyścisz styki na tym sterowniku i sprawdzisz przewody i będą OK to winny tej usterki może być sam sterownik. Nie jest on tani więc przed jego zakupem podłącz w jego miejsce jakiś inny pożyczony od znajomego (pamiętaj tylko aby miał takie samo oznaczenie jak Twój). Proponuję też sprawdzić bezpiecznik wentylatorów ale nie wiem który to jest. Na pokrywie bezpieczników będzie on odpowiednio oznaczony więc sam go znajdziesz.



pucha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 02, 2007 08:37
Lokalizacja: Gdynia / Rumia

Post autor: pucha » wt gru 18, 2007 00:36

moze jak wylewali wode z ukladu to zalalo cos sie?
co sie moglo popsuc a co odrazu odpada?
czujnik temp., termostat, obydwa wentylatory, sterownik wentylatorów.
jutro zepne na krotko je i zobacze czy dzialaja. sprawdze tez bezpieczniki.
dzieki za odpowiedz



sawik160284
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 18:35
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: sawik160284 » wt gru 18, 2007 00:39

jeden z bezpiecznikow od wentylatora masz w tym plastiku na akumulatorze, przynajmniej tak u mnie jest.


chętnie służe pomocą

GHOST197
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 14, 2006 01:44
Lokalizacja: Śląsk , Podbeskidzie

Post autor: GHOST197 » wt gru 18, 2007 00:51

co do wentylatorów to nie będę powtarzał kolegów .
pucha pisze:na dodatek probowalem go podpiac pod VAG- ale nic mi czytac nei chcialo - tylko od abs odraz od immo
Co do VAG-a to po pierwsze jakie masz radyjko w pojeździe jak oryginał to coś z twoim vagiem nie tak lub podłączeniem. Jak masz nieoryginalne radyjko VW to musisz je wyciągnąć albo po prosu odpiąć kostki zasilające od radyjka i wtedy podłączyć VAG-a powinien wtedy połączyć się z kompem pojazdu. Ja tak miałem :bigok:



pucha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 02, 2007 08:37
Lokalizacja: Gdynia / Rumia

Post autor: pucha » wt gru 18, 2007 01:11

BEZPIECZNIK
nie moglem wytrzymac i poszedlem teraz sprawdzic. tak wyglada moj bezpiecznik z nad akumulatora - 3 tam sa a ten wygladal tak.mysliscie ze to jest glowna przyczyna? jutro mam zamiar po uczelni taki kupic i zobacze czy jest ok. oby to byl glowny powod:\

update :
wymienilem bezpiecznik (na taki zwykly 30 - mozna taki wsadzic tam czy trzeba jakis specjalny?) lecz niestety to nie byla przyczyna. rozgrzalem silnik do 90stopni i troche ponad i dalej nie wlacza sie zaden z tych wentylatorow... :(

[ Dodano: 18 Gru 2007 16:28 ]
dzis bylem w serwisie VW i powiedzieli ze zepsulo sie to gdzie jest ten bezpiecznik na akumulatorze. Koszt diagnozy + czesci + naprawy to 300zł. Troche duzo no ale zobaczymy czy bedzie chodzic. jutro odbieram samochod wiec zobacze.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 01:37 przez pucha, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr gru 19, 2007 01:22

pucha pisze:Koszt diagnozy + czesci + naprawy to 300zł
te ceny usług w serwisach VW mnie rozpier....ją !!!



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » śr gru 19, 2007 01:28

Tak to ta przyczyna. U mnie też go spaliło w lato z niewiadomych przyczyn.. a później po wymianie na nowy okazało się, że raz włączał a raz nie wentyl (gdy go się poruszało to włączał). Czyli po prostu styki pod ten bezpiecznik są słabe, ale preparat kontakt pomógł i do dzisiaj śmiga.. tylko trochę denerwujący jest fakt, że przez głupią plastikową skrzynkę i zatopione w niej styki można przegrzać silnik.

Pozdrawiam ;-)


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

pucha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 02, 2007 08:37
Lokalizacja: Gdynia / Rumia

Post autor: pucha » śr gru 19, 2007 01:31

niestety dosc pilnie potrzebuje samochod na swieta i nie mialem wyboru. sama czesc wg nich to ok 200zł + sprawdzenie i robocizna. niech tylko spróbuja powiedziec ze jeszcze cos mam wymienic. a ogolnie jak powiedzialem ze wymianilem rozrzad i pompe wody nie w autoryzowanym serwisie to odrazu koles zaczal krecic ze to pewnie przez to, ze mechanik cos wyjal i nie wlozyl:) ogolnie mam zamiar ich omijac jesli tylko sie da bo te ceny sa naprawde wysokie :\



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 163 gości