Problem ze skrzynia - stuka i puka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wajda1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw maja 03, 2007 20:45
Lokalizacja: Stargard Szczecinski-Morzyczyn
Kontakt:

Post autor: wajda1 » pn gru 17, 2007 15:03

witam,mialem u siebie to samo,to nie jest zadne lozysko jesli ci biegi wchodza normalnie,jesli masz problemy z wbijaniem biegow to mozliwe ze lozysko,ale jesli wchodza normalnie to skrzynia zaczyna siadac,u mnie byl ten drugi przyklad,biegi wchodzily a halasowala dokladnie tak jak ty opisujesz,dolalem oleju i nic nie pomoglo,okazalo sie ze skrzynia jest do wymiany bo zaczyna sie sypac:(


[url=http://imageshack.us][img]http://img217.imageshack.us/img217/1164/95ad095b5ec71a8apa6.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pn gru 17, 2007 21:20

no czasem biegi bardzo twardo wchodza, czasem lzej, a raz nawet mialem problem ze zablokowalo mi lewarek i nie moglem go ruszyc. co myslicie? warto naprawiac czy lepiej inwestowac w skrzynie "nowa"??

czy skrzynie w silnikach 1.8 sa takie same jak np w 1.6 lub 1.3? czy maja nieco inne przelozenia?

a co o wymianie np na skrzynie z diesla? krotsza... lepsze przyspieszenie? zrobil ktos juz kiedys cos takiego?
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 21:28 przez speeder, łącznie zmieniany 1 raz.


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 17, 2007 22:00

naprawa skrzyni u dobrego mechanika (dam ci namiar w pobliżu Kraka na priv jak chcesz) kosztuje koło 600 zeta plus minus. Więc musisz sam decydować, skrzyń od innych silników szczególnie diesli nie zakładaj, zmieni się charakterystyka auta za bardzo.
W cenie naprawy jest głównie robocizna, z tym że akurat to łożysko igiełkowe jest jedną z drożych części i kosztuje ok 50-60 zeta, ale zawsze przy okazji trzeba pozmieniać simeringi, olej itd


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pn gru 17, 2007 22:24

hmm.. 600 zl to zdecydowanie za duzo... za 300 mozna juz kupic cala skrzynie i wymienic z kumplem.:) albo zlapac sie za naprawe samemu.. bardzo trudo jest rozkrecic skrzynie? jakies techniki skomplikowane? itd?


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 17, 2007 22:29

jest to za duzo jak do mk2 wolalbym kupic uzywke


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » pn gru 17, 2007 22:32

no to sie zgadzamy..:)

jeszcze prosba o wyjasnienie ( moze krok po kroku?) jak sciagnac skrzynie, rozebrac itd.. moze sie ktos pokusi...? :-)


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn gru 17, 2007 23:43

rozebrac to nie problem ale zlozyc ja pozniej do kupy to jest juz zagarmistrzowska robota, w ksiazce sam naprawiam do mk2 powinno byc wiekszosc zeczy opisana


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » pn gru 17, 2007 23:45

zacznik kolego od lozyska wyciskowego... jak jestes zdolny to wymienisz je nawet bez zciagania kola.... ( udalo mi sie to zrobic :D )

podnosil lekko autko z przodu od strony kierowcy, sciagasz oragla blaszke ze znaczkiem VW
najlepiej jakims nozem i srubokretem.... sciagasz zabezpienienie z dzwogienki...
potem odpinasz linke wyciagasz cala dzwgienkiei delikatnie wyciagasz lozysko, najelpiej cienkim druciekm, lub czyms takim...
zkladasz odwtornie jak demontaz :)


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » wt gru 18, 2007 00:01

Pekol ,a uwazasz ze to moze byc powodem mojego problemu?


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt gru 18, 2007 00:11

jest jeszcze jedna opcja w miare optymistyczna, mechanizm roznicowy jest nitowany z tego co wiem, czesc uzytkownikow przy rozbiorce, naprawie lub tuningu skreca go na sruby, moze ktorys z nitow puscil i wystarczy go tylko skrecic, przy jezdzeniu trzeba ostroznie bo jak sie rozpadnie to cala skrztynia rowniez, potrafi nawet obudowe rozwalic


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » wt gru 18, 2007 00:13

moze byc, ale niemusi...


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Awatar użytkownika
speeder
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: sob lut 12, 2005 21:02
Lokalizacja: powiedzmy Krakow:-)
Kontakt:

Post autor: speeder » wt gru 18, 2007 00:26

heh... zaden mi to optymizm :crazy: zepsute tak czy siak no ale jutro to poogladam wszystko jeszcze. a cz to lozysko o ktorym pisales (po sciagniecu blaszki) bedzie na tyle widoczne zeby zobaczyc czy jest zuzyte/ rozwalone?

a tak co do mechanizmu roznicowego, to czy moze stukac jak samochod stoi w miejscu?
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 00:33 przez speeder, łącznie zmieniany 2 razy.


moj mk3 GTI 20 jahre: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=223042&postdays=0&postorder=asc&start=0 zapraszam do oceny i komentowania :)

Awatar użytkownika
pekol
VW WLKP
Posty: 877
Rejestracja: pn gru 19, 2005 01:34
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: pekol » wt gru 18, 2007 00:38

niezabardzi zobaczysz jak wyglada lozysko... musisz je miec wyciagniewte...
:(


Obrazek
Służę pomocą z VAG

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 419 gości