Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe (stukanie)?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe (stukanie)?
Otóz często musze wymieniać te blaszki przy zaciskach, które odpowiadają za przytrzymywanie klocków hamulcowych. Co jakieś 2-4 miesiące jest to samo tzn stukanie na nierównościach, a po wcisnieciu lekko hamulca stukanie ustaje. Czy są na to jakies sposoby? Może tych blaszek jest kilka rodzaji, a ja wymieniam na niewłaściwe? Czemu tak sie dzieje? Macie jakies pomysły?
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 10:10 przez Michnik, łącznie zmieniany 1 raz.
- robsonic
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
- Lokalizacja: Szczecin / ZPL
- Kontakt:
Też tak miałem jak jeździłem na klockach Fomar Friction kupowanych w InterCars. Założyłem orgyinalne z serwisu i po kłopocieMichnik pisze:Co jakieś 2-4 miesiące jest to samo tzn stukanie
W ogóle robiąc ok 4000 km miesięcznie przekonałem się, że na elementach eksploatacyjnych zawieszenia i hamulców nie opłaca się oszczędzać bo więcej wydasz na słabe części i robocizne niż kupując droższe części. No chyba że autko mało używasz to może ma to sens.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 16:15 przez robsonic, łącznie zmieniany 1 raz.
Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
A może wymiar klocków jest źle dobrany? Mają wchodzić w prowadnice bez luzów. Jaki to rodzaj hamulców? Oba klocki w kole są jednakowe czy asymetryczne? Jeśli są dobre to ja zawsze przy zakładaniu nowych sprężynek podginałem je tak żeby mocniej dociskały klocek.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Nie no klocki dobre na 100%. I nie dzieje się to od razu tylko po jakiś 2 - 4 miesiącach. Blaszki doginam przy zakładaniu, ale to nie wiele daje...Paweł Marek pisze:A może wymiar klocków jest źle dobrany? Mają wchodzić w prowadnice bez luzów. Jaki to rodzaj hamulców? Oba klocki w kole są jednakowe czy asymetryczne? Jeśli są dobre to ja zawsze przy zakładaniu nowych sprężynek podginałem je tak żeby mocniej dociskały klocek.
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
- Lokalizacja: WB*****
Re: Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe(stukanie
jeśli na nowych nic nie stuka a po jakimś czasie stukają to najprawdopodobniej jak spojrzysz na prowadnice po wyjeciu klocków to zobaczysz że tam są wypracowane prowadnice czyli są niewielkie wgłębienia od styku prowadnic z klockami i ich wspólnej pracy im starszy samochód tym wieksze wyrobienie prowadnic.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Re: Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe(stukanie
Skoro tak to powstaje pytanie co muszę wymienić? Prowadnice?Dziadek54 pisze:jeśli na nowych nic nie stuka a po jakimś czasie stukają to najprawdopodobniej jak spojrzysz na prowadnice po wyjeciu klocków to zobaczysz że tam są wypracowane prowadnice czyli są niewielkie wgłębienia od styku prowadnic z klockami i ich wspólnej pracy im starszy samochód tym wieksze wyrobienie prowadnic.
Re: Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe(stukanie
prowadnice są przykręcane do obudowy piasty na dwóch śrubach tak że nie ma problemu z ich wymianąMichnik pisze:Skoro tak to powstaje pytanie co muszę wymienić? Prowadnice?Dziadek54 pisze:jeśli na nowych nic nie stuka a po jakimś czasie stukają to najprawdopodobniej jak spojrzysz na prowadnice po wyjeciu klocków to zobaczysz że tam są wypracowane prowadnice czyli są niewielkie wgłębienia od styku prowadnic z klockami i ich wspólnej pracy im starszy samochód tym wieksze wyrobienie prowadnic.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://www.allegro.pl/item1110630877_kl ... 01745.html jak masz takie ze sprężynami dodatkowych nie trzeba dawać, jeśli takie to trzeba http://www.allegro.pl/item1087769590_kl ... _polo.html
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości