Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe (stukanie)?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- 
				Michnik
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 623
 - Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
 - Lokalizacja: Skarżysko
 - Auto: Golf IV TDI
 - Silnik: ARL
 
Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe (stukanie)?
Otóz często musze wymieniać te blaszki przy zaciskach, które odpowiadają za przytrzymywanie klocków hamulcowych. Co jakieś 2-4 miesiące jest to samo tzn stukanie na nierównościach, a po wcisnieciu lekko hamulca stukanie ustaje. Czy są na to jakies sposoby? Może tych blaszek jest kilka rodzaji, a ja wymieniam na niewłaściwe? Czemu tak sie dzieje? Macie jakies pomysły?
			
													
					Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 10:10 przez Michnik, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- robsonic
 - Nowicjusz

 - Posty: 49
 - Rejestracja: pn sie 21, 2006 23:25
 - Lokalizacja: Szczecin / ZPL
 - Kontakt:
 
Też tak miałem jak jeździłem na klockach Fomar Friction kupowanych w InterCars. Założyłem orgyinalne z serwisu i po kłopocieMichnik pisze:Co jakieś 2-4 miesiące jest to samo tzn stukanie
W ogóle robiąc ok 4000 km miesięcznie przekonałem się, że na elementach eksploatacyjnych zawieszenia i hamulców nie opłaca się oszczędzać bo więcej wydasz na słabe części i robocizne niż kupując droższe części. No chyba że autko mało używasz to może ma to sens.
Pozdrawiam
					Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 16:15 przez robsonic, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Zobacz [b][i]Black Angel[/i][/b] [b]by robsonic[/b]:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
						[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139212][img]http://images33.fotosik.pl/75/d0d8911274319e75med.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
A może wymiar klocków jest źle dobrany? Mają wchodzić w prowadnice bez  luzów. Jaki to rodzaj hamulców? Oba klocki w kole są jednakowe czy asymetryczne? Jeśli są dobre to ja zawsze przy zakładaniu nowych sprężynek podginałem je tak żeby mocniej dociskały klocek.
			
									
									Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						- 
				Michnik
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 623
 - Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
 - Lokalizacja: Skarżysko
 - Auto: Golf IV TDI
 - Silnik: ARL
 
Nie no klocki dobre na 100%. I nie dzieje się to od razu tylko po jakiś 2 - 4 miesiącach. Blaszki doginam przy zakładaniu, ale to nie wiele daje...Paweł Marek pisze:A może wymiar klocków jest źle dobrany? Mają wchodzić w prowadnice bez luzów. Jaki to rodzaj hamulców? Oba klocki w kole są jednakowe czy asymetryczne? Jeśli są dobre to ja zawsze przy zakładaniu nowych sprężynek podginałem je tak żeby mocniej dociskały klocek.
- 
				Marcinelli
 - Mały gagatek

 - Posty: 57
 - Rejestracja: pn sie 20, 2007 21:29
 - Lokalizacja: WB*****
 
Re: Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe(stukanie
jeśli na nowych nic nie stuka a po jakimś czasie stukają to najprawdopodobniej jak spojrzysz na prowadnice po wyjeciu klocków to zobaczysz że tam są wypracowane prowadnice czyli są niewielkie wgłębienia od styku prowadnic z klockami i ich wspólnej pracy im starszy samochód tym wieksze wyrobienie prowadnic.
			
									
									- 
				Michnik
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 623
 - Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
 - Lokalizacja: Skarżysko
 - Auto: Golf IV TDI
 - Silnik: ARL
 
Re: Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe(stukanie
Skoro tak to powstaje pytanie co muszę wymienić? Prowadnice?Dziadek54 pisze:jeśli na nowych nic nie stuka a po jakimś czasie stukają to najprawdopodobniej jak spojrzysz na prowadnice po wyjeciu klocków to zobaczysz że tam są wypracowane prowadnice czyli są niewielkie wgłębienia od styku prowadnic z klockami i ich wspólnej pracy im starszy samochód tym wieksze wyrobienie prowadnic.
- 
				greg
 
Re: Czemu ciągle trzeba wymieniać blaszki hamulcowe(stukanie
prowadnice są przykręcane do obudowy piasty na dwóch śrubach tak że nie ma problemu z ich wymianąMichnik pisze:Skoro tak to powstaje pytanie co muszę wymienić? Prowadnice?Dziadek54 pisze:jeśli na nowych nic nie stuka a po jakimś czasie stukają to najprawdopodobniej jak spojrzysz na prowadnice po wyjeciu klocków to zobaczysz że tam są wypracowane prowadnice czyli są niewielkie wgłębienia od styku prowadnic z klockami i ich wspólnej pracy im starszy samochód tym wieksze wyrobienie prowadnic.
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
http://www.allegro.pl/item1110630877_kl ... 01745.html jak masz takie ze sprężynami dodatkowych nie trzeba dawać, jeśli takie to trzeba http://www.allegro.pl/item1087769590_kl ... _polo.html
			
									
									Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
						Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 95 gości

