zgasł na trasie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

zgasł na trasie

Post autor: Warmiak » ndz gru 16, 2007 13:58

Witam.Sprawa wygląda następująco.Jade i nagle delikatnie zaczęła sie swiecic lampka akumulatora(ładowanie).jade dalej.lampka znow sie pali,coraz mocniej.nagle dołacza do niej lampka oleju.Nagle predkosciomierz i obrotomierz spadły do zera,auto dalej jechało....jeszcze kilka metrów i zgasł.zaglądam pod maske...niby wszystko wporzadku.Olej wporzadku.Odpala za 5 razem.jade jakies 200 m i gasnie juz na amen.Swiatła sie juz nie palą (awaryjne)....czyli nie ma prądu.Od czego zacząć szukanie przyczyny?Pomocy.Auto własnie zlawetowane.Dodam ze jakis czas temu akumulator był ładowany poniewaz ktoś się włamał bagaznikiem i zostawił otwarty a lampka w bagazniku rozładowała go.Czy to ma wpływ?
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 11:28 przez Warmiak, łącznie zmieniany 2 razy.


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
TomiTT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: czw lip 12, 2007 19:13
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: TomiTT » ndz gru 16, 2007 14:05

Pasek klinowy wporządku ?



Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: Warmiak » ndz gru 16, 2007 14:11

a jak sprawdzic ze jest wporzadku.....napiety w miare....jak go biore reka to troche go mozna ruszyc


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz gru 16, 2007 14:14

Mi to wygląda na padniety alternator.
padły albo szczotki.albo regulator napiecia.
są przypadki że alternator nie bedzie ładował i nie zapali sie kontrolka od ładowania(sa to czeste przypadki).
pproponuje wymontowac alternator i do elektryka.


Gdy alternator nie ładuje to pobierany jest prad z akumulatora i gdy akumulator sie rozładuje to tak to własnie wyglada jak opisujesz.

[ Dodano: 16 Gru 2007 13:16 ]
gdybys miał luzny pasek klinowy to by ci strasznie piszczał a tak chyba nie było?



Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: Warmiak » ndz gru 16, 2007 14:18

nie nic nie piszczy.Auto idzie fest przy ruszaniu tez nawet nie miałknie.Mysle ze to faktycznie alternator.Bo lampa zrobiła sie bardziej czerwona jak włączyłem radio.....a jak wymontować alternator?


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz gru 16, 2007 14:27

-trzeba najpierw odłaczyć wszystkie kable od niego.
-odkrecic śrube od napinacza paska klinowego i ten pasek zdjac.
- nastepnie odkrecić śrube od łapy alternatora ija wyjac
-jesli alternator nie bedzie chciał wyjsc z uchwytu łapy to trzeba go troche styknac młotkiem i wyjdzie napewno.

to jest dziecinnnie proste nawet dla amatora 10.min roboty



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » ndz gru 16, 2007 14:49

Wyjmij regulator napięcia z alternatora w golfie jest w nim szczotkotrzymacz, jeżeli szczotki są krótsze niż 5 mm to znasz już przyczyne. Aby go wyjąć musisz odkręcić żebrowaną maskownice po prawej stronie alternatora i odkrecić regulator, jest na trzech śrubach z tego co pamiętam.
Jak znajde foto to podeśle.
Obrazek
Jest lepiej mam schemat budowy :helm:
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 15:06 przez Cultstyle, łącznie zmieniany 1 raz.


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

Post autor: TOMMy_VW » ndz gru 16, 2007 15:14

Też obstawiam alternator. Mój Ojciec też miał coś takiego i to był alternator. Znalazł na szrocie tani i śmiga dalej.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
Warmiak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 12:31
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

Post autor: Warmiak » pn gru 17, 2007 09:29

kazdy kto probował pomoc w tym temacie dostaje plusa:P :kufel:


My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza

[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pn gru 17, 2007 14:04

nie rozbieraj altelnatora narazie ,
chyba wypada najpierw sprawdzic czy jest ładowanie ?
wlacz silnik i zmierz napiecie na akumulatorze
powinno byc okolo 14 V
jak nie ma to altelnator-regulator napięcia padł
po drugie jak naładujesz akumulator prostownikiem to powinien ci chodzic normalnie
przynajmniej z godzine na swiatlach nawet

ale prawdopodobnie tak jak pisza inni ladowania nie ma.
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 14:07 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 325 gości