zgasł na trasie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zgasł na trasie
Witam.Sprawa wygląda następująco.Jade i nagle delikatnie zaczęła sie swiecic lampka akumulatora(ładowanie).jade dalej.lampka znow sie pali,coraz mocniej.nagle dołacza do niej lampka oleju.Nagle predkosciomierz i obrotomierz spadły do zera,auto dalej jechało....jeszcze kilka metrów i zgasł.zaglądam pod maske...niby wszystko wporzadku.Olej wporzadku.Odpala za 5 razem.jade jakies 200 m i gasnie juz na amen.Swiatła sie juz nie palą (awaryjne)....czyli nie ma prądu.Od czego zacząć szukanie przyczyny?Pomocy.Auto własnie zlawetowane.Dodam ze jakis czas temu akumulator był ładowany poniewaz ktoś się włamał bagaznikiem i zostawił otwarty a lampka w bagazniku rozładowała go.Czy to ma wpływ?
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 11:28 przez Warmiak, łącznie zmieniany 2 razy.
My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
- krzaś
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Mi to wygląda na padniety alternator.
padły albo szczotki.albo regulator napiecia.
są przypadki że alternator nie bedzie ładował i nie zapali sie kontrolka od ładowania(sa to czeste przypadki).
pproponuje wymontowac alternator i do elektryka.
Gdy alternator nie ładuje to pobierany jest prad z akumulatora i gdy akumulator sie rozładuje to tak to własnie wyglada jak opisujesz.
[ Dodano: 16 Gru 2007 13:16 ]
gdybys miał luzny pasek klinowy to by ci strasznie piszczał a tak chyba nie było?
padły albo szczotki.albo regulator napiecia.
są przypadki że alternator nie bedzie ładował i nie zapali sie kontrolka od ładowania(sa to czeste przypadki).
pproponuje wymontowac alternator i do elektryka.
Gdy alternator nie ładuje to pobierany jest prad z akumulatora i gdy akumulator sie rozładuje to tak to własnie wyglada jak opisujesz.
[ Dodano: 16 Gru 2007 13:16 ]
gdybys miał luzny pasek klinowy to by ci strasznie piszczał a tak chyba nie było?
nie nic nie piszczy.Auto idzie fest przy ruszaniu tez nawet nie miałknie.Mysle ze to faktycznie alternator.Bo lampa zrobiła sie bardziej czerwona jak włączyłem radio.....a jak wymontować alternator?
My tu Gadu-Gadu a tam panienki stygną - mówi grabarz do grabarza
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]
- krzaś
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
-trzeba najpierw odłaczyć wszystkie kable od niego.
-odkrecic śrube od napinacza paska klinowego i ten pasek zdjac.
- nastepnie odkrecić śrube od łapy alternatora ija wyjac
-jesli alternator nie bedzie chciał wyjsc z uchwytu łapy to trzeba go troche styknac młotkiem i wyjdzie napewno.
to jest dziecinnnie proste nawet dla amatora 10.min roboty
-odkrecic śrube od napinacza paska klinowego i ten pasek zdjac.
- nastepnie odkrecić śrube od łapy alternatora ija wyjac
-jesli alternator nie bedzie chciał wyjsc z uchwytu łapy to trzeba go troche styknac młotkiem i wyjdzie napewno.
to jest dziecinnnie proste nawet dla amatora 10.min roboty
Wyjmij regulator napięcia z alternatora w golfie jest w nim szczotkotrzymacz, jeżeli szczotki są krótsze niż 5 mm to znasz już przyczyne. Aby go wyjąć musisz odkręcić żebrowaną maskownice po prawej stronie alternatora i odkrecić regulator, jest na trzech śrubach z tego co pamiętam.
Jak znajde foto to podeśle.
Jest lepiej mam schemat budowy
Jak znajde foto to podeśle.
Jest lepiej mam schemat budowy
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 15:06 przez Cultstyle, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC
nie rozbieraj altelnatora narazie ,
chyba wypada najpierw sprawdzic czy jest ładowanie ?
wlacz silnik i zmierz napiecie na akumulatorze
powinno byc okolo 14 V
jak nie ma to altelnator-regulator napięcia padł
po drugie jak naładujesz akumulator prostownikiem to powinien ci chodzic normalnie
przynajmniej z godzine na swiatlach nawet
ale prawdopodobnie tak jak pisza inni ladowania nie ma.
chyba wypada najpierw sprawdzic czy jest ładowanie ?
wlacz silnik i zmierz napiecie na akumulatorze
powinno byc okolo 14 V
jak nie ma to altelnator-regulator napięcia padł
po drugie jak naładujesz akumulator prostownikiem to powinien ci chodzic normalnie
przynajmniej z godzine na swiatlach nawet
ale prawdopodobnie tak jak pisza inni ladowania nie ma.
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 14:07 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 306 gości