Problem z ładowaniem aku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

barts25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 15, 2007 20:26
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z ładowaniem aku

Post autor: barts25 » sob gru 15, 2007 21:54

Wymieniłem regulator napiecia i bez skutku. Nadal nie ma ładowania na aku. Caly czas jesty npięie 11,84. Nie wiem co mam zrobić. Proszę o porade



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob gru 15, 2007 21:57

moga byc uszkodzone diody ale tego bez rozebrania w mak alternatora niesprawdzisz.potem moze byc uszkodzony wirnik lub ktores z uzwojen



Awatar użytkownika
Lewik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 22, 2007 18:41
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Lewik » sob gru 15, 2007 22:01

sprwadz stan szczotek węglowych na komutatorze moze są zuzyte lub zawieszone a najlepiej wymontuj alternator i zmierz miernikiem każda diodę alternatora (wystarczy ze jedna zdechła i koniec ładowania)



Awatar użytkownika
abpel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 20:37
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Post autor: abpel » sob gru 15, 2007 22:36

barts25 pisze:Caly czas jesty npięie 11,84
a gdzie te napiecie mierzysz ??


[size=100][color=red][b]You´ll Never Walk Alone[/b][/color][/size]

barts25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 15, 2007 20:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: barts25 » ndz gru 16, 2007 12:18

napiecie mierze na klemach od aku. Gdzie sie znajdują dokładnie te diody?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 16, 2007 12:22

Tak dla pewności zmierz jeszcze napiecie na samym alternatorze, tzn między jego obudową a śróbą do której jest przykręcony gruby kabel. Jeśli również będzie takie małe napięcie to niema wątpliwości że alternator trzeba rozebrać, pomierzyć czy niema zwarć itd
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 12:23 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz gru 16, 2007 13:25

barts25 pisze: Gdzie sie znajdują dokładnie te diody?
musisz rozebrac alternator sa one wcisniete w metalowa obudowe.trzeba rozpolowic alternator potem odlutowac je od uzwojenia.jesli tego nierobiles moze daj dla fachowca.niejest to skomplikowane ale...



Awatar użytkownika
Jaco85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 12:51
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: Jaco85 » ndz gru 16, 2007 13:38

barts25, a szczoty kiedy wymieniales?



barts25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 15, 2007 20:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: barts25 » wt gru 18, 2007 19:26

Jaco85 pisze:barts25, a szczoty kiedy wymieniales?
Szczotkotrzymacz wymieniłem tydzień temu.

[ Dodano: 18 Gru 2007 18:28 ]
Paweł Marek pisze:Tak dla pewności zmierz jeszcze napiecie na samym alternatorze, tzn między jego obudową a śróbą do której jest przykręcony gruby kabel. Jeśli również będzie takie małe napięcie to niema wątpliwości że alternator trzeba rozebrać, pomierzyć czy niema zwarć itd
A ajk sprawdzić czy diody są ok?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 18, 2007 20:02

diod w warunkcah domowych nie ma jak za bardzo sprawdzić. Więc sprawdza się opór wirnika i uzwojeń stojana, i czy nie ma przebić do masy, a jeśli wszystko jest ok należy podejrzewać diody.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

barts25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 15, 2007 20:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: barts25 » czw gru 27, 2007 21:11

Siemka
Sprawdziłem ostatnio omomierzem rezystancje między obudową alternatora a śrubą alternatora do której jest przykręcony kabel od "+" Miernik pokazał mi wartość rezystancji równą 76 ohm. Czy to oznacza że jest gdzieś zwarcie na uzwojeniu stojana?

[ Dodano: 27 Gru 2007 20:14 ]
Ile powinien wynosic opór wirnika i stojana.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 27, 2007 21:21

Nie, tak nie sprawdzisz, po drodze jest regulator napięcia, czyli półprzewodnik. Opory pomiędzy pierścieniami ślizgowymi wirnika są rzędu 2-3 omów, a opory uzwojenia stojana około 0,2 oma mniej więcj, zależy jaki altek. Masz stary szczotkotrzymacz to wywal tranzystor, podłącz się do obu szczotek omomierzem, załóż to do altka i już możesz mierzyć opór samego wirnika.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » czw gru 27, 2007 21:40

Paweł Marek pisze:diod w warunkcah domowych nie ma jak za bardzo sprawdzić. Więc sprawdza się opór wirnika i uzwojeń stojana, i czy nie ma przebić do masy, a jeśli wszystko jest ok należy podejrzewać diody.
Da sie sprawdzić diody w warunkach domowych według schematu. Lub miernikiem na ustawionym na SYMBOL DIODY.
Jeśli żarówka świeci w obu przypadkach to DO WYMIANY !!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 21:47 przez danioo, łącznie zmieniany 3 razy.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

barts25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 15, 2007 20:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: barts25 » czw gru 27, 2007 21:40

Ja mom nowy szczotkotrzymacz. Nawiasem mówiąc to ja ma ten alternator juz w częściach. Alternator jest firmy Bosch. Mjałem duży kłopot żeby go rozebrać żyły od uzwojeń są w nim zaciskane. Prawdopodobnie jest zwarcie bo jak mierzyłem opór między obudową alternatora a śrubą do której jest przykrecony kabel od plusa to rezystancja wyniosła 76 ohm



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 189 gości