Wymiana filtra powietrza w MK2 i gaz?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Wymiana filtra powietrza w MK2 i gaz?

Post autor: mar_tec » śr lip 20, 2005 13:26

Wymieniłem filtr powietrza w golfiku II 1.6 gaźnik i okazało się ze nalezy wyregulować instalację gazową. Podjechałem do zakładu, gdzie montowałem gaz i ustawili mi tak "na słuch" gdyż analizator spalin mają w naprawie.
Co może się z tym wiazać, że w reduktorze mam prawie całkowicie wykręconą śrubkę od "wolnych obrotów na gazie" a główny zawór dochądzący do miksera jest prawie całkowicie wkręcony. Wydaje mi się ze za dużo pali niż wcześniej na starym filtrze powietrza. Czego mogę żądać przy następnej wizycie w zakładzie przy regulacji?
Czy samemu mogę cos pokręcić i przy okazji czegos nie popsuć?



Awatar użytkownika
kamil993
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt cze 24, 2005 18:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil993 » śr lip 20, 2005 13:36

u mnie wszystkie regulacje wykonywane byly na sluch i nie narzekam na spalanie i dynamike...

krecic mozesz i raczej nic nie zepsujesz, no moze poza tym ze moze sie okazac iz konieczna bedzie kolejna regulacje ;)


Scirocco Team Portal
www.scirocco.pl

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » śr lip 20, 2005 13:53

A JAK ZE SPALANIEM? CO Z FILTREM GAZU?
cZY JAK WYKRĘCAM TĘ ŚRUBKĘ W REDUKTORZE TO DAJĘ WIĘCEJ POWIETRZA CZY GAZU? CZY SPALANIE ZWIĘKSZA SIĘ CZY ZMNIEJSZA? pRZYKRĘCAJĄC ŚRUBKĘ PRZY MIKSERZE WIEM ŻE ZMNIEJSZAM DAWKĘ GAZU DOSTAJĄCĄ SIĘ DO GAŹNIKA A JAK JEST Z TĄ W REDUKTORZE?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 20, 2005 16:31

Masz zpierwsza generację zgadza się? Jeździłem z taka 10 lat. Po wymianie filtra mieszanka robi się za uboga i trzeba regulować. Potem w miarę zabrudzania filtra mieszanka sie robi coraz bogatsza i trzeba śróbkę regulacujną co paręset km dokręcać. Robiłem to na słuch bo bym zbankrutował. Objaw ten narasta jak reduktor sie starzeje. Ten typ tak ma niestety :(


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » śr lip 20, 2005 21:55

Paweł Marek pisze:Masz zpierwsza generację zgadza się? Jeździłem z taka 10 lat. Po wymianie filtra mieszanka robi się za uboga i trzeba regulować. Potem w miarę zabrudzania filtra mieszanka sie robi coraz bogatsza i trzeba śróbkę regulacujną co paręset km dokręcać. Robiłem to na słuch bo bym zbankrutował. Objaw ten narasta jak reduktor sie starzeje. Ten typ tak ma niestety :(
Na słuch to se mozna na gitarze przy grilu zagrać, pod warunkiem ze pozostali są po kilku piwach. A przy gazie to sie stosuje takie urządzonka jak analizator spalin.

A zeby nie miec takich problemow to sobie zamontowalem komp samoadaptracyjny do gazu i samo sie caly czas reguluje. Do gazownikow nie jezdze wszystko sam robie.

Wiecie że nawet jak wyregulujecie po zmianie filtra powietrza to po zatankowaniu slabszego gazu i po oziębieniu temperatury powietrza bedziecie mieli za ubogą mieszanke, a po zatankowaniu lepszej jakosci gazu i ociepleniu na dworze za bogatą????


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw lip 21, 2005 08:22

paulox pisze:A zeby nie miec takich problemow to sobie zamontowalem komp samoadaptracyjny do gazu i samo sie caly czas reguluje. Do gazownikow nie jezdze wszystko sam robie.
Co to takiego ten komputer samoadaptacyjny? Jak go podłączyć do instalacji I generacji i w jaki sposób ustawia sobie regulację. Ile takie coś kosztuje i gdzie to zamontować?



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw lip 21, 2005 09:46

mar_tec pisze:
paulox pisze:A zeby nie miec takich problemow to sobie zamontowalem komp samoadaptracyjny do gazu i samo sie caly czas reguluje. Do gazownikow nie jezdze wszystko sam robie.
Co to takiego ten komputer samoadaptacyjny? Jak go podłączyć do instalacji I generacji i w jaki sposób ustawia sobie regulację. Ile takie coś kosztuje i gdzie to zamontować?
Komputer samoadaptacyjny jest częścią instalacji 2 generacji. Jeśli masz sonde lambda mozesz go zamontować (a nawet nalezy). Ja zapłaciłem 250 łącznie z przesyłką.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw lip 21, 2005 10:03

więc nie dla mnie :( a przydaby się bardzo.
Wie może ktoś, gdzie można sciągnąc jakąś ksiązkę dotyczącą regulacji instalacji gazowych gaźnikowych I generacji? Czy można w ogóle coś takiego spotkać?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 351 gości