Silnik 1,8 RP wymiana simmeringu wału korbowego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 1,8 RP wymiana simmeringu wału korbowego
Muszę wymienić uszczelnienie wału od strony rozrządu. Do odkręcenia kół pasowych na wale trzeba dobrego klucza i zablokować wał przed obracaniem się - Jak to zrobić? Podobno ta śruba na wale jest wkręcana na klej, czy tak jest na pewno w tym silniku? Może ktoś doradzi jakim momentem dokręcić później tą śrubę?
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Dzięki Wiktor. O specjalnym uchwycie (kluczu) do zablokowania koła rozrządu to wiem, stosuje się go do ściągania tego koła np. przy wymianie uszczelniacza wałka. Pytałem o coś innego, o śrubę mocującą koło napędzające pasek rozrządu na wale silnika, jak ją odkręcić i jak bezpiecznie zablokować wał aby się nie obracał. Słyszałem, że blokuje się gdzieś przy wieńcu koła zamachowego. Może ktoś przerabiał ten temat? Bardzo proszę o podpowiedzi.
[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 19:43 ]
Koledzy doradźcie coś odnośnie roboty przy wymianie simmeringu....
[ Dodano: Pią Gru 14, 2007 19:43 ]
Koledzy doradźcie coś odnośnie roboty przy wymianie simmeringu....
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
- woytasss_81
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Zdejmujesz zaślepke tam gdzie ustawiasz zapłon na lapmie stroboskopowej i właśnie tam blokujesz koło zamachowe na wieńcu, najlepiwj czymś płaskim, zresztą poczujesz obracajac wałem, zblokuje sie. Zrób znaki na wale, tj na kole od rozrządu żeby póżniej wrocic w to miejsce. Ale i tak bedzie bieda to odkrecic, trzeba dużo chleba zjeśc.
SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Pierwsza proba: zostawiasz auto na piątce i opierasz zderzakiem o mur lub drzewo, raczej się nie uda, nie masz możliwości manewru odpowiednio długą przedłużką.
Druga metoda: robisz sobie blokadę czyli bierzesz kątownik czy płaskownik w którym robisz otwory na śróby mącujące do kółka wału koło pasowe, przykręcasz go o jazda
trzecia metoda: odkręcasz miskę, blokujesz wał korbowy kawałkiem drewna.
Sróba jest cholernie ciężka do odkręcenia. jeśli nie masz kanału, porządnego klucza to nawet się za to nie bierz. Daj zarobić mechanikowi z odpowiednimi narzędziemi, lub przynajmniej każ sobie poluzować śróbę w komfortowych wrunkach warsztatowych
Druga metoda: robisz sobie blokadę czyli bierzesz kątownik czy płaskownik w którym robisz otwory na śróby mącujące do kółka wału koło pasowe, przykręcasz go o jazda
trzecia metoda: odkręcasz miskę, blokujesz wał korbowy kawałkiem drewna.
Sróba jest cholernie ciężka do odkręcenia. jeśli nie masz kanału, porządnego klucza to nawet się za to nie bierz. Daj zarobić mechanikowi z odpowiednimi narzędziemi, lub przynajmniej każ sobie poluzować śróbę w komfortowych wrunkach warsztatowych
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- woytasss_81
- Mały gagatek
- Posty: 142
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 17:07
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Słyszałem jeszcze kiedyś o takim micie, że zakładasz klucz na tą srube i blokujesz go poprzecznie, czyli prostopadle, tak zeby po obruceniu sie o cos zablokował i wtedy zakrecic rozrusznikiem, że niby podobno tak mozna ją popuscic ale nie chce mi sie wierzyc w to.
SPRZEDAM NOWE CZĘŚCI SAMOCHODOWE MARKOWE, RÓŻNE MODELE, ZAPRASZAM, kontakt GG PW lub tel. 608-65-67-67
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości