Założyłem MFA do TDI 1Z lecz nie działa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pt sty 26, 2007 00:24

marcin-kielce pisze: na wyświetlaczu 3 poziome kreski.
Moze glupie pytanie ale rozgrzales silnik ? Temp oleju pokazuje dopiero od 50*C. Ponizej tego "---"



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt sty 26, 2007 09:23

może się nieznamale z tego co wiem jest zatopiony ale wsilikonowej izolacji. Dopiero jak się klocki zedrą to zdziera się również izolacja i wtedy przewód styka się domasy i zapala kontrolkę.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » pt sty 26, 2007 09:59

ale bigozz czy na przewodzie jest masa czy nie to kontrolka świeci. A co do sposobu kotrolowania grubości okładzin to obaj chyba macie rację, może to być sterowane na 2 sposoby które opisaliście.

A wczoraj zrobiłem 30 km z tym ze 2 razy po 15 z dłuższym postojem wydaje mi sie że olej powinien sie zagrzać do tych 50 stopni choć wiadomo, że olej grzeje sie sporo dłużej niż ciecz chłodząca, no i na dworze było -5 st. C



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pt sty 26, 2007 10:25

widocznie coś jest nie tak z tymi zegarami. tak nie powinno być.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » sob sty 27, 2007 00:29

sprawdz polaczenie kostka licznika przewod 17 z U1/1 czy napewno wszystko kontaktuje moze poprostku kabelek ci sie rozlaczyl miedzy licznikiem a skrzynka dlatego ci nie pokazjue temperatury oleju. A kabel od czujnika temperatury do skrzynki bezpiecznikow oczywiscie masz bezposrednio podlaczony


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » śr gru 12, 2007 21:37

michas28 pisze:
marcin-kielce pisze:Nie udało mi sie tylko wygasić tej ciąglę swiecącej sie kontrolki od hamulców, podpinałem pod pin 14 masę tak jak pisał michas28 lecz nie dało to żadnego efektu, kontrolka cały czas sie świeci...
nie pamietam dokladnie, niemam teraz auta poniewaz jestem za granica ale wiem ze ta kontrolke zgasilem ewentualnie mozesz wyjac zarowke jezeli cie to drazni
napisz czy jak zaciagasz reczny to zapala ci sie kontrolka od recznego druga czy niema zadnej reakcji. za hamulce czyli kontrolke recznego i poziomu plynu hamulcowego odpowiada 18 pin licznika i musi byc podlaczony do U2/10

witam Wszystkich
nie pisze za często bo staram się korzystać z opcji szukaj

problem jak wyżej po odpięciu pinu 14 i 18 kontrolka ręcznego dalej świeci



mam dwie wiązki jedna orginalną z 1Z bez MFA
a
druga orginalną z VW lub Seata z roku 1998 z MFA

po podpieciu licznika pod jedna i druga cały czas świeci kontrolka hamulca ręcznego

moze ktoś na jakiś pomysł ?
jak narazie wyciagnełem żarówke






dziekuje za pomoc
poprawiłem
do 14 pinu przy liczniku trzeba przypiąć mase
i po problemie
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2007 11:22 przez ilio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pt gru 14, 2007 00:01

:bigok:
no i chyba problem rozwiazany
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 00:03 przez michas28, łącznie zmieniany 1 raz.


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
klimat.gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 22:11
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: klimat.gda » pn maja 26, 2008 19:52

witam wszystkich mam podobny problem, swieci sie ciagle reczny ABS i nie działa spalanie mimo to ze podłączyłem fioletowy kabelek 26 pin od zegarow do 9 pinu przy ECU, i kontrolka od nie zapietych pasów. POMOCY


MKII 1.3>>>MK3 1.9TDI>>>MK4 1.6 16V>>>MK4 1.8t GTI

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » wt maja 27, 2008 09:32

klimat.gda, napisz jaki masz licznik czy masz ABS w aucie, jak wyglada ta kontrolka od recznego bo moze jest to kontrolka zuzycia klockow a nie recznego.
Jezeli masz kontrolke niezapietych pasów to najprawdopodobniej masz licznik od Seata. Upewnij sie ze kabelek od spalania jest napewno wpiety w 9 pin ECU


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
klimat.gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 22:11
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: klimat.gda » wt maja 27, 2008 16:04

tak zegary sa od seata absu nie mam i ta kontrolka to napewno reczny


MKII 1.3>>>MK3 1.9TDI>>>MK4 1.6 16V>>>MK4 1.8t GTI

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » wt maja 27, 2008 18:59

sprawdz czy napewno pin 18 licznika jest polaczony z pinem 10 wtyczki U2
zobacz tez czy przy podlaczeniu do pinu 14 masy nie zniknie kontrolka ABS.
co do kontrolki pasow niemam jest tylko chyba jedna opcja wyjac zarówke bawilem sie tym troche i nie udalo mi sie jej zgasic w inny sposob.
wiazke licznik skrzynka robiles sam czy kupiles gotowa orginalna ?


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
klimat.gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 22:11
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: klimat.gda » wt maja 27, 2008 20:58

kupiłwm nową (uzywke) wiazke od golfa ktory miał wczesniej MFA i niczym sie nie rozni od mojej. jak narazie wyjełem wszystkie te zarowki bo mnie drazniły, a co ze spalaniem czemu moze nie dzialac? bo dla mnie jest to najwazniejsze


MKII 1.3>>>MK3 1.9TDI>>>MK4 1.6 16V>>>MK4 1.8t GTI

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » wt maja 27, 2008 21:20

oczywiscie kabel od pinu 26 konczyl sie kostka i dalej przedluzyles go do ECU do pinu 9 . powinno to byc wolne miejsce zaslepione biala gumka ktora wyjoles i zamiast niej wpioles wsuwke i napewno jest to pin 9 ???
jutro bede zakladal mfa koledze w TDIku to jak cos to cykne foto i zobaczysz czy to napewno to miejsce w ktore wpioles swoj kabel

[ Dodano: Wto Maj 27, 2008 21:22 ]
klimat.gda pisze:kupiłwm nową (uzywke) wiazke od golfa ktory miał wczesniej MFA i niczym sie nie rozni od mojej.
sprawdz te polaczenia czy sa te kable
PIN LICZNIKA 15 SKRZYNKA BEZP.U2/4
PIN LICZNIKA 17 SKRZYNKA BEZP.U1/1
PIN LICZNIKA 19 SKRZYNKA BEZP.U1/2
PIN LICZNIKA 6 SKRZYNKA BEZP.U2/8
PIN LICZNIKA 4 SKRZYNKA BEZP.U2/14
PIN LICZNIKA 26 WOLNA KOSTKA KABEL FILETOWO BIALY
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 21:30 przez michas28, łącznie zmieniany 3 razy.


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

Awatar użytkownika
klimat.gda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 22:11
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: klimat.gda » wt maja 27, 2008 21:36

mfa dziala przelancza sie liczy kilometry srednia predkosc i czas jazdy ale po podłączeniu pod zegary z 9 pinu ECU nie dziala mi spalanie. a podłączyłem wlasnie z tej kostki co sa 3 kable i podłączyłem fioletowo bialy kabel


MKII 1.3>>>MK3 1.9TDI>>>MK4 1.6 16V>>>MK4 1.8t GTI

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 338 gości