Tylne hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MICHAL123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 20:44
Lokalizacja: Elbląg

Tylne hamulce

Post autor: MICHAL123 » czw gru 13, 2007 03:03

Witam,
Mam problem z tylnymi hamulcami a w zasadzie jednym z nich. Od jakiegoś czasu tylny prawy zaczął skrzypieć (z tyłu mam hamulce bębnowe). Jak zaciągnie się na chwilkę ręczny to pisk mija ale wraca po jakimś czasie znowu. Miałem niedawno przegląd i wyszło na nim, że to tylne prawe koło słabiej od lewego tylnego hamuje. Mechanior powiedział, że to wina cylinderka. Myślę, że bez rozkręcenia się nie obejdzie. Na co zwracać uwagę podczas ściągania szczęk hamulcowych i ewentualnie cylinderka całego. Może już ktoś miał podobne objawy. Z góry dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw gru 13, 2007 03:45

ja mialem podobne objawy, mozliwe ze cos tam Ci pospadalo (mam na mysli sprezynki) ja u siebie wymienilem niedawno cylinderki i wszystkie sprezynki, potem oczywiscie odpowietrzanie i juz jest ok, u mnie okladziny na szczekach byly w porzadku, mozliwe ze u Ciebie kwalifikuja sie do wymiany
MICHAL123 pisze:Na co zwracać uwagę podczas ściągania szczęk hamulcowych
zapamietaj dokladnie układ sprezynek :) tutaj masz fotoporade http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a+szcz%EAk
beben moze Ci nie chciec zejsc, wiec np. przy lewym kole (po jego zdjeciu i wyjeciu lozyska zew.) wkladasz srubokret w lewy gorny otwor po srubie i przekrecasz bebnem w prawo, mechanizm samoregulacji powinien sie podniesc i powinny poluzowac sie szczeki, przy prawym kole wkladasz srubokret w prawy gorny otwor a krecisz bebnem w lewo
jakbys mial jakies problemy to pisz :bigok:


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw gru 13, 2007 08:36

Kisiel dobrze radzi, ale raczej przygotuj się na kupno nowego cylinderka i wymianę to będziesz miał na dłużej pociechę z jazdy, a koszt niewielki (radzę od razu wymienić cylinderki w obu bębnach)


valerio

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw gru 13, 2007 09:28

Tak dobre rady fotoporada jest OK. Zainwestuj też w szczęki (chyba że naprawdę są zdrowe) i dokładnie wszystko wyczyść a elementy rychome tzn osie obr. szczęk itp dobrze jest przesmarować smarem grafitowym ale delikatnie żeby nic nie po wyłaziło na okładziny :satan:
unikniesz w ten sposób za pewien czas innej bolączki trójek z bębnami mianowicie piszcżacych hamulców po po każdym naciśnięciu pedału (latem przy otwartych szybach można dostać szału!!)



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw gru 13, 2007 09:44

MICHAL123, tu masz cos o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=100675
w ostatnim poście jest link jak ściagnać bębny



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » czw gru 13, 2007 09:56

przesmaruj też delikatnie miejsca styku szczęki z tarczą kotwiczną ,po trzy punkty na szczęke



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw gru 13, 2007 13:42

jaszczur pisze:w ostatnim poście jest link jak ściagnać bębny
nie ma :grin:


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 13, 2007 14:22

Kisiel pisze:nie ma :grin:
a to? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 69#1099092


:-k ...

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw gru 13, 2007 16:37

misiek10111, widzialem to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... 69#1099092 (to jest ten wlasnie link na dole tematu, ktory wkleil jaszczur) ale ....
jaszczur pisze:w ostatnim poście jest link jak ściagnać bębny
a ja za chiny nie moge znalezc opisu jak scignac BĘBNY, tam jest jak wyjac lozyska (wew. i zew.) ale nie ma tego o czym ja pisalem wyzej (o luzowaniu mechanizmu samoregulacji szczek aby mozna bylo bez problemu zdjac beben)


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 13, 2007 17:03

Kisiel od strony tylnej belki są otw. za pomocą śrubokrętu poniesiesz klin samoregulatora
Kisiel pisze:a ja za chiny nie moge znalezc opisu jak scignac BĘBNY,
a to??!!
popuszcamy sruby koła
podstawiamy lewarek
zdjmujemy koło
kołpaczek piasty
wyciągamy zabezpieczenie nakrętki koronowej
odkrecamy nakrętke piasty
beben na warsztat
ewentualnie masz foty ze składania a to chyba logiczne że składanie jest odwrotnością rozkładania
na fotce za pomocą kółek zaznaczyłem ci otwór i klin

Obrazek


:-k ...

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw gru 13, 2007 19:11

misiek10111 pisze:Kisiel od strony tylnej belki są otw. za pomocą śrubokrętu poniesiesz klin samoregulatora
ja wiem o tym, przeciez pisalem o tym wyzej
misiek10111 pisze:ewentualnie masz foty ze składania a to chyba logiczne że składanie jest odwrotnością rozkładania
no tak, logiczne, nie zrozumielismy sie :) mi chodzilo o zdejmowanie bebna czyli sam fakt jego sciagania (luzowanie mechanizmu samoregulacji a tam w linku tego nie ma) juz po wyjeciu lozyska zew. a tam w linku bylo o tym jak co po kolei wyciagac (zawleczke, itd... az do lozyska)


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw gru 13, 2007 19:14

Kisiel pisze:nie ma
:panna:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 13, 2007 20:22

[quote="Kisiel"]ale nie ma tego o czym ja pisalem wyzej (o luzowaniu mechanizmu samoregulacji szczek aby mozna bylo bez problemu zdjac beben)[/quoteno przecież napisałem jak -->> "od strony tylnej belki są otw. za pomocą śrubokrętu poniesiesz klin samoregulatora " i dodałem foty, jak to wszystko zsumujesz to będziesz wiedział jak zdemontować bęben :grin:


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 283 gości