problem z termostatem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z termostatem
Witam!
W czym problem?
1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat, ale teraz chciałbym sie was zapytać czy tylko... otuz auto kupowałem od starego dziadka majacego raka krtani i ze tak powiem mowil nie wyraznie, a na dodatek po kaszubsku... ciezko mi było czesc z tego zrozumiec, m in całą historię z termostatem. O co chodzi? Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego]. I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej? czy moze ktos kto to naprawiał zastosował jakies niekonwencjonalne rozwiazanie?
2. Mam instrukcje do wymiany termostatu z jakiegos manuala VW [po polsku], ale co z tego skoro nie ma obrazkow i nie potrafie go zlokalizowac... czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go? Mam benzyniaka 1.6 [ez]
Pozdrawiam,
Robert
W czym problem?
1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat, ale teraz chciałbym sie was zapytać czy tylko... otuz auto kupowałem od starego dziadka majacego raka krtani i ze tak powiem mowil nie wyraznie, a na dodatek po kaszubsku... ciezko mi było czesc z tego zrozumiec, m in całą historię z termostatem. O co chodzi? Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego]. I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej? czy moze ktos kto to naprawiał zastosował jakies niekonwencjonalne rozwiazanie?
2. Mam instrukcje do wymiany termostatu z jakiegos manuala VW [po polsku], ale co z tego skoro nie ma obrazkow i nie potrafie go zlokalizowac... czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go? Mam benzyniaka 1.6 [ez]
Pozdrawiam,
Robert
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 22:38 przez robgr85, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]
to jest normalne że woda jest przelewana do zbiorniczka - termostat tu nie ma nic do rzeczyrobgr85 pisze:Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego].
tak jest to mormalne wraz ze wzrostem obr. pompka sie szybciej kręci i stąd ten wzrost przepływurobgr85 pisze:I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej?
termostat znajduje się na pompie wiodnej, jego obydowa jest przykręcona do pompy, od obudowy termostatu idzie gruby wąż do chłodnicy -- ten dolnyrobgr85 pisze:czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go?
...
wow... to sie jakchs głupot naczytałem... gdzies tam pisali ze przy całkowicie zimnym silniku termostat powinien cos tam blokowac i woda nie powinna płynąć... [jakos dziwnie w poldku ktorego kiedys miałem było tak ze jak silnik był zimny to nie przelewało wody w układzie].misiek10111 pisze:to jest normalne że woda jest przelewana do zbiorniczka - termostat tu nie ma nic do rzeczyrobgr85 pisze:Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego].
Wielkie dzięki! dzięki Tobie jestem pare złotych do przodu
pozdr,
Robert
[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]
Awaria termostatu ma dwa podstawowe objawy. Albo silnik się przegżewa albo pozostaje zbyt zimny. Jeżeli po przejechaniu ok 10 kilometrów wskazówka wyraźnie odchyla się od pionu w jedną albo drugą stronę może to świadczyć o awarii termostatu. W przeciętnym silniku mk2 wskazówka stoi około pionu przy normalnej temperaturze pracy.robgr85 pisze:1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat,
rozumiem ze termostat struje wentylatorem, czyż nie?guli pisze:Awaria termostatu ma dwa podstawowe objawy. Albo silnik się przegżewa albo pozostaje zbyt zimny. Jeżeli po przejechaniu ok 10 kilometrów wskazówka wyraźnie odchyla się od pionu w jedną albo drugą stronę może to świadczyć o awarii termostatu. W przeciętnym silniku mk2 wskazówka stoi około pionu przy normalnej temperaturze pracy.robgr85 pisze:1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat,
odnosnie samego "przejechania 10 kiloretów" to w jakiej temp otoczenia, na trasie czy w miejskim ruchu?
[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
wentylatorem steruje czujnik umieszczony na chlodnicy , ale termostat ma na wentylator pewien posredni wplyw, bo jesli termostat sie nie otworzy, to nie wlaczy obiegu przez chlodnice, i czujnik na chlodnicy nie wlaczy wentylatora(bo w chlodnicy bedzie ciagle zimny plyn)
Co do przejechania 10 km to jest taka odleglosc, po ktorej auto bez wzgledu na sposob jazdy i temperature na zewnatrz powinno osiagnac juz te 90 stopni (czyli wskazowka na srodku skali), np. u mnie w golfie po jakis 4-5 km juz jest wskazowka na srodku
Co do przejechania 10 km to jest taka odleglosc, po ktorej auto bez wzgledu na sposob jazdy i temperature na zewnatrz powinno osiagnac juz te 90 stopni (czyli wskazowka na srodku skali), np. u mnie w golfie po jakis 4-5 km juz jest wskazowka na srodku
Węże pękły? To coś przykrego, może masz walniętą uszczelkę pod głowicą i kompresja idzie w węże i je rozwala. Sprawdź ręką jaka jest "twardość węży" na zgaszonym silniku, później to samo zobacz na silniku uruchomionym. Jeśli są bardzo twarde to można podejrzewać najgorsze - uszczelka. Obym się mylił. Do odczytu temperatury w zegarze potrzebne są dwie rzeczy - sprawny czujnik temperatury i prawidłowo podłączony do niego sprawny wskaźnik. Jeśli elektryka jest dla ciebie tabu, to wizyta u elektryka będzie konieczna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 326 gości