problem z termostatem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

problem z termostatem

Post autor: robgr85 » czw lis 02, 2006 05:39

Witam!

W czym problem?

1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat, ale teraz chciałbym sie was zapytać czy tylko... otuz auto kupowałem od starego dziadka majacego raka krtani i ze tak powiem mowil nie wyraznie, a na dodatek po kaszubsku... ciezko mi było czesc z tego zrozumiec, m in całą historię z termostatem. O co chodzi? Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego]. I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej? czy moze ktos kto to naprawiał zastosował jakies niekonwencjonalne rozwiazanie?

2. Mam instrukcje do wymiany termostatu z jakiegos manuala VW [po polsku], ale co z tego skoro nie ma obrazkow i nie potrafie go zlokalizowac... czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go? Mam benzyniaka 1.6 [ez]

Pozdrawiam,
Robert
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 22:38 przez robgr85, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lis 02, 2006 07:44

robgr85 pisze:Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego].
to jest normalne że woda jest przelewana do zbiorniczka - termostat tu nie ma nic do rzeczy
robgr85 pisze:I tu rodzi sie moje pytanie... czy to normalne że przy wzroście obrotów woda płynie szybciej?
tak jest to mormalne wraz ze wzrostem obr. pompka sie szybciej kręci i stąd ten wzrost przepływu
robgr85 pisze:czy moglby ktorys z kolegow strzelic fotke i zaznaczyć go?
termostat znajduje się na pompie wiodnej, jego obydowa jest przykręcona do pompy, od obudowy termostatu idzie gruby wąż do chłodnicy -- ten dolny


:-k ...

truskawaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: śr maja 24, 2006 20:18
Lokalizacja: Hatfield/KRAPKOWICE
Kontakt:

Post autor: truskawaa » czw lis 02, 2006 07:56

Dokładnie tak... :-)



Awatar użytkownika
GEORG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: śr gru 22, 2004 10:55
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: GEORG » czw lis 02, 2006 08:36

Witam. Kolega wyżej napisał dokładnie i na temat.
Żeby każda pomoc tak wyglądała :pub:


VW RULEZ :)

robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » czw lis 02, 2006 12:03

misiek10111 pisze:
robgr85 pisze:Otuż wiem że termostat nie działa poprawnie gdyż cały czas pracuje pompka [tzn pompuje caly czas do zbiornika wyrownawczego].
to jest normalne że woda jest przelewana do zbiorniczka - termostat tu nie ma nic do rzeczy
wow... to sie jakchs głupot naczytałem... gdzies tam pisali ze przy całkowicie zimnym silniku termostat powinien cos tam blokowac i woda nie powinna płynąć... [jakos dziwnie w poldku ktorego kiedys miałem było tak ze jak silnik był zimny to nie przelewało wody w układzie].

Wielkie dzięki! dzięki Tobie jestem pare złotych do przodu :)

pozdr,
Robert


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw lis 02, 2006 13:22

robgr85 pisze:1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat,
Awaria termostatu ma dwa podstawowe objawy. Albo silnik się przegżewa albo pozostaje zbyt zimny. Jeżeli po przejechaniu ok 10 kilometrów wskazówka wyraźnie odchyla się od pionu w jedną albo drugą stronę może to świadczyć o awarii termostatu. W przeciętnym silniku mk2 wskazówka stoi około pionu przy normalnej temperaturze pracy.



siwik1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 28, 2006 10:24
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: siwik1 » czw lis 02, 2006 13:49

ktory z czujnikow ( kolor) odpowiada za wskaznik temp. plynu chlodzacego na desce rozdzielczej ? golf II 1.8 RH



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » czw lis 02, 2006 14:01

guli pisze:
robgr85 pisze:1.Otuz z tego co sie orientuje to mam popsuty termostat,
Awaria termostatu ma dwa podstawowe objawy. Albo silnik się przegżewa albo pozostaje zbyt zimny. Jeżeli po przejechaniu ok 10 kilometrów wskazówka wyraźnie odchyla się od pionu w jedną albo drugą stronę może to świadczyć o awarii termostatu. W przeciętnym silniku mk2 wskazówka stoi około pionu przy normalnej temperaturze pracy.
rozumiem ze termostat struje wentylatorem, czyż nie?
odnosnie samego "przejechania 10 kiloretów" to w jakiej temp otoczenia, na trasie czy w miejskim ruchu?


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » czw lis 02, 2006 14:57

wentylatorem steruje czujnik umieszczony na chlodnicy , ale termostat ma na wentylator pewien posredni wplyw, bo jesli termostat sie nie otworzy, to nie wlaczy obiegu przez chlodnice, i czujnik na chlodnicy nie wlaczy wentylatora(bo w chlodnicy bedzie ciagle zimny plyn)

Co do przejechania 10 km to jest taka odleglosc, po ktorej auto bez wzgledu na sposob jazdy i temperature na zewnatrz powinno osiagnac juz te 90 stopni (czyli wskazowka na srodku skali), np. u mnie w golfie po jakis 4-5 km juz jest wskazowka na srodku



Awatar użytkownika
arovr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:26
Lokalizacja: Bolszewo

Post autor: arovr6 » śr gru 12, 2007 22:25

a co zrobic jak wskazówka nie działa na liczniku caly licznik zmieniac.>?? nie moge odczytac emp. wody..dodam ze mi dwa węze juz pękły..


----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587

Jozef
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: czw lut 24, 2005 09:50
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Jozef » czw gru 13, 2007 23:06

Węże pękły? To coś przykrego, może masz walniętą uszczelkę pod głowicą i kompresja idzie w węże i je rozwala. Sprawdź ręką jaka jest "twardość węży" na zgaszonym silniku, później to samo zobacz na silniku uruchomionym. Jeśli są bardzo twarde to można podejrzewać najgorsze - uszczelka. Obym się mylił. Do odczytu temperatury w zegarze potrzebne są dwie rzeczy - sprawny czujnik temperatury i prawidłowo podłączony do niego sprawny wskaźnik. Jeśli elektryka jest dla ciebie tabu, to wizyta u elektryka będzie konieczna.



Awatar użytkownika
szyninho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Wschowa
Kontakt:

Post autor: szyninho » czw gru 13, 2007 23:38

POZYCJA NR 5
Obrazek


[url=http://imageshack.us][img]http://img141.imageshack.us/img141/2262/szyninhofq0.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw gru 13, 2007 23:59

co do wymiany termostatu mzoesz zajrzeć do FAQu..
są tam dwie porady...

jesli termostat jest popsuty i "zawiesił" sie na zamkniętym to po pewnym czasie bedzie Ci płyn zbiorniczkiem wywalać...


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 326 gości