(Mk III) Chyba łożysko

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czester
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: sob sty 15, 2005 11:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

(Mk III) Chyba łożysko

Post autor: czester » pn lip 18, 2005 14:04

Witam wszystkich
Problem polega na tym że, coś wyje strasznie z przodu samochodu myślałem że to może opony (15x50x195) pojechałem do wulkanizatora a on podniusł auto i rozpędził koła do około 130 km/h i stwierdził że to nie opony lecz skrzynia wyje ale według mniue jest to chyba łożysko koła tylko nie wiem którego bo bardzo przenosi sie to wycie .
mam pytanie jak stwierdzić czy to napewno łożysko, potem które i ile może kosztować wymiana
z góry dzięki za pomoc



kfk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt maja 06, 2005 14:42
Lokalizacja: Poznań/Międzychód

Post autor: kfk » pn lip 18, 2005 15:00

Jak sprawdzić, czy to łożysko? Mój znajomy mechanik po prostu chwycił za górną część koła (lewy przód) i pociągnął do siebie. Koło lekko się odchyliło i dało się usłyszeć "bliżejnieokreślony" dźwięk;) Po drugiej stronie nic takiego nie miało miejsca. A łożysko wymieniłem, ponieważ przy prędkości powyżej 110 kmph wyraźnie coś mi szumiało w lewym kole. Koszt łożyska ok. 80 zł + wymiana.



Awatar użytkownika
cobe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob cze 11, 2005 00:04
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: cobe » pn lip 18, 2005 23:01

u mnie ten dzwiek ( to bylo raczej buczenie ) bylo wyraznie slyszalne juz przy 110 km/h i tez wydawalo sie, ze dochodzi z przodu, ale co sie okazalo to bylo lozysko w tylnim kole, mnie kosztowalo 50 zeta za komplet



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » pn lip 18, 2005 23:34

Miałem to samo!!!wiesz co jak bedziesz jechał to przy np 120km na godzine jak bedzie yło skrec w tkóras strone podczas jazdy i wtedy *#cenzura#* czy buczy ..jak przestanie to znaczy ze masz do wymiany to łozysko w ktora strone skrecasz bo je odciazasz,....ja tak u sinie sprawdzalem i wymieniłem i mam cisze!!!


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
cobe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob cze 11, 2005 00:04
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: cobe » wt lip 19, 2005 00:21

ćwikła pisze:Miałem to samo!!!wiesz co jak bedziesz jechał to przy np 120km na godzine jak bedzie yło skrec w tkóras strone podczas jazdy i wtedy nasł*** czy buczy ..jak przestanie to znaczy ze masz do wymiany to łozysko w ktora strone skrecasz bo je odciazasz,....ja tak u sinie sprawdzalem i wymieniłem i mam cisze!!!

kolega powyzej ma racje ... przy wiekszym skrecie upewnisz sie czy to lozysko i z ktorej strony



czester
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: sob sty 15, 2005 11:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: czester » wt lip 19, 2005 11:54

najgorsze jest to że to buczenie słychać najgorzej przy 50 km/h
czy przy tej prędkości łożysko jak jest jebnięte to już będzie słychać????????????



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » ndz lip 24, 2005 14:34

u mnie było slychac tak gdzies od 60 do 120 a powyzej nie



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » ndz lip 24, 2005 17:45

ćwikła pisze:Miałem to samo!!!wiesz co jak bedziesz jechał to przy np 120km na godzine jak bedzie yło skrec w tkóras strone podczas jazdy i wtedy nasł*** czy buczy ..jak przestanie to znaczy ze masz do wymiany to łozysko w ktora strone skrecasz bo je odciazasz,....ja tak u sinie sprawdzalem i wymieniłem i mam cisze!!!
Jesli się nie myle to "działa to w przeciwna stronę". Jest to tak jak z przegubem. Jesli skręcasz w lewą strone jadac np 100 km/h i dźwiek sie nasila ta znaczy ze jest to prawe łożysko w kole, poniewaz cały cięzar auat wedruje na tą własnie strone i obciąza je. Jeśli skrecasz w prawo i sie nasila i wyje to winne jest lewe łozysko.

mam to samo u siebie w tygodniu musze wymienic, u mnie jest to prawe łozysko na 100% i wyje podczas zakretów w lewo



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » ndz lip 24, 2005 19:38

Cześć
Jeżeli z lewej strony to może być też mech różnicowy .Ja tak miałem w pasku .Wycie przenosiło sie na cały przód (kupiłem go po dzwonie w lewą stronę i tak jezdziłem przez 1,5 roku a to narastało -po prostu przez półoś różnicowy dostał i powoli coraz gorzej się robiło)Czego ja nie robiłem -po kolei wymiana przegubu zewnętrznego-łożysko-półoś -przegub wewnętrzny-i na końcu cała skrzynka(naprawa różnicowego jest nieopłacalna).
Czego Ci Kolego oczywiście nie życzę. :grin:
pozdro f



esperanza23

buczenie przy 70 km/h

Post autor: esperanza23 » pn lip 25, 2005 09:11

Witam,
Wszystko było ok, wracam sobie znad morza i nagle słyszę jakieś buczenie ale tylko przy 70 km/h, do 70 i powyżej 70 jest ok. Jak to w końcu sprawdzić, skręcić w prawo i jak buczy to będzie lewo łożysko czy to samo czyli prawe??? :bigok:



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » pn lip 25, 2005 12:36

Cześć
Głośniej będzie buczeć to co jest dociążone masą samochodu a więc przy skręcie w prawo(najlepiej to nie skręt tylko jazda po łuku tak że samochód dociązy lewą stronę) jak będzie dociążął to usłyszysz zmianę tonu a jak odciążał (łuk w lewo) może być ciszej
pozdro flat



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » pn lip 25, 2005 20:50

Dobrze jest tez sparwdzic na podnossniku. Dzisiaj sprawdzałem i to tak jak mówiłem w lewo jak skrecałem to chuczało i to prawe łozysko szwankuje .
łozysko SKF 190 pln a wymiana 50 pln (polskie łozysko do GTI ok 90 pln) czas wymiany w "serwisie" w ZG 1,5h - 2 h .


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » wt lip 26, 2005 12:03

Na podnośniku to za dużo nie zobaczysz -no chyba że masz taki luz że koło lata ale wtedy to powinno się po kilometrze urwać .Jedyną metodą weryfikacji zużycia łożyska jest pomiar czujnikiem zegarowym (siły) .
pozdro flat



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » wt lip 26, 2005 13:19

daaroo pisze:u mnie było slychac tak gdzies od 60 do 120 a powyzej nie
U mnie podobnie. Jednak wina tkwi w moim przypadku po stronie glosnych opon.
Lozyska jedno wymienilem drugie dosmarowalem i sprawdzilem.
Ogolnie golfy sa cholernie glosne. Wszystko slychac z zewnatrz.


Pozdrawiam,
Piotrek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości