Tylko że kolego komp od jednopunktu a komp od wielopunktu to dwie inne bajki. Słowo "uczy się" to przenośnia ale niestety ECU ma coś takiego jak nastawy podstawowe, które po np. długotrwałym użytkowaniu auta z zabrudzoną przepustnicą potrafią się same przestawić i tu tkwi problem. System bosch mono motronic resetował się po odpięciu aku niestety bosch motronic nie posiada tej funkcji.
Co do kol. darekm. Nie chcę tu owijać ale być może się źle wysłowiłem. Co do wahania obrotów po zatrzymaniu to są one w granicach normy tzn około 600- 750 - są minimalnie słyszalne i to jest akceptowalne. Teraz druga sprawa żebyśmy się dobrze zrozumieli

Bardzo częstą sprawą przy AEXie jest to, że obroty wahają się w znacznie większym zakresie i najczęściej jest to spowodowane pracą zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa, który upuszcza pary kiedy system stabilizuje wyprzedzenie zapłonu. To powoduje, że przepustnica się przymyka i otwiera celem załapania odpowiedniego położenia dla stabilizacji obrotów biegu jałowego (tak na chłopski rozum) Jest to niestety bardzo częsty problem AEXów i AEE i z doświadczenia wiem, że wręcz nie możliwy do wyeliminowania - nie pomaga przegrywanie nastaw do ECU adaptacje czy regulacje zapłonu. Problem pojawia się dopiero kiedy auto gaśnie i wówczas niezbędnie okazuje się czyszczenie przepustnicy, która poprzez zabrudzenie nie radzi sobie z czynnością stabilizacji a także wykasowanie "wyuczonych" wartości - żeby było precyzyjniej - wyuczonych nastaw podstawowych. (kolega u góry chyba pisał o ECU z jednopunktu

) no i oczywiście regulacja zapłonu w nastawach podstawowych na lampę przy 1500 obrotach. Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy. Chciałem tylko zakładającemu ten temat uświadomić że to problem niezwykle częsty - tak częsty że staje się rutynowym. BO średnio 8 na 10 AEXów go posiada. Mam nadzieje, że teraz się rozumiemy
