Czy jest możliwe by ABS włanczał się przy każdym hamowaniu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy jest możliwe by ABS włanczał się przy każdym hamowaniu?
Czy jest możliwe by ABS włanczał się przy każdym hamowaniu? Np na skutek jakiejś usterki przy czym kontrolka się nie świeci. Tzn zapala sie ale tylko przy uruchamianiu silnika. Miałem problem z drżeniem kierownicy. Po wymianie tuljek pionowych wachaczy, sworzni, drążka, końcówki drążka, przegubu wewnętrznego, tarcz, klocków i opon drżenie ustało. Niestety czasami tak przy 70% hamowań pojawia się drżenie na kierownicy, pedał hamulca lekko pulsuje, a czasami mam wrażenie jakby przód delikatnie podskakiwał. Wiem że może to być wciąż problem z zawieszeniem (tuleje poziome nie wymienione, gumy stabilizatora, krzywe nowe tarcze itd). Ale czy przypadkiem nie jest to wina nie potrzebnie włanczającego się ABSu? Czy na przykład przy mocnym zabrudzeniu czujników ABS może włanczać się przy standardowym hamowaniu? Ewentualnie co mogło by powodować takie zachowanie ABS? Czy włanczanie się ABSu podczas hamowaniu jest sygnalizowane swieceniem kontrolki?
Pzdr
Pzdr
GT III
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
nieGT III pisze:Czy włanczanie się ABSu podczas hamowaniu jest sygnalizowane swieceniem kontrolki?
nigdy się z tym nie spotkałemGT III pisze:Czy na przykład przy mocnym zabrudzeniu czujników ABS może włanczać się przy standardowym hamowaniu?
podczas hamowania z ABSem daje się słyszeć takie stukanie jakby metalowe kulki uderzały o siebie
ale czujniki zawsze możesz sprawdzić i ewentualnie przeczyścić
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
dojeżdżając do świateł z prędkością od 40 kmh przyciśnij hamulec nie za mocno aby auto jednostanie zwalniało. jak się prędkośc zmniejszy można wtedy poczuć pulsowani hamulca (z częstotliwością taką, jak obrót koła). W tym miejscu co tarcza wykrzywiona odsuwa klocek i czuć to pod nogą.GT III pisze:A co rozumiesz pod pojęciem niewielka prędkość?
A gdyby ABS się włączył to tłucze całym samochodem.
Czasem się włącza jak delikatnie przyhamujesz na nierównym asfalcie ("kocim łbie"), jedno koło przyblokuje na ułamek sekundy, to ABS zgrzyta z trochę większą częstotliwością. Na dziurach tak samo, ale nie radzę, żeby felgi nie uszkodzić.
jednak objawy jakie opisujesz w pierwszym poscie, wyglądają na skrzywione tarcze. Jeździłeś ostatnio gdzieś po górach? Wyhamowywałeś auto z maksymalnych prędkości?
Bywa, że się wtedy odkształcą z przegrzania.
A czy drzy kierownica podczas jazdy? Choćby w jednym przedziale prędkości?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 10 Gru 2007 18:19 ]
Tak ma byćGT III pisze:kontrolka się nie świeci. Tzn zapala sie ale tylko przy uruchamianiu silnika
nie sprawnośc ABS sygnalizuje lampka tzn podzcas jazdy przed uruchomieniem auta robi sobie test całego układuGT III pisze:Ale czy przypadkiem nie jest to wina nie potrzebnie włanczającego się ABSu?
na to ze ABS zadziała składa się wiele czynników w zasadzie wyjaśnił już to kol
Grzesiekk1982
[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 18:31 ]
nie sprawnośc ABSGT III pisze:Czy włanczanie się ABSu podczas hamowaniu jest sygnalizowane swieceniem kontrolki?
Tak przy 40 i niżej nie zauważyłem pulsowania hamulca. Pulsowanie pojawia się czasami ale przy hamowaniu minimum z 80km/h. Dziwne że zjawisko występuje nie zawsze. Dzisiaj np przy hamowaniach zupełnie nic się nie działo, jedynie raz przy zwalnianu na łuku zaczęło szarpać kierownicą (ok 50 km/h). Dojeżdzając do skrzyżowań często asfalt jest powygniatany więc o utratę kontaktu koła z podłożem nie trudno może to jednak ABS. Tylko piszecie o stukotaniu które powinno się pojawić podczas pracy ABS a czegoś takiego nie zauważyłem. Tarcz raczej nie przegrzałem, jeżdzę spokojnie, ale mogła sie zdażyć duża kauża bezpośrednio po kilku hamowaniach. Jak będzie sucho spróbuję wyciągnąć bezpiecznik od ABS i zobaczę czy coś to zmieni.
W trakcie jazdy kontrolka ABS nie świeci się - pytałem tylko po to by się upewnić.
Pzdr
W trakcie jazdy kontrolka ABS nie świeci się - pytałem tylko po to by się upewnić.
Pzdr
GT III
ABS zaczyna swoja pracę juz 7km/h
abs jeżeli (wyczuje )nawet najmniejszy brak styczności któregokolwiek z kół z podłozem zaczyna swoja pracę
to moze świadczyć o wadliwych amortyzatorachGT III pisze:przy zwalnianu na łuku zaczęło szarpać kierownicą (ok 50 km/h).
abs jeżeli (wyczuje )nawet najmniejszy brak styczności któregokolwiek z kół z podłozem zaczyna swoja pracę
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 21:30 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
nie nie nie, ozstaw , on się sam diagnozuje i działa, bo kontrolka gaśnie.GT III pisze:ak będzie sucho spróbuję wyciągnąć bezpiecznik od ABS i zobaczę czy coś to zmieni.
GT III, wsiądź w samochód, rozpędź go do około 80 najlepiej na mokrej nawierzchni, następnie popatrz w lusterko(!) i wciśnij hamulec na maxa. Wtedy zadziała ABS. Na mokrym, bo szkoda oponbez potrzeby ścierać, a najlepiej to na piasku
Wtedy usłyszysz baaardzo głośny łomot z przedniej części podwozia, a w jego rytm będzie kopał w stopę pedał hamulca. Tego nie da się pomylić z krzywymi tarczami. Dźwięk jest porównywalny do szybkiej jazdy po kostce granitowej.
Po tym daj znać czy o to zjawisko chodzi. Jeszcze jendo- na powygniatantm asfalcie jak podczas zwalniania przyłapie chwilowo koło, dżwięk przypomina cichnący zgrzyt i delikatne drżenie pedału hamulca (tak samo jak przy przyhamowywaniu na tzw. kocim łbie).
Wypróbuj.
Pozdrawiam.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Potwierdzam. Jeśli kierownica bije przy jednym i niewielkim zakresie prędkości to powodem mogą być amorki...dziejo pisze:to moze świadczyć o wadliwych amortyzatorach
Sprawdź to na jakimś idealnie równym odcinku drogi ( serio, serio od niedawna takie się zdarzają na nowych obwodnicach).
Rozpędzaj powoli do około 140, potem puść gaz i czekaj czy zacznie bić kierownica. Jeśli bije przy minimalych prędkościach co jakiś czas (podczas "pełzania" 3-5 kmh na luzie), to opona (zwykle nalewajka) jest odkształcona.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 10 Gru 2007 20:37 ]
Spokojnie tyle wytrzymają, pod warynkiem, że pierwsze 130 tys km zrobił w NiemczechGT III pisze:bo są w autku od nowości czyli 10lat i 140000kkm (Sachs).
[ Dodano: 10 Gru 2007 20:39 ]
GT III, W samym Rzeszowie mieszkasz? Jutro tam będę, jak chcesz to obczaimy co jest Glofinie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości