Czy jest możliwe by ABS włanczał się przy każdym hamowaniu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Czy jest możliwe by ABS włanczał się przy każdym hamowaniu?

Post autor: GT III » ndz gru 09, 2007 21:14

Czy jest możliwe by ABS włanczał się przy każdym hamowaniu? Np na skutek jakiejś usterki przy czym kontrolka się nie świeci. Tzn zapala sie ale tylko przy uruchamianiu silnika. Miałem problem z drżeniem kierownicy. Po wymianie tuljek pionowych wachaczy, sworzni, drążka, końcówki drążka, przegubu wewnętrznego, tarcz, klocków i opon drżenie ustało. Niestety czasami tak przy 70% hamowań pojawia się drżenie na kierownicy, pedał hamulca lekko pulsuje, a czasami mam wrażenie jakby przód delikatnie podskakiwał. Wiem że może to być wciąż problem z zawieszeniem (tuleje poziome nie wymienione, gumy stabilizatora, krzywe nowe tarcze itd). Ale czy przypadkiem nie jest to wina nie potrzebnie włanczającego się ABSu? Czy na przykład przy mocnym zabrudzeniu czujników ABS może włanczać się przy standardowym hamowaniu? Ewentualnie co mogło by powodować takie zachowanie ABS? Czy włanczanie się ABSu podczas hamowaniu jest sygnalizowane swieceniem kontrolki?
Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz gru 09, 2007 21:26

GT III pisze:Czy włanczanie się ABSu podczas hamowaniu jest sygnalizowane swieceniem kontrolki?
nie
GT III pisze:Czy na przykład przy mocnym zabrudzeniu czujników ABS może włanczać się przy standardowym hamowaniu?
nigdy się z tym nie spotkałem
podczas hamowania z ABSem daje się słyszeć takie stukanie jakby metalowe kulki uderzały o siebie
ale czujniki zawsze możesz sprawdzić i ewentualnie przeczyścić


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

paffa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sty 31, 2007 17:27
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: paffa » ndz gru 09, 2007 22:20

Kolego sprawdź bicie tarcz hamulcowych, jesli przekracza 0,4mm to tarcze na złom



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » ndz gru 09, 2007 22:39

paffa pisze:Kolego sprawdź bicie tarcz hamulcowych, jesli przekracza 0,4mm to tarcze na złom
A jak to zrobić w warunkach domowych? Tarcze są nowe więc mogę reklamować (brembo), tylko muszę mieć pewność że to ich wina.

Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 09, 2007 23:13

GT III pisze:A jak to zrobić w warunkach domowych? Tarcze są nowe więc mogę reklamować (brembo)
To czuć przy hamowaniu z niewielkich prędkości. Tak delikatnie pulsujpedał hamulca (ale bardzo płynnie, nie jak przy ABSie).
Pozdrawiam.



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » pn gru 10, 2007 00:20

Grzesiekk1982 pisze: To czuć przy hamowaniu z niewielkich prędkości. Tak delikatnie pulsujpedał hamulca (ale bardzo płynnie, nie jak przy ABSie).
Pozdrawiam.
A co rozumiesz pod pojęciem niewielka prędkość?

Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 10, 2007 19:17

GT III pisze:A co rozumiesz pod pojęciem niewielka prędkość?
dojeżdżając do świateł z prędkością od 40 kmh przyciśnij hamulec nie za mocno aby auto jednostanie zwalniało. jak się prędkośc zmniejszy można wtedy poczuć pulsowani hamulca (z częstotliwością taką, jak obrót koła). W tym miejscu co tarcza wykrzywiona odsuwa klocek i czuć to pod nogą.
A gdyby ABS się włączył to tłucze całym samochodem.
Czasem się włącza jak delikatnie przyhamujesz na nierównym asfalcie ("kocim łbie"), jedno koło przyblokuje na ułamek sekundy, to ABS zgrzyta z trochę większą częstotliwością. Na dziurach tak samo, ale nie radzę, żeby felgi nie uszkodzić.
jednak objawy jakie opisujesz w pierwszym poscie, wyglądają na skrzywione tarcze. Jeździłeś ostatnio gdzieś po górach? Wyhamowywałeś auto z maksymalnych prędkości?
Bywa, że się wtedy odkształcą z przegrzania.
A czy drzy kierownica podczas jazdy? Choćby w jednym przedziale prędkości?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 10 Gru 2007 18:19 ]
GT III pisze:kontrolka się nie świeci. Tzn zapala sie ale tylko przy uruchamianiu silnika
Tak ma być



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn gru 10, 2007 19:29

GT III pisze:Ale czy przypadkiem nie jest to wina nie potrzebnie włanczającego się ABSu?
nie sprawnośc ABS sygnalizuje lampka tzn podzcas jazdy przed uruchomieniem auta robi sobie test całego układu
na to ze ABS zadziała składa się wiele czynników w zasadzie wyjaśnił już to kol
Grzesiekk1982

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 18:31 ]
GT III pisze:Czy włanczanie się ABSu podczas hamowaniu jest sygnalizowane swieceniem kontrolki?
nie sprawnośc ABS



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » pn gru 10, 2007 21:16

Tak przy 40 i niżej nie zauważyłem pulsowania hamulca. Pulsowanie pojawia się czasami ale przy hamowaniu minimum z 80km/h. Dziwne że zjawisko występuje nie zawsze. Dzisiaj np przy hamowaniach zupełnie nic się nie działo, jedynie raz przy zwalnianu na łuku zaczęło szarpać kierownicą (ok 50 km/h). Dojeżdzając do skrzyżowań często asfalt jest powygniatany więc o utratę kontaktu koła z podłożem nie trudno może to jednak ABS. Tylko piszecie o stukotaniu które powinno się pojawić podczas pracy ABS a czegoś takiego nie zauważyłem. Tarcz raczej nie przegrzałem, jeżdzę spokojnie, ale mogła sie zdażyć duża kauża bezpośrednio po kilku hamowaniach. Jak będzie sucho spróbuję wyciągnąć bezpiecznik od ABS i zobaczę czy coś to zmieni.

W trakcie jazdy kontrolka ABS nie świeci się - pytałem tylko po to by się upewnić.

Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn gru 10, 2007 21:23

ABS zaczyna swoja pracę juz 7km/h
GT III pisze:przy zwalnianu na łuku zaczęło szarpać kierownicą (ok 50 km/h).
to moze świadczyć o wadliwych amortyzatorach
abs jeżeli (wyczuje )nawet najmniejszy brak styczności któregokolwiek z kół z podłozem zaczyna swoja pracę
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 21:30 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 10, 2007 21:30

GT III pisze:ak będzie sucho spróbuję wyciągnąć bezpiecznik od ABS i zobaczę czy coś to zmieni.
nie nie nie, ozstaw , on się sam diagnozuje i działa, bo kontrolka gaśnie.
GT III, wsiądź w samochód, rozpędź go do około 80 najlepiej na mokrej nawierzchni, następnie popatrz w lusterko(!) i wciśnij hamulec na maxa. Wtedy zadziała ABS. Na mokrym, bo szkoda oponbez potrzeby ścierać, a najlepiej to na piasku :)
Wtedy usłyszysz baaardzo głośny łomot z przedniej części podwozia, a w jego rytm będzie kopał w stopę pedał hamulca. Tego nie da się pomylić z krzywymi tarczami. Dźwięk jest porównywalny do szybkiej jazdy po kostce granitowej.
Po tym daj znać czy o to zjawisko chodzi. Jeszcze jendo- na powygniatantm asfalcie jak podczas zwalniania przyłapie chwilowo koło, dżwięk przypomina cichnący zgrzyt i delikatne drżenie pedału hamulca (tak samo jak przy przyhamowywaniu na tzw. kocim łbie).
Wypróbuj.
Pozdrawiam.



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » pn gru 10, 2007 21:31

dziejo pisze:to moze świadczyć o wadliwych amortyzatorach
Też o tym myślałem, tyle że przed wszystkimi naprawami byłem na diagnostyce i podobno amory są ok. Szczerze zdziwiłem się bo są w autku od nowości czyli 10lat i 140000kkm (Sachs).

Pzdr


GT III

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn gru 10, 2007 21:34




Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 10, 2007 21:35

dziejo pisze:to moze świadczyć o wadliwych amortyzatorach
Potwierdzam. Jeśli kierownica bije przy jednym i niewielkim zakresie prędkości to powodem mogą być amorki...
Sprawdź to na jakimś idealnie równym odcinku drogi ( serio, serio :grin: od niedawna takie się zdarzają na nowych obwodnicach).
Rozpędzaj powoli do około 140, potem puść gaz i czekaj czy zacznie bić kierownica. Jeśli bije przy minimalych prędkościach co jakiś czas (podczas "pełzania" 3-5 kmh na luzie), to opona (zwykle nalewajka) jest odkształcona.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 10 Gru 2007 20:37 ]
GT III pisze:bo są w autku od nowości czyli 10lat i 140000kkm (Sachs).
Spokojnie tyle wytrzymają, pod warynkiem, że pierwsze 130 tys km zrobił w Niemczech :grin:

[ Dodano: 10 Gru 2007 20:39 ]
GT III, W samym Rzeszowie mieszkasz? Jutro tam będę, jak chcesz to obczaimy co jest Glofinie :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości