TPS do regulacji ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co do cofnięcia silniczka krokowego ja podłączałem napięcie 12 volt , ale można łatwiej wystarczy wlączyć zapłon bez zapalania otworzyć ręką przepustnice i palcem nacisnąć kilka razy na wyłącznik przepustnicy w silniczku krokowym (część ktora łączy sie z przepustnicą ) silniczek sie cofnie i wtedy odłączyć od niego wtyczke.
Ale mam pytanie jak wyregulować tps gdy jest przestawiona przepustnica .Gaziaż regulował za wysokie obroty wkrętem regulacyjnym przepustnicy, który jast fabrycznie wyregulowany i się go nie zaczepia.żeby osiągnąć 0.2 volta wkręciłem wkręt o 3.5 obrotu ale silnik miał 1600 obrotów .więc cofnąłem o 2 obroty i ustawiłem 0.2v .żle nie chodzi ale to jeszcze nie to bo na zimnym lekko szarpie .może ma ktoś zdjęcie z zamkniętą przepustnicą lub jakąś inną podpowiedź
Ale mam pytanie jak wyregulować tps gdy jest przestawiona przepustnica .Gaziaż regulował za wysokie obroty wkrętem regulacyjnym przepustnicy, który jast fabrycznie wyregulowany i się go nie zaczepia.żeby osiągnąć 0.2 volta wkręciłem wkręt o 3.5 obrotu ale silnik miał 1600 obrotów .więc cofnąłem o 2 obroty i ustawiłem 0.2v .żle nie chodzi ale to jeszcze nie to bo na zimnym lekko szarpie .może ma ktoś zdjęcie z zamkniętą przepustnicą lub jakąś inną podpowiedź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw lis 29, 2007 01:51 przez slaawoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego slaawoo. Luz miedzy wkrętem a silnikiem krokowym przy maksymalnie cofnietym silniku krokowym powinien wynosić 0,5mm. Musisz cofnąć maksymalnie krokowiec, potem podłączyć miernik do pinów 3 i 4. Potem wkręcaj wkręt oporowy aż obwód się zamknie. Później odkręć wkręt o około 0,5 - 1 obrót i powinno być dobrze. Powodzenia
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 20:58 przez tadek_m, łącznie zmieniany 1 raz.
a jak mam sprawdzić czy krokowiec schował się czy wysunął?
Podłączam te 5V i coś tam się przestawia. Zmieniam biegunowość to znów coś się odezwie. No ale skąd mam wiedzieć czy on się wsuwa czy wysuwa?
Tak czy inaczej zmierzyłem napięcia. Rozumiem, że nie trzeba uruchamiać silnika i wystarczy tylko włączenie stacyjki, tak?
Pomiędzy pinami 1 i 2 TPS'u napięcie wynosi 1,06V po podaniu przeciwnej biegunowości na krokowca i ponownym pomiarze napięcia na TSP znów mam 1,06. Przy otwieraniu przepustnicy napięcie rośnie aż do tej ok 1/4 i się stabilizuje poniżej 5V.
Napięcie na pinie 1 i 4 na początku jest ok 0V a przy pełnym otwarciu 4,45V z tym, że nie jest tak jak w opisie czyli nie rośnie dopiero od ok 1/5 otwarcia przepustnicy, a wydaje mi się, że zaczyna rosnąć od razu jak zaczynam otwierać przepustnicę.
Ktoś doradzi coś mądrego?
Podłączam te 5V i coś tam się przestawia. Zmieniam biegunowość to znów coś się odezwie. No ale skąd mam wiedzieć czy on się wsuwa czy wysuwa?
Tak czy inaczej zmierzyłem napięcia. Rozumiem, że nie trzeba uruchamiać silnika i wystarczy tylko włączenie stacyjki, tak?
Pomiędzy pinami 1 i 2 TPS'u napięcie wynosi 1,06V po podaniu przeciwnej biegunowości na krokowca i ponownym pomiarze napięcia na TSP znów mam 1,06. Przy otwieraniu przepustnicy napięcie rośnie aż do tej ok 1/4 i się stabilizuje poniżej 5V.
Napięcie na pinie 1 i 4 na początku jest ok 0V a przy pełnym otwarciu 4,45V z tym, że nie jest tak jak w opisie czyli nie rośnie dopiero od ok 1/5 otwarcia przepustnicy, a wydaje mi się, że zaczyna rosnąć od razu jak zaczynam otwierać przepustnicę.
Ktoś doradzi coś mądrego?
dekoracje weselne, florystyka -> prv
No przeciez to widac gołym okiem czy krokowiec sie zamyka, bo wtedy trzpien krokowca chowa sie w obudowe krokowca.sle pisze:a jak mam sprawdzić czy krokowiec schował się czy wysunął?
Cos mi sie wydaje że nie cofnełes do końca krokowca , albo z jakiegos powodu nie chce sie on cofnąć i przepustnica nie zamyka sie do końca stąd masz takie dziwne odczyty na pinach 1-2 .sle pisze:Pomiędzy pinami 1 i 2 TPS'u napięcie wynosi 1,06V po podaniu przeciwnej biegunowości na krokowca i ponownym pomiarze napięcia na TSP znów mam 1,06.
Przy całkowicie cofnietym krokowcu , miedzy trzpieniem krokowca a dźwignia przepustnicy powinien wystepować lekki luz , powinno dać się swobodnie włozyć szczelinomierz o grubości 0,5mm.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
jesli to nie problem to i ja poprosze bo u mnie jest cos nie tak i z checia dowiedzialbyms ie jak dokladnie to ustawic: l.makuch@op.pl
ja tez poprosze oscany kropek69@o2.pl
[ Dodano: 07 Lut 2008 13:55 ]
sprawdzilem dzisiaj TPS i na drugim obwodzie czyli piny 1-4 jest cały czas napeicie 3,98V
czy TPS jest do wyrzucenia w takim razie????
[ Dodano: 07 Lut 2008 13:55 ]
sprawdzilem dzisiaj TPS i na drugim obwodzie czyli piny 1-4 jest cały czas napeicie 3,98V
czy TPS jest do wyrzucenia w takim razie????
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 21:40
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Panowie a czy wsilniku 2E w golfi III jest mozilwa ragulacja TPS ?? bo z tego co mi sie rzucilo w oko to jak mialem podpiete auto pod kompa tyle ze do sterownika LPG to TPS jak gaz byl w podlodze wskazywal ok 2.8-3V!! to chyba troszke za malo
jak mam sprawdzic i wrazie czego wyregulowac to ustrojstwo??
jak mam sprawdzic i wrazie czego wyregulowac to ustrojstwo??
by GTI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]
by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/169608.html][img]http://images.spritmonitor.de/169608_5.png[/img][/url]
by TDI :
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/207964.html][img]http://images.spritmonitor.de/207964_5.png[/img][/url]
Witam, dzisiaj regulowałem TPS tak jak opisujecie, wszystko się udało oprócz cofnięcia baterią silniczka krokowego. Najpierw podłączyłem do niego 4,5V i nic, następnie 6,00V i nic więc zdjąłem go całkowicie i rozpocząłem regulację tps. Silnik pracuje stabilniej, z większą kulturą lecz niestety obroty falują, przy hamowaniu silnikiem np. na 4 biegu czuć tak jakby przez chwilę auto dodawało samo gazu i odpuszczało.
No i dziwnym jest jeszcze to, że obroty są na odwrót, tzn. zimny silnik - niskie obroty (500-800), im cieplejszy silnik tym wyższe obroty.
Co to może być??
No i dziwnym jest jeszcze to, że obroty są na odwrót, tzn. zimny silnik - niskie obroty (500-800), im cieplejszy silnik tym wyższe obroty.
Co to może być??
Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.
venomek, a przepustnicy nie masz brudnej??
no i jak regulowales TPS to oczywiscie miales zamknieta przepustnice???
[ Dodano: 20 Kwi 2008 21:30 ]
no i jak regulowales TPS to oczywiscie miales zamknieta przepustnice???
[ Dodano: 20 Kwi 2008 21:30 ]
czujnik temperatury sprawdz, bylo o tym na forum, poszukajvenomek pisze:No i dziwnym jest jeszcze to, że obroty są na odwrót, tzn. zimny silnik - niskie obroty (500-800), im cieplejszy silnik tym wyższe obroty.
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 342 gości