Wentylator chłodnicy--Pomocy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wentylator chłodnicy--Pomocy
CZOŁEM WSZYSTKIM...MAM PEWIEN PROBLEM Z WENTYLATOREM CHŁODNICY W GOLFIE II 87R.
TEN NIESZCZĘSNY WENTYLATOR KRĘCI SIĘ BEZ POTRZEBY,
TEMPERATURA SILNIKA NIE PRZEKRACZA 50 STOPNI A ON JUŻ STARTUJE.
MOJE PODEJRZENIA PADŁY NA TERMOSTAT ALE PO SPRAWDZENIU GO STWIERDZIŁEM ŻE TERMOSTAT
JEST DOBRY.
CO MNIE BARDZIEJ ZASTANOWIŁO? POSTANOWIŁEM ODŁĄCZYĆ PRZEWODY OD TERMOSTATU I NAGLE
ZAUWARZYŁEM ŻE WENTYLATOR NIE WYŁĄCZYŁ SIĘ,MIMO ODŁĄCZENIA PRZEWODÓW OD TERMOSTATU.
CO JEST GRANE? WIĘC MOJE PYTANIE JEST CZY GOLF II 87R. O POJEMNOŚCI 1.6 W AUTOMACIE
MA JAKIŚ CZUJNIK DODATKOWY OD WENTYLATORA CHŁODNICZY ???????????POMOCY
TEN NIESZCZĘSNY WENTYLATOR KRĘCI SIĘ BEZ POTRZEBY,
TEMPERATURA SILNIKA NIE PRZEKRACZA 50 STOPNI A ON JUŻ STARTUJE.
MOJE PODEJRZENIA PADŁY NA TERMOSTAT ALE PO SPRAWDZENIU GO STWIERDZIŁEM ŻE TERMOSTAT
JEST DOBRY.
CO MNIE BARDZIEJ ZASTANOWIŁO? POSTANOWIŁEM ODŁĄCZYĆ PRZEWODY OD TERMOSTATU I NAGLE
ZAUWARZYŁEM ŻE WENTYLATOR NIE WYŁĄCZYŁ SIĘ,MIMO ODŁĄCZENIA PRZEWODÓW OD TERMOSTATU.
CO JEST GRANE? WIĘC MOJE PYTANIE JEST CZY GOLF II 87R. O POJEMNOŚCI 1.6 W AUTOMACIE
MA JAKIŚ CZUJNIK DODATKOWY OD WENTYLATORA CHŁODNICZY ???????????POMOCY
hanti pisze:w dwójkach wentylator podłączony jest poza zapłonem jak zewrzesz styki od czujnika przy chłodnicy to będzie i chodził to taka forma zabezpieczenia układu
CZYLI SEGURUJECIE ŻE PO ODŁĄCZENIU WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO WENTYLATOR MA PRAWO PRACOWAĆ JESZCZE PRZEZ JAKIŚ CZAS TAK DŁUGO AŻ SILNIK OSTYGNIE...TO W TAKIM RAZIE CO MAM WYMIENIĆ SKORO CZUJNIK JEST ODŁĄCZONY OD CHŁODNICY A WENTYLATOR KRĘCI SIĘ DALEJ NAWET NA ZIMNYM SILIKU.
1. Wyłącz "Caps Lock"PIAST pisze:hanti pisze:w dwójkach wentylator podłączony jest poza zapłonem jak zewrzesz styki od czujnika przy chłodnicy to będzie i chodził to taka forma zabezpieczenia układu
CZYLI SEGURUJECIE ŻE PO ODŁĄCZENIU WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO WENTYLATOR MA PRAWO PRACOWAĆ JESZCZE PRZEZ JAKIŚ CZAS TAK DŁUGO AŻ SILNIK OSTYGNIE...TO W TAKIM RAZIE CO MAM WYMIENIĆ SKORO CZUJNIK JEST ODŁĄCZONY OD CHŁODNICY A WENTYLATOR KRĘCI SIĘ DALEJ NAWET NA ZIMNYM SILIKU.
2. To nie tak do końca, niektóre modele MK II mają wentylator dwubiegowy, poznasz go po tym, że jak wyjmiesz wtyczkę silnika wentylatora, to znajdziesz w niej 3 zamiast 2 wtyki.
W normalnym jednobiegowym wentylu, włączanie polega na sterowaniu poprzez termowyłącznik na chłodnicy, koło lewej lampy i jest niezależne od położenia stacyjki, zakres włącz-wyłącz- ok. 98-105 st C.
Jeżeli wentyl pracuje mimo zdjętej wtyczki to masz pewnie zwarcie w kablach lub wtyczce od termowyłącznika.
Jeżeli masz dwubiegowca, to oprócz w/w przyczyn pozostaje sprawdzenie przekaźnika i czujnika temperatury (w tej chwili nie pamiętam położenia, może ktoś Ci szybciej pomoże, jak nie to później Ci napiszę), ten model ma podwójne sterowanie, osobne dla niskich obrotów.
V.
PS. Zdarzają się również układy, gdzie występuje podwójne sterowanie prędkością dwubiegowego wentyla przez dwuobwodowy termowyłącznik, wówczas możesz stwierdzić, że wtyczka termowyłącznika i on sam również mają trzy styki, ale opisane przez Ciebie objawy sugerują także w tym przypadku zwarcie w kablach lub wtyczce od termowyłącznika.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
ok.Dzięki za podpowiedzi.
Ale jeden z tych problemów wyeliminowałem tzn. zwarcie, które wymieniłeś.Po wyciągnięciu wtyczki ( trój stykowej ,której wcześnie nie napisałem) wentylator pracuje tylko na jakiś czas według mnie to pracuje z tą samą częstotliwością pracy jakieś (3min) nie zależnie od pory i dnia, bez uprzedniego podłączenia wtyki do chłodnicy.
Ale jeden z tych problemów wyeliminowałem tzn. zwarcie, które wymieniłeś.Po wyciągnięciu wtyczki ( trój stykowej ,której wcześnie nie napisałem) wentylator pracuje tylko na jakiś czas według mnie to pracuje z tą samą częstotliwością pracy jakieś (3min) nie zależnie od pory i dnia, bez uprzedniego podłączenia wtyki do chłodnicy.
Zobacz jeszcze jedno, mianowicie ile przewodów znajduje się w wiązce idącej od termowyłącznika w kierunku kabiny kierowcy. Jeżeli idą trzy do silnika, trzy do wtermowyłącznika i trzy do kabiny to znaczy, że wolny bieg wentylatora sterowany jest dodatkowo przez sterownik (wygląda jak przekaźnik) umieszczony na podstawie bezpieczników. Ten sterownik otrzymuje sygnał również z termowyłącznika (jednego ze styków).
V.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Mieści się, gniazdo nr 14. Z tym stykiem to masz rację, gdyby był sklejony to wentyl kręciłby się ciągle.PIAST pisze:Tak potwierdzam idą trzy przewody do wentylatora ,termowyłącznika oraz do kabiny.Ten bajer z przekażnikiem (zawieszony styk przekażnika) mit obalony każdy z przekaźników został przezemnie wyciągany pojedyńczo ,chyba że on nie mnieści się na desce z bezpiecznikami.
Jednak musisz mieć gdzieś na wężach lub na chłodnicy jeszcze jeden termowyłącznik, nie pamiętam już gdzie, dawno nie robiłem przy takiej wersji, ale na pewno ten element ma przewód czarny bez dodatkowych pasków, łatwo go zlokalizujesz, potem wypnij ten przewód i zobacz co się dzieje.
Inna sprawa, że może być uszkodzona elektronika sterownika.
Przy okazji, napisz jaki nr jest na obudowie sterownika, tak dla mojej wiadomości.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Wszystkie przewody z czujników były przezemnie odłączane i nic.Strasznie mnie to wkurza bo byłem u mechanika i rozłorzył ręce,a w jego ślady zrobiłem to samo.Co do sterownika to nie umie go znalęść.Może dasz jaką podpowiedź , ja znalazłem numer 220 wyglądało to jad duży przekaźnik ale po wyciągnięciu go z podstawy nic się nie zmieniło a wszystkie odbiorniki działały bez niego...Idzie zwariować, poraz pierwszy nie umnie zrozumieć gdzie jest błąd.
Teraz to sam ocipiałem, przeglądam schematy i pozycja tego sterownika na podstawie bezpieczników to nr 14, drugi od lewej doczepiany na górze podstawy.
Ze schematu wnioskując, powinien mieć 5 noży stykowych, z czego dwa dość grube, jeżeli masz możliwość wyczepienia jego podstawki od podstawy głównej, to dochodzą do niego przewody o nast. oznaczeniach:
styk 2/15-czarny
styk 5/T-czarny
styk 6/31-brązowy
styk 4/30-czerwony
styk 8/87-czerwony z białym paskiem
Na obudowie właściwego sterownika (przekaźnika) powinien być jego schemat wyprowadzeń, zawierający podobny opis.
V.
Ze schematu wnioskując, powinien mieć 5 noży stykowych, z czego dwa dość grube, jeżeli masz możliwość wyczepienia jego podstawki od podstawy głównej, to dochodzą do niego przewody o nast. oznaczeniach:
styk 2/15-czarny
styk 5/T-czarny
styk 6/31-brązowy
styk 4/30-czerwony
styk 8/87-czerwony z białym paskiem
Na obudowie właściwego sterownika (przekaźnika) powinien być jego schemat wyprowadzeń, zawierający podobny opis.
V.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Co to jest za przekaźnik, podaj mi opis wyprowadzeń, wygląda na to, że to ten.
Powinien mieć, moim zdaniem, dość dużą obudowę, podobnie jak sterownik grzania świec żarowych.
V.
I jeszcze jedno, napisz dokładnie rok i miesiąc produkcji Twego auta.
Powinien mieć, moim zdaniem, dość dużą obudowę, podobnie jak sterownik grzania świec żarowych.
V.
I jeszcze jedno, napisz dokładnie rok i miesiąc produkcji Twego auta.
Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 332 gości