wymiana sprezyn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
gregor80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lis 16, 2006 01:59
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

wymiana sprezyn

Post autor: gregor80 » pn gru 10, 2007 12:25

witam,przymierzam sie do wymiany sprezyn na -40/-40 i w zwiazku z tym takie pytanie.Czy mozna to dobrze zrobic samemu a jesli tak to jak sie do tego zabrac? Czy lepiej jechac z tym do mechanika? Dziekuje



Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » pn gru 10, 2007 12:32

z tylu zmien sam, bo to proste,a przod juz podobno trudniej wiec albo zostaw przod mechanikom albo dowiedz sie na tym forum jak to samemu zrobic.w mk3 jest podobnie jak w mk2 a ja zmienialem sprezyny i amory z tylu i nie bylo najmniejszych problemow.z przodu podobno zaciska sie jakos sprezyny zeby je wyjac ale byly posty na ten temat,po to jest to forum zeby nie wydawac majatku na mechanikow bo duzo rzeczy mozna samemu.z tylu zeby wymienic sprezyny trzeba zdjac amortyzator.co do tylu moge napisac krok po kroku jak to zrobic.ok?



krzepa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn paź 15, 2007 11:57
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: krzepa » pn gru 10, 2007 12:35

ja tez wymieniałem ale wolałem pojechac do mechanika zapłaciłem 60 zł(za przod tył zrobiłem sam) zajęło mu to chwilkę . Tył zrobisz sam , a przód jak nie masz ściągacza to lepiej sie do tego nie zabieraj



baggio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt lip 11, 2006 19:29
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: baggio » pn gru 10, 2007 12:39

sam to zrobisz .najpierw autko na podnośnik , potem odkręcasz górne mocowanie amora i dwie dolne śruby amora znajdują się za tarczami, potem wyjmujesz amor odkręcasz śrubkę i zdejmujesz sprężynę uważaj żeby Ci nie wystrzeliła najlepiej jak byś miał jakiś własnej roboty ściągacz a jak nie masz to nie ma problemu tylko uważaj ostrożnie potem wkładasz nową sprężynę i wszystko skręcasz w odwrotnej kolejności , natomiast z tyłu najpierw odkręcasz górne mocowanie amora , potem wchodzisz pod autko i w belce masz mocowanie dolne amora śruba 17 odkręcasz ją i tyle wyjmujesz amor wykręcasz wszystkie śrubki zdejmusze starą sprężynę i zakładasz nową i tyle


Moje autko:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1022151&sid=3a762b320d640d7f941313ea8916555c#1022151

Awatar użytkownika
gregor80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lis 16, 2006 01:59
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

Post autor: gregor80 » pn gru 10, 2007 12:46

Robert Pala pisze:moge napisac krok po kroku jak to zrobic.ok?
ok napisz jak mozesz,dzieki A czy nie trzeba zrobic pozniej jakiejs zbierznosci czy cos?


VW the best

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 10, 2007 12:49

jesli wymontujesz amora wraz ze zwrotnica to katow nie trzeba ustawiac
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 12:50 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gregor80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lis 16, 2006 01:59
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

Post autor: gregor80 » pn gru 10, 2007 12:50

aaaa i jeszcze jedno czy podejda mi pozniej felgi 15' czy lepiej dac 14'? Czy na 15' nie beda obcierac o nadkola?


VW the best

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 10, 2007 12:51

15 podejda


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
gregor80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lis 16, 2006 01:59
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

Post autor: gregor80 » pn gru 10, 2007 13:03

15 podejda
podejda ale czy po zaladunku paru osob nie bedzie problemow?


VW the best

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » pn gru 10, 2007 13:23

gregor80 pisze:podejda ale czy po zaladunku paru osob nie bedzie problemow?
jesi amortyzatory sa w dobrym stanie i springi tez no i wlasciwe ET felgi to nie ma prawa nic obcierac
co do wymiany sprezyn z tyłu to masz tutaj fotoporade jak to zrobic http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... na+tylnych


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » pn gru 10, 2007 13:42

z tylu najpierw zanim podniesiesz auto na podnosniku to odkrec wszystkie sruby i podkladki bo jak auto stoi na kolach to zdecydowanie latwiej to zrobic(nacisk od dolu).tylko jak bedziesz odkrecal sruby i podkladki od gory to poukladaj je sobie po kolei to pozniej bez problemu bedziesz wiedzial "ktora teraz".jak odkrecisz od gory to wtedy podnies auto i odkrec dolne mocowanie amora czyli sruba i nakretka ona jest wewnatrz wachacza i trzeba przykontrowac kluczem zeby sie nie obracala), nastepnie nacisnac wachacz za beben i wyjac amora razem ze sprezyna,wyczyscic wszystko zalozyc nowa sprezyne i jesli oslony i odboje tego wymagaja to tez je wymien a odboje musza byc super bo bedzie obcierac jak dasz 15cali kola i wsiada 5 osob.zaklada sie w odwrotnej kolejnosci.niektorzy smaruja sprezyny towotem(smarem) zeby zabezpieczyc przed korozją.pomoglem?



Marcin 85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 20, 2007 19:29
Lokalizacja: Polska

Post autor: Marcin 85 » pn gru 10, 2007 15:36

ja zmieniałem amorki z przodu w gti i niepotrzeba scisku do sprężyn poprostu po wyjeciu spręzyny z amorkiem zobacz czy dasz rade scisnąś spręzyne recznie w gti wystarczyło odkręcić sróbe zamorka prawie do konca jedna reką nacisnąć na spęzyne a drugą odkrecic nakrętke (tylko wtedy jezeli sie zluzuje spęzyna) do konca i amorek wyjęty. tylko niewiem jak bedzie z nową spręzyna ale jezeli jest to -40 to tez nie bedzie problemu. upewnij sie tylko przed odkręceniem czy na pewno ją sciśniesz recznie. :bigok:



Awatar użytkownika
gregor80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lis 16, 2006 01:59
Lokalizacja: siemianowice
Kontakt:

Post autor: gregor80 » wt gru 11, 2007 12:06

Kisiel pisze: jesi amortyzatory sa w dobrym stanie i springi tez no i wlasciwe ET felgi to nie ma prawa nic obcierac
to znaczy jakie to ET?


VW the best

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt gru 11, 2007 17:55

ET 35-42 i nic nie powinno obcierac


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 298 gości